Spillredaksjonen Skrevet 28. desember 2025 Skrevet 28. desember 2025 Dette er årets 10 beste spill Her er den definitive listen over de ti beste spillene fra året som har gått, ifølge våre anmeldere. Les hele saken på Gamer.no»
Darthrizzla Skrevet 29. desember 2025 Skrevet 29. desember 2025 Jeg kan ikke ta dette seriøst uten at Kingdom Come: Deliverance II er med.. 6
Vikingfinger Skrevet 29. desember 2025 Skrevet 29. desember 2025 Jeg tar heller ikke dette seriøst siden Kingdom Come: Deliverance II ikke var med.. Og Clair Obscur.. Vet mange er uenig med meg men mange er enige også, forstår virkelig ikke greia med dette spillet? Men smaken er som baken. Det er rett og slett vanvittig kjedelig gameplay og spillet føles "billig". Løpesimulator fra combat til combat pluss snakke med NPC'er. Det eneste som føles litt bra er at man kan ta Parry og dodge på turn-based combat. Er det derfor det fenger så mye? Det kan neppe være grafikken for den er ikke bra. Musikken er bra, stemning og kanskje story.. Tråkker vel noen på tærne nå, er svært hårsåre enkelte av fanbasen til dette spillet av en eller annen merkelig grunn. 3
Rogshit Skrevet 29. desember 2025 Skrevet 29. desember 2025 Darthrizzla skrev: Jeg kan ikke ta dette seriøst uten at Kingdom Come: Deliverance II er med.. "P.S. Hvis du savner spill som Kingdom Come: Deliverance II så er du nok ikke alene. Det var rett og slett ingen som hadde spilt det innen vi spilte inn episoden, og derfor måtte én av årets virkelig store snakkiser forbli usnakket i vår gjennomgang av spillåret 2025." 1
Momsen Skrevet 29. desember 2025 Skrevet 29. desember 2025 Med såpass mange i redaksjonen burde faktisk noen tatt KCD2, det blir useriøst fra Norges største her.. 3
Darthrizzla Skrevet 29. desember 2025 Skrevet 29. desember 2025 Rogshit skrev: Darthrizzla skrev: Jeg kan ikke ta dette seriøst uten at Kingdom Come: Deliverance II er med.. "P.S. Hvis du savner spill som Kingdom Come: Deliverance II så er du nok ikke alene. Det var rett og slett ingen som hadde spilt det innen vi spilte inn episoden, og derfor måtte én av årets virkelig store snakkiser forbli usnakket i vår gjennomgang av spillåret 2025." Jeg kan lese takk 1
oleto Skrevet 29. desember 2025 Skrevet 29. desember 2025 (endret) Jeg ser forklaringen på fremgangsmåten her, men syns det er merkelig at Norges største spillredaksjon ikke klarer å koordinere en toppliste, som igjen fører til at spillet som spillredaktøren omtalte som et av tidenes viktigste rollespill glimrer med sitt fravær. Det ser rart ut. Endret 29. desember 2025 av oleto 4
CrazyChristian Skrevet 29. desember 2025 Skrevet 29. desember 2025 Lol, KCDII fikk ikke en honorable mention engang 😅 2
LampeLars94 Skrevet 29. desember 2025 Skrevet 29. desember 2025 Megabonk Look outside No, I'm not a human Er det ingen som spiller annet enn AAA?
ili Skrevet 29. desember 2025 Skrevet 29. desember 2025 6 hours ago, Darthrizzla said: Jeg kan ikke ta dette seriøst uten at Kingdom Come: Deliverance II er med.. Helt enig. Dette blir for dumt. Trudde dette var norges største spillnettside. 1
Iki Skrevet 29. desember 2025 Skrevet 29. desember 2025 LampeLars94 skrev (1 time siden): Megabonk Look outside No, I'm not a human Er det ingen som spiller annet enn AAA? Et spill er ikke bra bare fordi det er indie eller AAA. Om et indie spill er bra nok så kan det fint bli årets spill, men megabonk for eksempel har ingen sjanse på det stadiet det er nå. Alt for lite innhold og variasjon. 2
Espen Jansen Skrevet 29. desember 2025 Skrevet 29. desember 2025 Mulig jeg bare er dårlig til å telle, men 6 av 10 spill på listen er vel indie? I den grad det har noe som helst å si når det kommer til kvalitet. 1 1
Runis Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 Her har det kun vært omågjort å være kontroversiell iallefall. 1 1
LampeLars94 Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 Iki skrev: LampeLars94 skrev (1 time siden): Megabonk Look outside No, I'm not a human Er det ingen som spiller annet enn AAA? Et spill er ikke bra bare fordi det er indie eller AAA. Om et indie spill er bra nok så kan det fint bli årets spill, men megabonk for eksempel har ingen sjanse på det stadiet det er nå. Alt for lite innhold og variasjon. Ja, no shit. Betraktelig mer innhold i Megabonk enn mange av spilla på lista.
Upsidian Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 Ingen KCD2. For en latterlig dårlig liste. 1
Dorf_2003 Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 Disse topplistene til gamer er stort sett det samme hvert år. Det er nesten utelukkende action/eventyr rollespill som når opp på denne listen. listen viser uansett at det viktigste er hype. mange av spillene er er direkte vonde å spille. Hype har den egenskapen at den dekker over slurvete utvikling, dessverre. Bare spør no man sky. jeg trodde vi hadde lært leksa vår, men vi går i samme fellene år etter år. disse spillene leverer jevnt dårlig utfra hva de koster. 1
Feenyx Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 Dorf_2003 skrev: Disse topplistene til gamer er stort sett det samme hvert år. Det er nesten utelukkende action/eventyr rollespill som når opp på denne listen. listen viser uansett at det viktigste er hype. mange av spillene er er direkte vonde å spille. Hype har den egenskapen at den dekker over slurvete utvikling, dessverre. Bare spør no man sky. jeg trodde vi hadde lært leksa vår, men vi går i samme fellene år etter år. disse spillene leverer jevnt dårlig utfra hva de koster. > disse spillene leverer jevnt dårlig utfra hva de koster. Det er, liksom, din mening, dude. Det er jo en personlig liste over hva de ansatte likte best dette året. Og akkurat der tror jeg de har bedre oversikt enn deg. KCD2 er nok også kjempebra, det er bare ikke noe jeg personlig har lyst å spille. Det gjør det ikke til et dårligere spill. 3
simalarion Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 (endret) Jeg er også rystet av at ikke KCD 2 ikke er med her, har hatt spilling som hobby siden Vic 20/C 64 tiden å dette spillet er lett et av de beste spillene noensinne i min bok, ikke minst på detaljene lagt ned for å være historisk korrekte i alle aspekter (fra hvordan folk levde til hvordan samfunnet generelt fungerte) som gjorde at jeg også lærte en hel del historie mens jeg hadde en av mine beste spill opplevelser, kommer feks aldri til å glemme min første tur til Kuttenberg. Selv om jeg selv har vært innom det meste av div sjangere av Spill fra Japan å kan sette pris på enkelte titler er Gamer.no etter min mening altfor løse med å hive poeng til spill fra den kanten, spesielt til JRPG sjangeren som veldig ofte for u-fortjent høye score uten at jeg kan se/finne grunnen (mistenker at enkelte på Gamer sitter fast i en fetish her). Endret 30. desember 2025 av simalarion 2
Alersen Skrevet 1. januar Skrevet 1. januar Årets beste spill er jaggu utelatt fra artikkelen "Dette er årets 10 beste spill"! Kcd2 er ikke engang på listen men bare såvidt nevnt i en bisetning. At redaksjonen ikke har testet spillet er snodig men greit nok. Men da finnes ikke tilstrekkelig grunnlag for å lage artikkelen med en så ubestridelig overskrift. Heller noe sånt som: "Disse spillene likte vi i 2025" med en innledning om at Kcd2 absolutt burde vært testet men ble prioritert vekk(?). 1 2
Iki Skrevet 1. januar Skrevet 1. januar Alersen skrev (3 timer siden): Men da finnes ikke tilstrekkelig grunnlag for å lage artikkelen med en så ubestridelig overskrift. Så da må altså alle som lager en slik liste spille gjennom 100% av alle spill som blir sluppet det året? Har du spilt alle spillene laget slik at du kan si kcd2 er det beste? 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå