LD93 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Noen kloke hoder som kan være behjelpelig her? Vi betaler i dag 3500kr til global connect for en 1000/1000 linje hver mnd. Det er den billigste avtalen vi kan få sier de som innebærer support ( noe vi "må" ha etter bransjekrav) Har ringt til telenor tidligere, de sier de ikke kan levere fiber til oss. Global connect sier de er eneste som kan levere til oss. Jeg trodde fiberlinjene skulle åpnes for alle aktører? Blir jo et fryktelig monopol de kan holde på med virker det som. Prisen vår har gått fra 1450kr mnd til 3500 på under 3 år. Utleier (Thon ) sier at de ikke gjør videre utbedringer for byggene vi leier i, men vedkommende jeg kommer i kontakt med virker noe usikker på hva dette er også..så jeg er noe usikker hva som er rett. Første svaret hans var i denne saken : Jeg tror ikke vi har fiber i disse byggene.
toralfb Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) I områder der flere leverandører har fremført fiber bruker pris være lavere. Første periode, gjerne 3 år inkluderer også installasjon i månedsprisen. Det kan være stor variasjon i responstid for feilretting. Har meldt feil kl 1930 og mottatt melding om utført retting kl 0300 på linjer som har høy responstid. 1Gbit til 3500 eks mva er gjerne en lavere pris enn hva jeg ofte har sett. Men, det finnes gjerne lavere priser, der det er flere tilbydere tilgjengelig og rettetid er på dagtid. Leverandørene leier gjerne fiber av hverandre, men prisene blir ikke nødvendigvis billigere enn å gå direkte til eieren av fiberkabelen. Her er det sikkert også variasjoner, spesielt for de som kjøper stort antall linjer og dermed oppnår rabatter. Endret 58 minutter siden av toralfb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå