Boing_80 Skrevet i går, 19:36 Skrevet i går, 19:36 (endret) Hva tenker folket om denne programvaren/spyware? Pegasus er et spionprogram utviklet av den israelske cybervåpenfirmaet NSO Gruppe som fordekt kan installeres på en mobiltelefon (og andre enheter) som kjører de fleste[1] versjoner av iOS og Android.[2] De såkalte Pegasusprosjektavsløringene i 2021 foreslo at gjeldende Pegasus programvare kan utnytte alle nyere iOS-versjoner opp til IOS 14.[1] I 2016 kom det frem at Pegasus var i stand til følgende spionaktiviteter fra mobiltelefoner: kopi av meldinger, sporing av anrop, samle passord og beliggenhets-sporing samt få tilgang til mobiltelefonens mikrofon og kamera, inkludert innsamling av informasjon fra app-er. [3] Spionprogramvaren er oppkalt etter Pegasus - den bevingede hesten i gresk mytologi. [4] https://no.wikipedia.org/wiki/Pegasus_(spionprogramvare) What is Pegasus spyware, and how to detect and remove it Pegasus spyware is a sophisticated surveillance tool known for targeting national security threats — as well as journalists and activists. It’s typically not a threat to the average person, but it isn’t the only type of spyware out there. Learn how Pegasus works, then get Norton 360 to help defend against other, more common forms of spyware. https://us.norton.com/blog/emerging-threats/pegasus-spyware Endret i går, 19:36 av Boing_80 1
vidor Skrevet i går, 19:57 Skrevet i går, 19:57 Dette er skremmende software som kan brukes mot folk. Det som er litt merkelig er at Apple ikke klarer å fikse dette slik at de ikke lengre virker. Egentlig dette som bekymrer meg mest. 1
Boing_80 Skrevet i går, 20:04 Forfatter Skrevet i går, 20:04 (endret) vidor skrev (7 minutter siden): Dette er skremmende software som kan brukes mot folk. Det som er litt merkelig er at Apple ikke klarer å fikse dette slik at de ikke lengre virker. Egentlig dette som bekymrer meg mest. Men kanskje Apple ikke ønsker å bli kvitt programvaren? Jeg satt og leste litt om dette temaet, altså hva techgigantene holder på med om dagen. Skremmende lesning! Endret i går, 20:05 av Boing_80 1 1
vidor Skrevet i går, 20:12 Skrevet i går, 20:12 (endret) 4 hours ago, Boing_80 said: Men kanskje Apple ikke ønsker å bli kvitt programvaren? Dette er en fare for omdømmet deres om folk flest for info om dette. Tror det er mest tech-folk som oppsøker dette og andre interesserte som er klar over det. De som har viktige stillinger på høyt nivå får normalt ikke lov å bruke f.eks iPhone, men har vanligvis en råenkel telefon som er sikkerhetsklarert. Endret 22 timer siden av vidor 2
sedsberg Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden Er dette Norton-reklame? Ingen får meg til å installere den spy/bloatware-appen igjen. Noensinne!
Boing_80 Skrevet 15 timer siden Forfatter Skrevet 15 timer siden sedsberg skrev (17 minutter siden): Er dette Norton-reklame? Ingen får meg til å installere den spy/bloatware-appen igjen. Noensinne! Nei, som du kan se av linken så er det blogginnlegg hos Norton.
Nimrad Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden vidor skrev (11 timer siden): Det som er litt merkelig er at Apple ikke klarer å fikse dette slik at de ikke lengre virker. De har patchet dette. Men hackere og pentestere vil alltid leke katt og mus, og noen vil ligge et steg foran.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå