Helsefagarbeider Skrevet 27. desember 2025 Skrevet 27. desember 2025 Vi sier at det indre teller like mye som det ytre når en møter noe. Det stemmer ikke. Si dere har en profil og får kontakt med trivelige mennesker. De får også kanskje bilder, som har filter osv. Dere vil møte og dere får ett dårlig inntrykk pga utseende. Da hjelper det ikke hvor trivelig han/hun er å prate med. Ser også det samme på facebook. Der det søkest etter venner. Damer med ett pent ytre får myeeee mer likes enn de damene som ikke er så perfekte. Hvorfor er det slik??? . 1
leticia Skrevet 27. desember 2025 Skrevet 27. desember 2025 Kort forklart: Man tiltrekkes av det ytre, men skal man bo sammen med personen så vil det indre / personlighet være viktigere, ettersom utseendet forfaller etterhvert 2 1
Helsefagarbeider Skrevet 27. desember 2025 Forfatter Skrevet 27. desember 2025 Da er de med litt mindre pent ytre 2.fiolin. De får ikke den sjansen som de med pent ytre.
Gjest 96885...9c8 Skrevet 27. desember 2025 Skrevet 27. desember 2025 Menneskelig natur. Vi tildeler hverandre verdi, og fysisk attraktivhet får mer oppmerksomhet helt fra spedbarnsalder. Mot slutten av barneskolen vet alle hvilken bås de hører til i. Forsøk på forklaring er at pent utseende og symmetri er tegn på sunnhet, og det foretrekker vi fremfor det usunne, instinktivt. Mennesker er i stor grad ferdigprogrammerte kjøttmaskiner. Anonymous poster hash: 96885...9c8
leticia Skrevet 27. desember 2025 Skrevet 27. desember 2025 Helsefagarbeider skrev (27 minutter siden): Da er de med litt mindre pent ytre 2.fiolin. De får ikke den sjansen som de med pent ytre. De må iallefall i større grad vise frem sin personlighet. Så datingapper er kanskje ikke det beste hvis man ikke er "pen nok". Men mindre sjanse er ikke det samme som å være sjanseløs. De fleste folk er tross alt veldig gjennomsnittlige. Så hvis du tenker på datingapper, så gjør en god innsats med profilen, og vær ekte, så stiller du sterkere. Jeg hadde 400+ likes daglig da jeg var på Tinder for 6 år siden. Opplysning bare for å gi deg litt perspektiv på hvor vanskelig det kan være for menn å nå gjennom og få matcher. Gjør en innsats, så er det ikke så håpløst. Jeg ser pene mennesker av begge kjønn som er sammen med partnere som er langt mindre pene. Det er ingenting som er skrevet i stein. 2 1
Helsefagarbeider Skrevet 27. desember 2025 Forfatter Skrevet 27. desember 2025 Gjest 96885...9c8 skrev (17 minutter siden): Menneskelig natur. Vi tildeler hverandre verdi, og fysisk attraktivhet får mer oppmerksomhet helt fra spedbarnsalder. Mot slutten av barneskolen vet alle hvilken bås de hører til i. Forsøk på forklaring er at pent utseende og symmetri er tegn på sunnhet, og det foretrekker vi fremfor det usunne, instinktivt. Mennesker er i stor grad ferdigprogrammerte kjøttmaskiner. Anonymous poster hash: 96885...9c8 Har ikke bare med sund kosthold. Har mer hvordan kroppen vår er. Har damene mindre pent ansikt, små pupper, tynne ben osv så hjelper det ikke om de jogger 10 mil hver dag og eter gullrøtter.
Iki Skrevet 27. desember 2025 Skrevet 27. desember 2025 Helsefagarbeider skrev (7 minutter siden): Har ikke bare med sund kosthold. Har mer hvordan kroppen vår er. Har damene mindre pent ansikt, små pupper, tynne ben osv så hjelper det ikke om de jogger 10 mil hver dag og eter gullrøtter. Nå har heldigvis folk ulike preferanser. 3
Helsefagarbeider Skrevet 27. desember 2025 Forfatter Skrevet 27. desember 2025 leticia skrev (15 minutter siden): De må iallefall i større grad vise frem sin personlighet. Så datingapper er kanskje ikke det beste hvis man ikke er "pen nok". Men mindre sjanse er ikke det samme som å være sjanseløs. De fleste folk er tross alt veldig gjennomsnittlige. Så hvis du tenker på datingapper, så gjør en god innsats med profilen, og vær ekte, så stiller du sterkere. Jeg hadde 400+ likes daglig da jeg var på Tinder for 6 år siden. Opplysning bare for å gi deg litt perspektiv på hvor vanskelig det kan være for menn å nå gjennom og få matcher. Gjør en innsats, så er det ikke så håpløst. Jeg ser pene mennesker av begge kjønn som er sammen med partnere som er langt mindre pene. Det er ingenting som er skrevet i stein. Enig at ikke alt er skrevet i stein. Når vi møter ett nytt menneske så får vi ett inntrykk, førsteinntrykket. Har selv møtt damer som jeg har tenk"nei" før vi har sagt hei. Hjelper liksom ikke hva de sier å gjør dessverre. De har tapt før vi starter. Du måtte være utrolig populær med 400 likes daglig. Hva er det med deg som gjør deg så attraktiv. Nå vet ikke jeg hvor lenge du var der, si du var der i 3 måneder. 36 000 menn som ville ha deg. Jeg synes det hørtes myeeee ut 1 1
OC-Freak Skrevet 27. desember 2025 Skrevet 27. desember 2025 (endret) Det er det ytre som gir førsteinntrykket. Og har man ikke et ytre som tiltrekker må man ha noe annet, som mye penger/eiendeler. Derfor jeg hadde typ 1 match i måneden på tinder, selv om jeg la ned mye i å velge bilder som representerte hva jeg liker å gjøre, og hadde en passe lang tekst. Nå har jeg heldigvis slettet tinder, og jenta jeg matchet med hadde kun to bilder og ingen tekst på tinder. Men syns hun var søt og ga det en sjanse, funka for oss. Vi går godt i lag til tross for noe ulike interesser. 😃 Endret 27. desember 2025 av OC-Freak 1
leticia Skrevet 27. desember 2025 Skrevet 27. desember 2025 Helsefagarbeider skrev (8 minutter siden): Enig at ikke alt er skrevet i stein. Når vi møter ett nytt menneske så får vi ett inntrykk, førsteinntrykket. Har selv møtt damer som jeg har tenk"nei" før vi har sagt hei. Hjelper liksom ikke hva de sier å gjør dessverre. De har tapt før vi starter. Du måtte være utrolig populær med 400 likes daglig. Hva er det med deg som gjør deg så attraktiv. Nå vet ikke jeg hvor lenge du var der, si du var der i 3 måneder. 36 000 menn som ville ha deg. Jeg synes det hørtes myeeee ut Jeg tror faktisk ikke dette er et så veldig uvanlig tall som kvinne å få altså. Jeg brukte den når jeg var utenlands, så det var ikke mange dagene om gangen, kanskje 1 uke om om gangen. (Jeg traff aldri noen av de jeg matchet med). Jeg vet ikke hvorfor jeg fikk så mange, er vel litt over middels pen, men ikke noe mer enn det. Jeg vet ikke helt hva du vil med din opprinnelige post, men hvis jeg tar utgangspunkt i spørsmålet ditt, så nei, det ytre teller ikke mer enn det indre, men det er det ytre man ser først, og som man blir tiltrukket av. For meg så kan de være så deilige / kjekke de bare vil, er de religiøse eller antifeminister / misogynister så har de ikke sjanse. Nå er jeg i et forhold da, så det er ikke relevant uansett, jeg har funnet han jeg vil ha 🙂 1
mad.cat Skrevet 27. desember 2025 Skrevet 27. desember 2025 (endret) Helsefagarbeider skrev (1 time siden): Vi sier at det indre teller like mye som det ytre når en møter noe. Det stemmer ikke. Si dere har en profil og får kontakt med trivelige mennesker. De får også kanskje bilder, som har filter osv. Dere vil møte og dere får ett dårlig inntrykk pga utseende. Da hjelper det ikke hvor trivelig han/hun er å prate med. Ser også det samme på facebook. Der det søkest etter venner. Damer med ett pent ytre får myeeee mer likes enn de damene som ikke er så perfekte. Hvorfor er det slik??? . Blanding av mange faktorer, babyer har store øyne av en grunn. Jeg leste også at det ble forsket på babyer sin reaksjon på ulike ansikt og de var instinktivt mer positive mot noen som var vakker. Så jeg antar at det er noe biologi der, vi ønsker å luke ut sykdom og skape gode avkom. Med det sagt tror jeg man kan trene seg selv til å være litt mer raus med hva man foretrekker fysisk hos en partner og man kan også risikere å gjøre seg selv veldig kresen; Spiser du allsidig fra ung alder og har en innstilling om at du er villig til å prøve det meste, ender du mest sannsynlig opp med ett langt mer variert kosthold og setter pris på alt fra asparges til sushi, kjøttkak i brun saus og en stram ost… - og igjen: om du kun spiser Nugatti på brød og mamma har servert deg pølse i brød og Grandiosa annenhver dag blir det fort rynking på nesen og misnøye når noe bryter med forventningene. Endret 27. desember 2025 av mad.cat 1
Colin. Skrevet 27. desember 2025 Skrevet 27. desember 2025 10 minutes ago, leticia said: Jeg vet ikke helt hva du vil med din opprinnelige post, men hvis jeg tar utgangspunkt i spørsmålet ditt, så nei, det ytre teller ikke mer enn det indre, men det er det ytre man ser først, og som man blir tiltrukket av. For meg så kan de være så deilige / kjekke de bare vil, er de religiøse eller antifeminister / misogynister så har de ikke sjanse. Samme for meg, kan være så digg som bare det, men hvis de utviser det kontroll-behovet som feminister har en tendens til, for å hevde seg selv, instant turn-off. En mann vil normalt sett være herren i sitt liv. 2
Hansien Skrevet 27. desember 2025 Skrevet 27. desember 2025 Helsefagarbeider skrev (1 time siden): Vi sier at det indre teller like mye som det ytre når en møter noe. Det stemmer ikke. Si dere har en profil og får kontakt med trivelige mennesker. De får også kanskje bilder, som har filter osv. Etterhvert som du blir eldre og visere vil du innse hvor korrekt dette utsagnet faktisk er. Det færreste orker/gidder et liv sammen med noen som kun har det ytre med seg som en positiv faktor inn i et forhold. Det hjelper ikke å være ufattelig vakker om man er dummere en en skive med brød, har holdninger som er langt fra forenelig med ens egne, en psyke som hører hjemme på lukket avdeling og mange andre faktorer som beskriver det indre, altså hvem dette vakre individet er. Ja, man appeleres gjerne til det ytre som et førsteinntrykk men det stopper gjerne der og med den fordelen. 1
leticia Skrevet 27. desember 2025 Skrevet 27. desember 2025 Colin. skrev (1 time siden): Samme for meg, kan være så digg som bare det, men hvis de utviser det kontroll-behovet som feminister har en tendens til, for å hevde seg selv, instant turn-off. En mann vil normalt sett være herren i sitt liv. Nå er det vel helst konservative menn som har et kontrollbehov slik jeg ser det. Du vil være herre i ditt eget liv, men det er turnoff når en kvinne ønsker å ha regien / være sjefen i sitt eget liv. Jeg syns det er kvalmende. Kvinner er selvstendige personer med egne ønsker og behov, og skal selvsagt ha sin autonomi i like stor grad som deg selv. 7
leticia Skrevet 27. desember 2025 Skrevet 27. desember 2025 Hansien skrev (1 time siden): Det hjelper ikke å være ufattelig vakker om man er dummere en en skive med brød, har holdninger som er langt fra forenelig med ens egne, en psyke som hører hjemme på lukket avdeling og mange andre faktorer som beskriver det indre, altså hvem dette vakre individet er. Godt beskrevet 😃👌 1
Colin. Skrevet 27. desember 2025 Skrevet 27. desember 2025 29 minutes ago, leticia said: Nå er det vel helst konservative menn som har et kontrollbehov slik jeg ser det. Du vil være herre i ditt eget liv, men det er turnoff når en kvinne ønsker å ha regien / være sjefen i sitt eget liv. Jeg syns det er kvalmende. Kvinner er selvstendige personer med egne ønsker og behov, og skal selvsagt ha sin autonomi i like stor grad som deg selv. Fødselstallene er på 1,4. Den feminismen som du er så stolt av, har ikke funnet et kompromiss. Det går ėn vei. Dét er kvalmende. 1
Paratech Skrevet 27. desember 2025 Skrevet 27. desember 2025 (endret) Det har noe med kvalitetsgaranti å gjøre. Når du baker en kake og slurver med den (Ja det er helt forklarlig å slurve med en kake) så forteller ikke det bare noe om det ytre men det indre også. Når du slurver med en kake så er det noen negative sider med din personlighet som blir tatt med i den arven. Du får ikke en slurvet kake uten grunn. Grunnen til at kremen er klinet på i full fart på overflaten av kaken, er fordi han slurvet med kaken. Han har en dårlig personlighet han som laget kaken. Derfor vil folk gjerne ha pene kaker, fordi er det pent utenpå er det også pent innenfra. Det betyr ikke nødvendigvis at du merker at kaken mangler noe med en gang, det kan gjerne ta noen år før du merker at kaken ikke er fullstendig. Hvis kaken er super pyntlig på utsiden, da er den super pyntlig inni også, derfor velger folk de som er pen, det er ubevisst valg, menneskets sinn vet det instinktivt at det er realitetene. Når du velger en kake som er super pyntlig, da får du også en mandelkjerne inni kaken som er super god og veldig ofte super skarp også. Det betyr ikke at stygge kaker kan smake vondt, nei, de kan smake veldig godt, men de rekker aldri til på noenting. Hvis du vil ha et enkelt liv og ikke er krevende på noenting, velg en enkel kake. En baker sa "Jeg har ikke råd til de ingrediensene som vanligvis brukes på disse kakene så jeg slenger på en nøtt på kremtoppen istedet" En annen baker sa: "Jeg vil ha de beste ingrediensene som kan finnes, og det skal letes og mikses fra bare luksuriøse kilder, og hvis noen av kildene har veldig godt innhold vil jeg ha det også i min kake" Den fattige bakeren måtte gi avkall på de ingrediensene som gjorde kaken god fra innsiden, og fikk det ikke til fordi han rett og slett ikke hadde penger til å kjøpe de ingrediensene. Og han hadde baket kakene med dårlige ingredienser i 100 ledd tilbake i sin bakerkarriere. Den rike bakeren hadde fått genmanipulert innhold i kakene som hadde arvestoffer fra tidligere bakverk, og ingrediensene ble bare bedre og bedre innenfra. For hver generasjon kaker ble de enda bedre hver gang. Etter den rike bakeren hadde baket 50 generasjoner kaker så begynte kakene å spire hjerteformede smakfulle jordbær ting inni kaken mens på den fattige bakerens kaker spirte det bare harde mandler kjerner og for hver generasjon kaker ble mandlene hardere og hardere. Endret 27. desember 2025 av Paratech
leticia Skrevet 27. desember 2025 Skrevet 27. desember 2025 (endret) Colin. skrev (1 time siden): Fødselstallene er på 1,4. Den feminismen som du er så stolt av, har ikke funnet et kompromiss. Det går ėn vei. Dét er kvalmende. Hvis man syns det fødes for få barn, så bør første steg være å oppføre seg som en mann som kvinner faktisk kunne tenkt seg å få barn med. Endret 27. desember 2025 av leticia 7
Colin. Skrevet 28. desember 2025 Skrevet 28. desember 2025 (endret) 43 minutes ago, leticia said: Hvis man syns det fødes for få barn, så bør første steg være å oppføre seg som en mann som kvinner faktisk kunne tenkt seg å få barn med. Menn ønsker ikke å avmaskuliniseres. At det fødes for få barn, er en mye større feministisk problemstilling enn konservativ problemstilling per status quo, you bet. Du burde være smart nok til å forstå dette faktum. Endret 28. desember 2025 av Colin. 1
leticia Skrevet 28. desember 2025 Skrevet 28. desember 2025 Colin. skrev (27 minutter siden): Menn ønsker ikke å avmaskuliniseres. At det fødes for få barn, er en mye større feministisk problemstilling enn konservativ problemstilling per status quo, you bet. Du burde være smart nok til å forstå dette faktum. Menn blir ikke avmaskulinert av at kvinner får rettigheter og muligheter til å leve selvstendige liv. Det er kun svake menn som ikke er trygg i sin maskulinitet som føler seg truet av frigjorte, selvstendige kvinner. 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå