Gå til innhold

Sparing av egenkapital ved kjøp av Tesla med 0% rente i 3 år

OddZen

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Jeg kjøper en Tesla med 0 % rente i 3 år. Planen er å innfri lånet når perioden er over, og derfor ønsker jeg å få best mulig avkastning på egenkapitalen jeg sitter igjen med etter salget av bilen jeg har i dag (ca. 365 000 kr).

Jeg ønsker råd om hvordan disse pengene kan forvaltes på en trygg måte, med lavest mulig risiko for tap – men samtidig med mulighet for grei avkastning. Jeg er ikke interessert i enkeltaksjer. Det må være profesjonelle som forvalter pengene, f.eks. via fond eller gode sparekontoer.

Har dere konkrete tips til aktuelle fond, kombinasjonsfond, rentefond eller sparekontoer som passer for en tidshorisont på rundt 3 år?

Takk på forhånd😊

Endret av OddZen
  • Liker 1
  • OddZen endret tittelen til Sparing av egenkapital ved kjøp av Tesla med 0% rente i 3 år
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tre år er i grenseland for lite til å sette i aksjer.

Men hvis du har økonomi til å kjøpe en ny bil hos forhandler kontant, men velger et gunstig lån likevel, så er jo det støre bildet at man tåler en del risiko, så da er kanskje et vanlig globalt indeksfond tingen. Selv om man vanligvis trenger litt lenger horisont før det er "bankers".

Endret av MailMan13
Skrevet
MailMan13 skrev (8 minutter siden):

Tre år er i grenseland for lite til å sette i aksjer.

Men hvis du har økonomi til å kjøpe en ny bil hos forhandler kontant, men velger et gunstig lån likevel, så er jo det støre bildet at man tåler en del risiko, så da er kanskje et vanlig globalt indeksfond tingen. Selv om man vanligvis trenger litt lenger horisont før det er "bankers".

Takk. 

Fant en artikkel med oversikt over noen fobd som får godt skussmål. Jeg kunne tenke meg DNB eller KLP fond, har konto hos begge. 

Bør man kanskje spre dem i et par ulike fond eller?

image.thumb.png.bfd85fc5a376cb4cb44c4688dcb61fa1.png

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...