Gå til innhold

Vinter OL 2026

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Imaginacíon skrev (6 minutter siden):

Han er best på 5000 meter, men på en god dag tror jeg han kunne vunnet.

akkurat fått sjekket det opp, han har en bestetid på 12.38 fra Calgary ifjor.

hadde neppe greid gullet nå, 12.33.43

sølv/bronse 12.39 / 12.40, så mulig sølv/bronse på en god dag.

Endret av Mr.M
Skrevet
Mr.M skrev (11 minutter siden):

Medaljen glapp for Eitrem – avslørte sykdom før start

https://www.nrk.no/ol/skoyter_-medaljen-glapp-for-sander-eitrem-_-avslorte-sykdom-for-start-1.17768739

mange som har spydd :blink:

btw, hadde Eitrem hatt sjanse på pall uansett? Altså, hva er han god for på 10.000m ?

Ja, hvis han hadde gått opp mot sitt beste, hadde han ihvertfall tatt sølv. På en maks-dag kunne han kanskje slått Jilek også. Men ikke i dag...han var ikke 100% frisk og hadde den digre utladningen fra gull på 5000m. Men han har fremtiden foran seg !

• Innsiktsfullt 1
Skrevet

stusser på Jilek fyr'n har overhodet ikke lårmuskler eller muskelmasse generelt, mens andre har enorme lår. Men er vel ikke det det en skal bedømme utifra antar jeg. Jo mer muskler, jo mer melkesyre? :p

• Liker 2
Skrevet
Mr.M skrev (1 minutt siden):

stusser på Jilek fyr'n har overhodet ikke lårmuskler eller muskelmasse generelt, mens andre har enorme lår. Men er vel ikke det det en skal bedømme utifra antar jeg. Jo mer muskler, jo mer melkesyre? :p

Ja, svære muskler tyder på store fartsressurser men liten utholdenhet. Som du sier, mye muskler å bli stiv i ! Du ser akkurat det samme i f.eks fri-idrett, sprinterne er noen muskelbunter mens langdistanseløperne har en helt annen og mer gracil muskelsetting.

• Innsiktsfullt 2
Skrevet
SilverShaded skrev (7 minutter siden):

Du ser akkurat det samme i f.eks fri-idrett

jau, når du sier det så er jeg vel klar over det.

Grete Waitz var ikke spesielt muskuløs men var seig som fy på utholdenhet.

• Liker 2
Skrevet (endret)
Wheeljack skrev (6 minutter siden):

At en brasilianer leder etter førsteomgang tør jeg påstå er litt utenom normalen på en OL-alpint ja. :p

Det i seg selv er ikke så merkelig, Lucas har vært veldig god denne sesongen. Det merkelige er at alle ligger så langt bak...Odermatt som er nr. 2 er nesten et helt sekund bak. Det er ikke normalt.

Endret av SilverShaded
Skrevet (endret)
Imaginacíon skrev (8 minutter siden):

Det blir nok sølv på stafetten, men stafett er stafett som de sier. Kan slå ut i begge retninger.

Litt kjedlig om Frida og co får gull igjen. 

Endret av Mr.Duklain
Skrevet (endret)
28 minutes ago, SilverShaded said:

Det i seg selv er ikke så merkelig, Lucas har vært veldig god denne sesongen.

Jada, jeg veit godt hvem Lucas er, ikke overraskende at det er han som leder. Prøvde bare å være morsom pga flagget han representerer i år. Brasil er liksom ikke den største vinternasjonen. 

Endret av Wheeljack
Skrevet

Spenningen er vel kanskje hvem vinner med mest tid til 2 plassen? Dem svenske damene eller dem norske herrene? Dem er vel begge like store favoritter. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...