Zepticon Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Drunkenvalley skrev (2 minutter siden): Fleste tar abort så tidlig så mogleg. Det forblir sant også om dei tar senabort, fordi det typisk er fordi noko har forandret seg. Hugs at livet fortsett for og rundt den gravide. Livet forandrer seg hele tiden, men når man har avtalt noe så må man gjerne stå i det uforutsette. Enten man er mann eller kvinne. Jeg kan ikke trekke meg fra et leilighetskjøp fordi kona ble gravid og vi trenger større hus. Eller fordi vi mistet barnet og ikek trenger større hus likevell. Gravide kvinner må, som alle andre, ta et valg og stå i det. De må nøye evaluere dagens situasjon, og evt hypotetiske fremtidige situasjoner. Kvinner blir ikke ute av stand til å ta forpliktende valg bare fordi de er gravide. 1
Drunkenvalley Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Dvs eksempel på grunn for senabort er jo sjølvsagt at barnet har blitt diagnotisert som dødfødt, eller har andre komplikasjoner som me kaller "inkompatible med livet". Også den gravides personlige helse kan vera utsatt. Meir skummelt så er det fæle ektemenn der ute som misbruker svangerskapet for å "baby-trappe", og dei venter jo gjerne så lenge som mogleg med å røpe seg. Om det blir avslørt kven dei egentlig er i tide for abort så er det også ein ganske god grunn til å ta abort - disse mennene er tvert ut skumle. Du har ikkje lyst til å vera bundet til dei med barn. Ikkje at ein treng forbli i forholdet, men når det er barn i bildet er det jævlig vanskelig å bli kvitt dei rasshøla, for dei misbruker også tilgang til barn for å få tilgang til dama. 2
Tussi Skrevet 47 minutter siden Skrevet 47 minutter siden Drunkenvalley skrev (12 minutter siden): Dvs eksempel på grunn for senabort er jo sjølvsagt at barnet har blitt diagnotisert som dødfødt, eller har andre komplikasjoner som me kaller "inkompatible med livet". Også den gravides personlige helse kan vera utsatt. Meir skummelt så er det fæle ektemenn der ute som misbruker svangerskapet for å "baby-trappe", og dei venter jo gjerne så lenge som mogleg med å røpe seg. Om det blir avslørt kven dei egentlig er i tide for abort så er det også ein ganske god grunn til å ta abort - disse mennene er tvert ut skumle. Du har ikkje lyst til å vera bundet til dei med barn. Ikkje at ein treng forbli i forholdet, men når det er barn i bildet er det jævlig vanskelig å bli kvitt dei rasshøla, for dei misbruker også tilgang til barn for å få tilgang til dama. Hvor sent skal man kunne ta abort i slike (sosiale) situasjoner? Og det et lov med abort ( det et ikke abort) h is fosteret er dødt, eller hvis fosteret ikke kan leve, det er heller ingen tilstander hvor man MÅ ta livet av fosteret for å redde mor etter uke 22
leticia Skrevet 43 minutter siden Skrevet 43 minutter siden Drunkenvalley skrev (16 minutter siden): Meir skummelt så er det fæle ektemenn der ute som misbruker svangerskapet for å "baby-trappe", og dei venter jo gjerne så lenge som mogleg med å røpe seg. Tror faktisk det er mer vanlig for kvinner å "babytrappe" menn. F.eks ved å slutte på prevensjon uten å gi beskjed, eller å si at de går på prevensjon uten at de gjør det.
Drunkenvalley Skrevet 40 minutter siden Skrevet 40 minutter siden 2 minutes ago, leticia said: Tror faktisk det er mer vanlig for kvinner å "babytrappe" menn. F.eks ved å slutte på prevensjon uten å gi beskjed, eller å si at de går på prevensjon uten at de gjør det. Joda, og der er det jo openbart eit konfliktpunkt. Med det sagt er det ikkje mannen som styrer om ho har abort, så derfor eg ikkje inkluderer den situasjonen i reknestykket her.
leticia Skrevet 35 minutter siden Skrevet 35 minutter siden Drunkenvalley skrev (1 minutt siden): Joda, og der er det jo openbart eit konfliktpunkt. Med det sagt er det ikkje mannen som styrer om ho har abort, så derfor eg ikkje inkluderer den situasjonen i reknestykket her. Men i flere tilfeller så er det jo det. Med vold og trusler om at hvis hun ikkje tar abort så.... Jeg ser også den siden av saken som du beskriver altså hvor hun "aldri" blir kvitt han fordi han sniker seg inn i livet hennes via barna.
Drunkenvalley Skrevet 23 minutter siden Skrevet 23 minutter siden 9 minutes ago, leticia said: Men i flere tilfeller så er det jo det. Med vold og trusler om at hvis hun ikkje tar abort så.... Jeg ser også den siden av saken som du beskriver altså hvor hun "aldri" blir kvitt han fordi han sniker seg inn i livet hennes via barna. Ser den, men til sist og slutt så har ho all kontroll. Det er ikkje urelevant, men for meg blei det litt digresjon å prøve inkludere korleis det ikkje berre er menn som kan være fæle i forholdet, osv. Då må eg nesten byrje skrive bok i stedet. 😛
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå