Gå til innhold

Tromsø, der mistet dere retten til å le!

Snylter

Anbefalte innlegg

Skrevet
9 hours ago, Kjøleskap said:

eller at snøen er mye fælere der 🤣

Vet ikke hvor du har det fra, men heromkring er snyen så hvit, så hvit fin og iskald 💙 🤍

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Complexity skrev (12 timer siden):

Litt sympati for dem i sør har jeg, for der får man jo kjøpt no som kalles for "helårsdekk"?

Kjenner en del folk her som har henta seg bil sørpå (forstår ikke hvorfor de ønsker å dra langt for å hente seg rust men det er nå så..) og de har ofte noe form for helårsdekk på seg som jo er livsfarlig å kjøre med på vinteren, så de må jo investere i piggdekk med en gang de kommer nord.

Rart disse dekka er lovlige om de er så dårlige som det sies

Jeg kjenner ingen som bruker helårsdekk. Vil gå såpass langt som til å si at ingen som kjører LITT bil bruker helårsdekk. Det må i så tilfelle være folk som nesten ikke bruker bilen, eller av helsemessige årsaker ikke kan skifte dekk på bilen. (Koster jo fort 3-600 å få det gjort).

Og grunnen til at folk reiser sørover for å hente "rust" er vel rett og slett fordi utvalget på bruktbiler er litt bedre sørpå enn der oppe, og dermed også prisene bedre? Det var i hvert fall grunnen til at svigerfar hentet bil i Oslo.

Skrevet
19 minutes ago, Complexity said:

Så hvit at bilen min nekter å slå på langlysene sine for den tror det er lyst ute selv om det er helt mørkt..

Er en stor fordel å skrape ruter, og kjørelys for snø og is.

Skrevet (endret)
20 minutes ago, geir__hk said:

Har ingenting med det å gjøre. Nærlysene (som er led) lyser opp snøen såppas at den ikke ser behovet for å akvitere langlysene..

Er snøen skitten eller det ikke er snø så aktiveres langlysene helt fint som de skal.

Det er dårlig programering innvolvert her men tenkte det var en funfact å nevne.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Skrevet
24 minutes ago, RookieNO said:

Jeg kjenner ingen som bruker helårsdekk. Vil gå såpass langt som til å si at ingen som kjører LITT bil bruker helårsdekk. Det må i så tilfelle være folk som nesten ikke bruker bilen, eller av helsemessige årsaker ikke kan skifte dekk på bilen. (Koster jo fort 3-600 å få det gjort).

Og grunnen til at folk reiser sørover for å hente "rust" er vel rett og slett fordi utvalget på bruktbiler er litt bedre sørpå enn der oppe, og dermed også prisene bedre? Det var i hvert fall grunnen til at svigerfar hentet bil i Oslo.

Alikevell er det støtt å stadig slike dekk på biler folk jeg kjenner henter derifra..
Men selges vel bare av folk som ikke kjører da kansje..

Er nok mere biler å finne der til rimeligere priser ja, men på sikt så spørs det om det lønner seg når man titter under dem..

Skrevet

Husk at veldig mange, spesielt i nord, ser på piggfrie vinterdekk som helårsdekk. Man kan kjøre på de lovlig hele året, altså helårsdekk. Piggdekk er kun tillatt om vinteren, altså vinterdekk.

Skrevet
1 hour ago, geir__hk said:

Aldri skrape lyktene på moderne biler. De fikser man uten skrape.

50 minutes ago, Complexity said:

Alikevell er det støtt å stadig slike dekk på biler folk jeg kjenner henter derifra..

Prater du om helårsdekk eller piggfrie vinterdekk?

Skrevet
On 11/16/2025 at 2:21 PM, Complexity said:

Nå er det vel ikke lov å dumpe snø i sjøen heller lengere? Virker iallefall som de prøver å unngå det så det er jo stort problem for brøyterne å bli kvitt snøen og.

Jeg tittet tilfeldig innom NRK i kveld, der så jeg de styra med snørydding.. Snøen ble dumpa i sjøen.

Skrevet
Snylter skrev (38 minutter siden):

Jeg tittet tilfeldig innom NRK i kveld, der så jeg de styra med snørydding.. Snøen ble dumpa i sjøen.

Dette er fra siden til fylkesmannen i Trøndelag, regner med at det er noe lignende nordpå.

Fylkesmannen har vurdert nysnø som falt i løpet av siste dag eller natt kan brøytes over kaikanten, iht. Forurensningsforskriftens §8.3 (forurensninger som ikke medfører nevneverdige skader eller ulemper kan finne sted uten tillatelse).

Avklaringen gjelder brøyting fra kaikant/brygge i alle typer vannforekomster. Det tillates ikke mottak og tømming av snø fra nærliggende arealer eller virksomheter, kun kai-/bryggeområdet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...