Spillredaksjonen Skrevet onsdag kl 17:05 Skrevet onsdag kl 17:05 Den norske filmen topper listene verden over Interessen er stor for trollfilmene. Les hele saken på Gamer.no»
MrLuni Skrevet onsdag kl 19:30 Skrevet onsdag kl 19:30 Altså.. Den var helt OK hvis man ser på den som en parodi og selv er norsk, men i utlandet? Da er det trash.
firberblad Skrevet onsdag kl 19:46 Skrevet onsdag kl 19:46 Jeg og kona begynte å se litt på denne filmen i helga. Opplevelsen kan ikke beskrives som annet enn smertefult. Da skal jeg heller se Trolljegerne en gang til og enda en gang.
Aspiranten Skrevet onsdag kl 20:26 Skrevet onsdag kl 20:26 Det finnes to statistikker, og de blir brukt misvisende. Den ene er flest begynte avspillinger, denne er naturlig nok høy. Innlegg på sosiale medier viser seertall basert på denne, og det har også tidligere norske filmer gjort på Netflix. Den andre måten å telle popularitet på er å telle faktiske minutter folk ser på en film/serie. Dette tallet blir aldri presentert omtrent. For eksempel mister tv serier publikum og avgjørende for om det blir en sesong 2, er hvor mange seere som har gitt opp før siste episode. Ved å analysere det siste tallet har man tidligere funnet løgner om norske filmers popularitet rundt om i verden. Mange begynner på en film, men gir opp da den er søppel. Det hindrer ikke nordmenn fra å skryte av hvor populær den er. Hva som er fasit for Troll 2 vet jeg ikke.
WiiBoy Skrevet onsdag kl 20:35 Skrevet onsdag kl 20:35 Så en Netflix produsert film, gjør det veldig bra på Netflix i følge Netflix. #Jadaså 1
Milander Skrevet onsdag kl 21:57 Skrevet onsdag kl 21:57 du antydet også at filmen sikker hadde vært bedre om den hadde benyttet Oslo fremfor en annen norsk by som kuliss... Er det nok det som er avgjørende
AahYesHello Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden Troll 2 (2025) | Rotten Tomatoes https://share.google/F5Re3VizE42mORFkI Tror dere ikke sjekket helt ordentlig på den infoen dere skriver
Powertrainer Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden Har nettopp sett den, gir den terningkast 2. Filmen var en gedigen skuffelse men er nok ikke annet å forvente av en norsk oppfølger.
WiiBoy Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden 1 hour ago, Powertrainer said: ..men er nok ikke annet å forvente av en norsk oppfølger. Fritt Vilt 2 vil jeg si var en av de bedre oppfølgerne jeg har sett. skjelvet klarte seg også bra. Det Troll 2 er en dårlig oppfølger er nok utelukkende et Troll probleme, og ikke et"norsk film" problem 2
Powertrainer Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden WiiBoy skrev (2 timer siden): Fritt Vilt 2 vil jeg si var en av de bedre oppfølgerne jeg har sett. skjelvet klarte seg også bra. Det Troll 2 er en dårlig oppfølger er nok utelukkende et Troll probleme, og ikke et"norsk film" problem Smaken er som baken😅
Snikpellik Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden MrLuni skrev (14 timer siden): Altså.. Den var helt OK hvis man ser på den som en parodi og selv er norsk, men i utlandet? Da er det trash. Den er en parodi, med en rekke overdrevne, dumme og karikerte elementer. Slik var også Troll 1. Filmen er ikke ment å være "bra", i den forstand at den vinner priser i Cannes. Dette skal være lett gladvold og teit action som underholder, ikke en god historie. Derfor funker det, slike type filmer blir ofte populære. 1
BiggusD Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Den originale filmen var en slags parodi på amerikanske katastrofefilmer, med bortimot 4th wall-knusende kommentarer og one-linere hele veien gjennom. Noen av dem var jo morsomme, men stort sett falt de til jorda med et bløtt plask. Filmen var veldig selvbevisst på å være en amerikansk katastrofefilm. Jeg har ikke sett Troll 2, men regner med det er snakk om mer av det samme. Det er klart det er vanskelig å lage to timer til med karikerte erketype-karakterer, når hele schticken med at ingen egentlig tror at troll finnes, er oppbrukt. Blir muligens til at jeg ser den i helga.
BadCat Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden (endret) Tam film. Jeg sovna de to første forsøkene. Rett og slett ei unødvendig historie og den første filmen står bedre alene. At filmen er selvironisk, hjelper ikke stort. Det virker ikke som at noen av de sentrale karakteren vet hva de vil i livet eller i historia, samtidig som de er 100% på oppgaven. Det blir rar stemning av det. Dessverre er det med ei åpning for en tredje film. Filmen er ikke direkte dårlig og det er enkelte komiske øyeblikk. Dessverre blir det aldri ekseptsjonelt morsomt, spennende, interessant eller underholdende. En unødvendig oppfølger, summerer opp det man trenger å vite om filmen. Endret 6 timer siden av BadCat
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå