OddZen Skrevet 44 minutter siden Skrevet 44 minutter siden (endret) Hei! Jeg kjøper en Tesla med 0 % rente i 3 år. Planen er å innfri lånet når perioden er over, og derfor ønsker jeg å få best mulig avkastning på egenkapitalen jeg sitter igjen med etter salget av bilen jeg har i dag (ca. 365 000 kr). Jeg ønsker råd om hvordan disse pengene kan forvaltes på en trygg måte, med lavest mulig risiko for tap – men samtidig med mulighet for grei avkastning. Jeg er ikke interessert i enkeltaksjer. Det må være profesjonelle som forvalter pengene, f.eks. via fond eller gode sparekontoer. Har dere konkrete tips til aktuelle fond, kombinasjonsfond, rentefond eller sparekontoer som passer for en tidshorisont på rundt 3 år? Takk på forhånd😊 Endret 43 minutter siden av OddZen 1
MailMan13 Skrevet 30 minutter siden Skrevet 30 minutter siden (endret) Tre år er i grenseland for lite til å sette i aksjer. Men hvis du har økonomi til å kjøpe en ny bil hos forhandler kontant, men velger et gunstig lån likevel, så er jo det støre bildet at man tåler en del risiko, så da er kanskje et vanlig globalt indeksfond tingen. Selv om man vanligvis trenger litt lenger horisont før det er "bankers". Endret 30 minutter siden av MailMan13
OddZen Skrevet 21 minutter siden Forfatter Skrevet 21 minutter siden MailMan13 skrev (8 minutter siden): Tre år er i grenseland for lite til å sette i aksjer. Men hvis du har økonomi til å kjøpe en ny bil hos forhandler kontant, men velger et gunstig lån likevel, så er jo det støre bildet at man tåler en del risiko, så da er kanskje et vanlig globalt indeksfond tingen. Selv om man vanligvis trenger litt lenger horisont før det er "bankers". Takk. Fant en artikkel med oversikt over noen fobd som får godt skussmål. Jeg kunne tenke meg DNB eller KLP fond, har konto hos begge. Bør man kanskje spre dem i et par ulike fond eller?
oddeh Skrevet 19 minutter siden Skrevet 19 minutter siden Høres ut som høyrentekonto er tingen for deg.
OddZen Skrevet 16 minutter siden Forfatter Skrevet 16 minutter siden oddeh skrev (3 minutter siden): Høres ut som høyrentekonto er tingen for deg. Tips til god høyrentekonto? 🤗
Salvesen. Skrevet 11 minutter siden Skrevet 11 minutter siden Vær litt bold, kjøp tsla hele veien frem😅
oddeh Skrevet 11 minutter siden Skrevet 11 minutter siden OddZen skrev (4 minutter siden): Tips til god høyrentekonto? 🤗 Kan anbefale Morrow som har 4,75%
Jarmo Skrevet 2 minutter siden Skrevet 2 minutter siden OddZen skrev (13 minutter siden): Tips til god høyrentekonto? 🤗 https://www.forbrukerradet.no/finansportalen/bank/innskudd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå