Krig og fred Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 1 hour ago, DukeNukem3d said: Jeg har betalt skatt av hver eneste krone jeg har satt inn i fond. Men hvor stor far er det for at du flytter til Sveits i morgen? De dette er snakk om sparer ikke i fond (de gjør sikkert det og, de har mangfoldsrisiko i porteføljen sin må du vite) 2 hours ago, trikola said: Det betaler man utbytteskatt på når man tar ut kapitalavkastningen - eller inntekten som den aRBEiDeNDe kAPItaLen har opptjent. Men så var det det å benytte seg av smutthull, da. Og det vet du godt de det er snakk om gjør. 1
sverreb Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 2 minutes ago, Krig og fred said: Men så var det det å benytte seg av smutthull, da. Og det vet du godt de det er snakk om gjør. Hvilke smutthull snakker vi om her spesifikt?
trikola Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 6 minutes ago, Krig og fred said: Men hvor stor far er det for at du flytter til Sveits i morgen? De dette er snakk om sparer ikke i fond (de gjør sikkert det og, de har mangfoldsrisiko i porteføljen sin må du vite) Men så var det det å benytte seg av smutthull, da. Og det vet du godt de det er snakk om gjør. Spør stortinget hvorfor de lager smutthull.
Krig og fred Skrevet 50 minutter siden Skrevet 50 minutter siden 18 minutes ago, trikola said: Spør stortinget hvorfor de lager smutthull. Det er ikke Stortinget som lager smutthullene, smutthullene eksisterer fordi hver gang noen lager en ny lov eller forskrift, så er det ingen som kan tenke seg frem til alle mulige scenarioer. Hvis man skal skylde på stortinget for noe, så er det å ikke tette smutthullene, men det er enklere sagt enn gjort fordi politikere er svake, uten integritet, og de største brukerne av disse smutthullene donerer store summer til partiene.
Camlon Skrevet 17 minutter siden Skrevet 17 minutter siden 4 hours ago, Krig og fred said: Ingen har valgt sitt fødeland, så det gir ikke mening å kreve at folk skal være lojale til sitt fødeland. -Vidkun Quisling taler til folket, 1941. Dette er rent oppspinn og sier det motsatte av det Quisling faktisk sto for. I talene hans fra 1941 talte han nettopp om plikt og lojalitet til nasjon og bevegelse. For eksempel i Colosseum-talen 5. september 1941 sier han: "Aktivitet og handling, tro på Norge, lojalitet mot bevegelsen og dens oppgave, det er det som kreves." Det er ganske skremmende å se at flere her inne mangler helt grunnleggende forståelse av ideologien til Hitler og Quisling
Krig og fred Skrevet 12 minutter siden Skrevet 12 minutter siden (endret) 5 minutes ago, Camlon said: Dette er rent oppspinn og sier det motsatte av det Quisling faktisk sto for. I talene hans fra 1941 talte han nettopp om plikt og lojalitet til nasjon og bevegelse. For eksempel i Colosseum-talen 5. september 1941 sier han: "Aktivitet og handling, tro på Norge, lojalitet mot bevegelsen og dens oppgave, det er det som kreves." Det er ganske skremmende å se at flere her inne mangler helt grunnleggende forståelse av ideologien til Hitler og Quisling Haha, dette er faen meg ikke til å tro. Her legger jeg ut et bilde av landsforræderen Quisling (som en spøk, eller gjorde jeg?) fordi du mener at man ikke skal føle lojalitet til fødelandet sitt (noe Quisling ikke gjorde), også kommer du her med tydelig spesifikk kunnskap om talene hans. Kan du ikke bare komme ut av skapet som nazist? Endret 12 minutter siden av Krig og fred
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå