Atib Azzad Skrevet 10. januar Skrevet 10. januar Just now, agvg said: Vel, jeg tror den veldig unge befolkningen i Iran ikke ønsker og grave seg ned i ett har mot vesten, de dreper nå det regimet som hylt død over alt vestlig, og dette har de blitt tvangsforet ned i hele sin levetid. Så jeg tro vi har en god mulighet, vi har noe og tilby, noe som få andre har og som mange ønsker seg. Jeg tror også vi som lever i vesten har masse å vinne på å forstå hvorfor Iran utviklet en apati mot vesten, det er så lett å karikere det ned til noe irrasjonelt, og dermed stille seg like ignorant ovenfor det Iranske synspunktet, som du fremstiller dem i å gjøre ovenfor det vestlige. 1 1
Imaginacíon Skrevet 10. januar Skrevet 10. januar (endret) 7 minutes ago, agvg said: Så du tror de tilgir en som kanskje har drept en uskyldig demonstrant på gata der? Kanskje har helt bevisst drept ett barn? Du skal være rimelig blåøyd og leve ett trygt liv for og kritisere hatet man har mot slike folk, han valgte sin side, han fikk merke konsekvensene av sitt valg. Hvordan er disse "demonstrantene" noe bedre enn hva regimet har gjort? Dette er ikke normale demonstranter, men kriminelle. Hva som ligger bak vet vi ikke, motivet, det kan være hat eller det kan være ren blodtåke. Endret 10. januar av Imaginacíon
agvg Skrevet 10. januar Skrevet 10. januar Atib Azzad skrev (Akkurat nå): Jeg tror også vi som lever i vesten har masse å vinne på å forstå hvorfor Iran utviklet en apati mot vesten, det er så lett å karikere det ned til noe irrasjonelt, og dermed stille seg like ignorant ovenfor det Iranske synspunktet, som du fremstiller dem i å gjøre ovenfor det vestlige. Så du tror de vil fylle gaten og rope død over vesten etter dette regimet brenner? De aller fleste i Iran har aldri opplevd Iran på syttitallet, mye dritt skjedde over alt i den skyggeboksingen mellom USA og Sovjetunionen, alt som kom i mellom og ble ødelagt ble ansett som helt akseptabelt av begge sider. F rykten for kommunisme fra USA sin side og frykten for kapitalisme fra Sovjetunionen som side så var det ingen begrensninger på hvor mye død og fordervelse man kunne akseptere bare man blokkerte motstanderen. I dag ser vi det samme i finansiering av alle slags svineri, i Afrika støttes islamister og andre som er like ille, alt dette er for at .an skal skaffe ressurser. Iran var jo veldig aktive i slike spill i sine nærområder. 1 1
agvg Skrevet 10. januar Skrevet 10. januar (endret) Imaginacíon skrev (16 minutter siden): Hvordan er disse "demonstrantene" noe bedre enn hva regimet har gjort? Dette er ikke normale demonstranter, men kriminelle. Så du mener en revolusjon skal foregå på den måten norske fredsaktivister mener er det eneste rette? Hvem skal ta de i arrest? Dette er ikke ett organisert opprør, det er folket mot ett bevepnet maktapparat. Det er jo typisk norsk og tro alt kan bli bra med og snakke om det, og en høflig oppmoding om og ikke skyte på oss, samt sitere kardemommeloven vil alltid virke. Endret 10. januar av agvg 4
agvg Skrevet 10. januar Skrevet 10. januar (endret) agvg skrev (12 minutter siden): Dobbeltpost Endret 10. januar av agvg
Atib Azzad Skrevet 10. januar Skrevet 10. januar 11 minutes ago, agvg said: Så du tror de vil fylle gaten og rope død over vesten etter dette regimet brenner? Jeg kan ikke spekulere i hvordan borgerne ser på vesten etter regimet evt. brenner, fordi det handlingsforløpet er foreløpig ukjent. Også vil jeg oppmuntre deg til å droppe sånne så du mener... Det er nesten alltid bare bidragsgivende til å fordumme og forlenge diskusjonen, og kanskje heller spisse det du forsøker å si, for dette virker som det kan vare ganske lenge uten at man kommer noe videre. Selv om man ikke har opplevd Iran direkte på 70-tallet er ikke kunnskapen om hva som skjedde tapt. Og jeg ser ikke noe mer å hente fra denne utvekslingen.
agvg Skrevet 10. januar Skrevet 10. januar Vel, jeg håper folket får tatt igjen for årtier med tortur, drap og undertrykking, de som undertrykte folket fortjener alt de måtte få. 5 1
Fatninja Skrevet 10. januar Forfatter Skrevet 10. januar Igjen litt hersay fra meg. Ta det for det man vil: Flere fra regimet i Iran har rømt til henholdsvis Russland (mer sikkert) og Quatar (mindre sikkert). Teheran er for øyeblikket IKKE under kontroll av regimet, men opprørere. 1
agvg Skrevet 10. januar Skrevet 10. januar (endret) Fatninja skrev (1 minutt siden): Igjen litt hersay fra meg. Ta det for det man vil: Flere fra regimet i Iran har rømt til henholdsvis Russland (mer sikkert) og Quatar (mindre sikkert). Teheran er for øyeblikket IKKE under kontroll av regimet, men opprørere. Veldig bra, synd disse folkene slapp unna, lurer på om russiske transportfly fortsatt stå på vent i Iran, hvis de gjør det bør de jo ødelegges. Endret 10. januar av agvg
Fatninja Skrevet 10. januar Forfatter Skrevet 10. januar (endret) Ett av de mest ikoniske bildene fra iran akkurat nå: Endret 10. januar av Fatninja 5
Fatninja Skrevet 10. januar Forfatter Skrevet 10. januar 2 minutes ago, agvg said: Veldig bra, synd disse folkene slapp unna, lurer på om russiske transportfly fortsatt stå på vent i Iran, hvis de gjør det bør de jo ødelegges. Ifølge Sun Tzu skal du alltid sette dine egne styrker i en posisjon hvor de ikke kan flykte og du skal alltid gi fienden en utvei for å flykte. Jeg tror det er ekstremt ulurt å hindre utveier for regimet i Iran. Gi dem en vei ut med livet i behold. 3
agvg Skrevet 10. januar Skrevet 10. januar Fatninja skrev (1 minutt siden): Ett av de mest ikoniske bildene fra iran akkurat nå: Fantastisk, måtte det lykkes 2
agvg Skrevet 10. januar Skrevet 10. januar Fatninja skrev (Akkurat nå): Ifølge Sun Tzu skal du alltid sette dine egne styrker i en posisjon hvor de ikke kan flykte og du skal alltid gi fienden en utvei for å flykte. Jeg tror det er ekstremt ulurt å hindre utveier for regimet i Iran. Gi dem en vei ut med livet i behold. Hvorfor skal russiske fly få være i fred? Og hvorfor skal slike folk slippe unna? Hva vinner man på det? La det Iranske folket avgjøre skjebnen, de har tilranet seg enorme mengder penger og har ikke ofret folket en tanke. Håper de verdens de har tatt lar seg overføre til det nye styret.
Fatninja Skrevet 10. januar Forfatter Skrevet 10. januar 1 minute ago, agvg said: Hvorfor skal russiske fly få være i fred? Og hvorfor skal slike folk slippe unna? Hva vinner man på det? La det Iranske folket avgjøre skjebnen, de har tilranet seg enorme mengder penger og har ikke ofret folket en tanke. Håper de verdens de har tatt lar seg overføre til det nye styret. Tanken bak er enkel: Makter som har muligheten til å rømme vil mye lettere rømme enn styrker uten mulighet til å rømme. Hvis alternativet er døden, så vil de kjempe til døden. 1
agvg Skrevet 10. januar Skrevet 10. januar Fatninja skrev (Akkurat nå): Tanken bak er enkel: Makter som har muligheten til å rømme vil mye lettere rømme enn styrker uten mulighet til å rømme. Hvis alternativet er døden, så vil de kjempe til døden. Disse sivile lederne kjemper ikke i det heletatt, de flykter antagelig til Moskva, kanskje Putin får tak i formuen de har og bruker den i Ukraina. Russiske transportfly gjør seg best når de brenner.
Fatninja Skrevet 10. januar Forfatter Skrevet 10. januar Mer rykter fra meg (Ikke faktaskjekket): 25 moskeer i Teheran er brent ned! 1
agvg Skrevet 10. januar Skrevet 10. januar Fatninja skrev (Akkurat nå): Mer rykter fra meg (Ikke faktaskjekket): 25 moskeer i Teheran er brent ned! Ja, og flere vil det nok bli 1
Imaginacíon Skrevet 10. januar Skrevet 10. januar 15 minutes ago, Fatninja said: Ett av de mest ikoniske bildene fra iran akkurat nå: Det er fra Canada. Det er riktignok (sannsynligvis) en eksiliraner. 1 1
agvg Skrevet 10. januar Skrevet 10. januar Imaginacíon skrev (Akkurat nå): Det er fra Canada. Det er riktignok (sannsynligvis) en eksiliraner. Man skal velge den propagandaen som viser den utviklingen du ønsker skal skje.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå