Gå til innhold

Remigrasjon er vår sivilisasjons eneste redning

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
DukeNukem3d skrev (12 minutter siden):

Dette er positivt. Andre flyktninger bør flykte til nærområdet. Som vi ser med ukrainere er det mye enklere å integrere de enn f.eks muslimer fordi de har samme kultur og verdier som oss. Vi bør legge press på at rike muslimske oljenasjoner åpner dørene for muslimske flyktninger. Da får de leve under sharia og islamske verdisyn der i stedet for å legge press på våre verdier her.

Win/win

Vi er ifølge både Norges grunnlov og menneskerettighetene forpliktet til å bedømme mennesker individuelt, ikke generalisere og diskriminere på bakgrunn av andre parametre som hvilken religion de eventuelt tilhører eller hva slags verdier vi måtte anta hen har. En person fra en muslimsk familie i Ukraina kan for eksempel ha verdier og kultur som samsvarer med vår egen (hva nå enn den er) langt mer enn en person fra en ikke-religiøs familie i Ukraina.

Endret av Snikpellik
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Snikpellik skrev (9 minutter siden):

Vi er ifølge både Norges grunnlov og menneskerettighetene forpliktet til å bedømme mennesker individuelt, ikke generalisere og diskriminere på bakgrunn av andre parametre som hvilken religion de eventuelt tilhører eller hva slags verdier vi måtte anta hen har. En person fra en muslimsk familie i Ukraina kan for eksempel ha verdier og kultur som samsvarer med vår egen (hva nå enn den er) langt mer enn en person fra en ikke-religiøs familie i Ukraina.

Vi kan som sagt godt ta imot ukrainere, tror ikke det er så mange muslimer der da. Vi skal dog ikke ta imot flere fra Midtøsten eller Afrika, de får flykte til nærområdene. Da blir integreringsjobben mye enklere også for alle parter. Så kan man kanskje gjøre enkelte unntak for spesielt utsatte grupper som religiøse forfulgte minoriteter. Men det er ingen grunn til at muslimer skal flykte til vesten, de har 50+ land å velge i der de hører kulturelt hjemme. Venstresiden ønsker muslimer hit fordi de stemmer til venstre, men kostnaden er for stor og det fører til polariserte samfunn.

De nye innstrammingene til regjeringen legger vel uansett opp til at kun et marginalt antall personer fra MENA-land kan komme. Så da har de endelig våknet.

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 3
Skrevet
2 minutes ago, Snikpellik said:

Vi er ifølge både Norges grunnlov og menneskerettighetene forpliktet til å bedømme mennesker individuelt, ikke generalisere og diskriminere på bakgrunn av andre parametre som hvilken religion de eventuelt tilhører eller hva slags verdier vi måtte anta hen har. En person fra en muslimsk familie i Ukraina kan for eksempel ha verdier og kultur som samsvarer med vår egen langt mer enn en person fra en ikke-religiøs familie i Ukraina.

Før det Russiske keiserdømmet aktivt gikk inn for å forfølge muslimer på 1880-tallet var det lang tradisjon for Islam i regionen, en tradisjon som til tross for forfølgelsen fortsatt hadde stor oppslutning etterpå, frem til 1940-tallet da Stalin deporterte mer enn 200,000 til Usbekiske SSR, hvor halvparten døde av sult og sykdom på veien.
Krimtatarene som regnes som et urfolk i Ukraina er hovedsakelig sunnimuslimer.

• Liker 4
Skrevet (endret)
KarvaBlad skrev (På 11.12.2025 den 8.23):

Støre sier i VG i dag: – Vi ser hvordan asyl- og migrasjonssystemet legger press på misbruk av velferdssystemene: Kriminelle bakmenn driver deler av migrasjonen. 

No shit, Støre! Merket du dette først nå?!

Noe av hva regjeringen foreslår nå:

1. Regjeringen vil utvise personer som kan begå straffbare handlinger i Norge, selv om de ikke ennå er straffet i Norge.

2. Skjerpe adgangen til familiegjenforening på flere punkter.

3. Personer som ikke har rett til opphold i Norge skal ut av landet raskere.

4. Antallet kvoteflyktninger er nede på et minimum – 100 i året – og der skal det bli i mange år.

5. De åpner for å vurdere retursentre for asylsøkere utenfor EU, i samarbeid med EU.

Dette er jo en smørbrødliste som hvis sagt av en eller annen innvandringsmotstander her på diskusjon.no ville blitt skutt rett ned med anklager om å være "rasist". Men nå kommer det fra Støre & Co. Da er det kanskje greit?

Det kommer an på konsteksten til uttalelsene. Hvis listen kom i kontekst av rasistiske utbrudd, så hadde budskapet druknet i det brune slammet. Innvandringsmotstandere er sine egne fiender fordi det som regel er ufyselige personer som uttaler seg på deres vegne.

Alle løgnene de har pleid å komme med hjelper heller ikke.

Jeg ønsker selv å kutte ikke-vestlig innvandring, kaste ut flere asylsøkere, gjøre det umulig for kriminelle utlendinger å bli i landet, osv., men jeg kan ikke alliere meg med folk som åpenbart ikke er ved sine fulle fem og som selv oppfører seg elendig. Ekstremistene frastøter "vanlige" folk som meg.

Endret av Markiii
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Mannen med ljåen skrev (På 11.12.2025 den 11.37):

Det blir mer og mer åpenbart at satsingen på islamisme, de-industrialisering, strømkrise og fattigdom ikke lønner seg, hverken på kort eller lang sikt.

Case in point?

Sitat

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times"

Dette er en floskel som slett ikke stemmer med virkeligheten. Husk for eksempel at mange "sterke menn" egentlig er ødelagt på innsiden og har det helt jævlig, og at de forsøker å kompensere for dette ved å klistre på seg et falskt ytre.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
Markiii skrev (4 minutter siden):

Jeg ønsker selv å kutte ikke-vestlig innvandring, kaste ut flere asylsøkere, gjøre det umulig for kriminelle utlendinger å bli i landet, osv., men jeg kan ikke alliere meg med folk som åpenbart ikke er ved sine fulle fem og som selv oppfører seg elendig. Ekstremistene frastøter "vanlige" folk som meg.

Stort sett enig her, derfor stemmer jeg på et mer innvandringsliberalt parti enn jeg kanskje selv står for

Skrevet
Neptun1 skrev (17 timer siden):

Vi står til knes i alvorlige problemer fordi ingen ville høre på en FrP'er (Hagen)

Hagen var sin egen verste fiende. Null troverdighet. Oppførselen var forkastelig. Han var mer opptatt av oppmerksomhet enn å faktisk jobbe konstruktivt for saken sin.

Og det er som nevnt et problem som har gått igjen blant "innvandringskritikere". Forkastelig oppførsel, attention-whoring, og generell uspiselighet. Da når man bare frem til andre uspiselige mennesker.

• Liker 1
Skrevet (endret)
BadCat skrev (14 timer siden):

Det er nok game over. Man får ikke deportert 1/3 av befolknga.

Hvem har sagt noe om å deportere 1/3 av befolkningen?  

BadCat skrev (14 timer siden):

Du får ikke tilbake kjernefamilien av å bremse innvandringa.

Hva har "kjernefamilien" med innvandring å gjøre?

Endret av Markiii
Skrevet
Markiii skrev (33 minutter siden):

Det kommer an på konsteksten til uttalelsene. Hvis listen kom i kontekst av rasistiske utbrudd, så hadde budskapet druknet i det brune slammet. Innvandringsmotstandere er sine egne fiender fordi det som regel er ufyselige personer som uttaler seg på deres vegne.

Alle løgnene de har pleid å komme med hjelper heller ikke.

Så når Støre og Listhaug i realiteten sier akkurat det samme, er det ok fra den ene men ufyselig fra den andre ???

Du snakker om forutinntatte holdninger….

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...