Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Robotklipper eller ny bensinklipper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en Honda-klipper med bioklipp og sideutkast. Denne har gått 11år problemfritt og er nå plukket fra hverandre for storservice så den går 10år til. Eneste savnet har vært mulighet for oppsamler. Jeg har tenkt å komplettere den med en ny Honda med oppsamler til en kostnad av ca 10.000kr. Robotklipper har hittil ikke vært interessant pga størrelse, kompleksitet og den helvetes grensetråden. Men Segway har løst dette og jeg har selv sett hvordan den ordner opp i større hager der man tidligere måtte ty til toppmodellene fra Husqvarna. 

Prisen er høyere for Navimow enn for en ny bensinklipper og levetid er uviss. Man kan vel fort si at en robotklipper over 20år er 3 gangen. Men man sparer tid, støy og lokal forurensning. Er det verdt det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For fjoråret klipte jeg 6 ganger og brukte 9 timer på dette. Plen på 400-500 m2 i 2 parseller. Noen ganger ble det 2 trillebår som ble dumpet i nærheten, noen ganger 5. Har man ikke tid til dette bør man kanskje ikke ha hus?

Skrevet
Femtekolonne skrev (1 time siden):

Jeg har en Honda-klipper med bioklipp og sideutkast. Denne har gått 11år problemfritt og er nå plukket fra hverandre for storservice så den går 10år til. Eneste savnet har vært mulighet for oppsamler. Jeg har tenkt å komplettere den med en ny Honda med oppsamler til en kostnad av ca 10.000kr. Robotklipper har hittil ikke vært interessant pga størrelse, kompleksitet og den helvetes grensetråden. Men Segway har løst dette og jeg har selv sett hvordan den ordner opp i større hager der man tidligere måtte ty til toppmodellene fra Husqvarna. 

Prisen er høyere for Navimow enn for en ny bensinklipper og levetid er uviss. Man kan vel fort si at en robotklipper over 20år er 3 gangen. Men man sparer tid, støy og lokal forurensning. Er det verdt det?

Du kan ikke regne med at levetiden for en robotklipper er i nærheten av Honda.
Min robotklipper gikk på dynga etter 1,5 år etter mye plunder og heft.
Det skjer mye utvikling på dette markedet, men robusthet og servicevennlighet er helt underordnet.
Bruk og kast med korte mellomrom skaper mye større inntjening hos kyniske produsenter.

• Liker 1
Skrevet
Gavekort skrev (29 minutter siden):

Det er nesten bare fordeler med robotklipper. Eneste ulempen er at du må ta en runde med kantklipper en gang i måneden.

Ulempen er at du ikke får den deilige alenetiden med å klippe plenen når du har robotklipper...

• Liker 1
Skrevet
49 minutes ago, Vokteren said:

Du kan ikke regne med at levetiden for en robotklipper er i nærheten av Honda.
Min robotklipper gikk på dynga etter 1,5 år etter mye plunder og heft.
Det skjer mye utvikling på dette markedet, men robusthet og servicevennlighet er helt underordnet.
Bruk og kast med korte mellomrom skaper mye større inntjening hos kyniske produsenter.

Naboen har hatt robotklipper i den perioden jeg har hatt honda bensin. Han er på sin 5e nå, en Segway. De andre har vært helt håpløse, men merkelig nok har han fått solgt de brukt. Segway ser ut til å funke bra og uten tråd, men den er dyr og har bare 2år garanti. Antagelig er det kast om den ryker etter 3år med mindre Obs er unaturlig greie på reklamasjon.

Skrevet
20 minutes ago, obygda said:

Ulempen er at du ikke får den deilige alenetiden med å klippe plenen når du har robotklipper...

Faktisk ett godt poeng. Jeg bruker 45min, med musikk på ørene, på en runde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...