Mflj Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden (endret) Bare det som er i tråd med sannhet kan etterleves i sannhet. Tåleranse er farlig fordi det ser ut som kjærlighet samtidig som det tillater synd. De som roper om toleranse klarer selv ikke å være tolerante mot de som snakker om synd og moral. Paradoksalt og selvmorstridende. Fordi det ikke er rotet i sannhet. Det som ikke er rotet i sannhet kan heller ikke etterleves i sannhet. I de siste dager skal det onde se ut som det gode og det onde se ut som det gode. Polarisering må unngås for en hver pris mener mange, og overfladisk fred må bevares på bekostning av at synd og umoral får vokse under overflaten. Synd i samfunnet får vokse under den store fane hvor vi kan lese "toleranse" som mange tolker synonymt med kjærlighet. Ubehag og polarisering må for en hver pris unngås. Det er jo ubehagelig. En hver kritikk hva tro, etikk, og moral angår, anses som fordømmelse og hat. Det er spesielt demokratene som velger å ta disse yttringene personlig for så å kunne skyte tilbake fra en selvskapt offerrolle. La oss heller la alt forfalle for behagelighetens skyld. Synd må tilgis, men ikke aksepteres. Åpner du opp dørene til huset ditt for rotter og gir de mat vil de formere seg og ta over huset ditt. Så enkelt er det. Ikke forvent ett rent hus hvis du lever i, og tolererer synd. Forvent heller ikke ett samfunn i harmoni og vekst hvis samfunnet tolererer synd. Tåleranse for synd tar bort grunnpilarene i samfunnet, og det vil forfalle. Tukt og irettesettelse ser ikke lenger ut til å bli oppfattet som kjærlighet, men ses heller på som fordømmelse og hat. Nytelse, underholdning og ego ser ut til å være viktigere enn å søke dypere mening og sannhet. Sjelen søker ikke ecstasy, men fred, mening og sannhet. Hva er vel en utsultet sjel med en kropp som er overvektig på nytelse, underholdning og ego? Kroppen vil dø. Men sjelen er evig. Er det verdt det? Vi kan velge om vi vil betale i dette livet eller det neste. Vi kan ta ut arven i dette livet, og leve "de glade dager" i en fallen verden, eller vi kan velge ta imot Gud og tjene han i dette livet, og få arven og det evige liv når tiden er inne. Vi kan selv velge dette. Djevelen er villig til å velsigne deg ut av denne verden å få din evige sjel. Men han er ikke interessert i å fortelle deg om kostnaden. Jesus er den eneste som har betalt kostnaden. Men det krever at vi gir livet vårt til han og mener det med hele vårt hjerte. 110% Johannes 14 15 Dersom dere elsker meg, holder dere mine bud. 16 Og jeg vil be min Far, og han skal gi dere en annen talsmann, som skal være hos dere for alltid: 17 sannhetens Ånd, som verden ikke kan ta imot. For verden ser ham ikke og kjenner ham ikke. Men dere kjenner ham, for han blir hos dere og skal være i dere. 18 Jeg lar dere ikke bli igjen som foreldreløse barn. Jeg kommer til dere. 19 Snart ser ikke verden meg lenger. Men dere skal se meg, for jeg lever, og dere skal også leve. 20 Den dagen skal dere skjønne at jeg er i min Far, og at dere er i meg og jeg i dere. 21 Den som kjenner mine bud og holder dem, han er det som elsker meg. Og den som elsker meg, skal min Far elske. Ja, også jeg skal elske ham og åpenbare meg for ham.» Jeg tar ingen sjanser med min evige sjel. Dette livet er kort. Evigheten er lang. Endret 8 timer siden av Mflj
Griever Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden Mflj skrev (13 minutter siden): Vi kan selv velge dette Flott, da velger jeg dette livet, du velger neste, og så lar vi hverandre være i fred rundt det. 👍 4 2
Karltorbj Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden Saa du mener at aa leve et liv paa blind tro, undertrykkelse og loegn, er en god invistering i aa komme til himmelen. Hvem vil komme til en slik plass, hvor de setter slike kriterier, for aa komme inn? Nei da velger jeg bort baade Gud og Satan. Hvordan kan du vaere saa skraasikker paa, at disse finnes?
Mflj Skrevet 13 timer siden Forfatter Skrevet 13 timer siden (endret) Karltorbj skrev (30 minutter siden): Saa du mener at aa leve et liv paa blind tro, undertrykkelse og loegn, er en god invistering i aa komme til himmelen. Hvem vil komme til en slik plass, hvor de setter slike kriterier, for aa komme inn? Nei da velger jeg bort baade Gud og Satan. Hvordan kan du vaere saa skraasikker paa, at disse finnes? Fordi jeg har tatt imot Jesus selv og han har vist seg virkelig for meg i en grad at jeg ikke har noen tvil. Det er mye jeg kunne fortalt deg om det, men det blir mye å skrive her Jeg snakker ikke om en undertrykkende Gud eller en løgn. Jesus er sannhet og leder oss til å se sannheten, de åndelige sannhetene. Gud undertrykker ikke. Han gir fred, kjærlighet, håp, og så mye mer. Vi kan kjenne han nær i dette livet, og vi har også evig liv i han. Han dømmer ikke den som kommer til han, og ber om tilgivelse. Jesus viser ikke bort en eneste en som kommer til han. Men vi må mene det. Endret 12 timer siden av Mflj
Mflj Skrevet 13 timer siden Forfatter Skrevet 13 timer siden (endret) Griever skrev (31 minutter siden): Flott, da velger jeg dette livet, du velger neste, og så lar vi hverandre være i fred rundt det. 👍 Jeg skal la deg være i fred angående det. Men det er i kjærlighet jeg deler det. Det er det beste valget jeg har tatt for meg selv, derfor ønsker jeg det og ber jeg om det for alle andre også. Endret 12 timer siden av Mflj
Karltorbj Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden (endret) Mflj skrev (12 timer siden): Fordi jeg har tatt imot Jesus selv og han har vist seg virkelig for meg i en grad at jeg ikke har noen tvil. Det er mye jeg kunne fortalt deg om det, men det blir mye å skrive her Jeg snakker ikke om en undertrykkende Gud eller en løgn. Jesus er sannhet og leder oss til å se sannheten, de åndelige sannhetene. Gud undertrykker ikke. Han gir fred fred kjærlighet håp, og så mye mer. Vi kan kjenne han nær i dette livet, og vi har også evig liv i han. Han dømmer ikke den som kommer til han, og ber om tilgivelse. Jesus viser ikke bort en eneste en som kommer til han. Men vi må mene det. Dette er jo saa destruktivt, som det kan bli. Leve ( oedelegge ) et liv, paa en konstruert fantasifortelling, som spiller paa, ervervelse av makt og kontroll. Verden vil bedras. Det er helt utrolig aa se paa, hvordan disse destruktive, naive religionene, suger oss, baade troende og ikke troende, for energi. Kaste bort et liv, paa det der? Endret 23 minutter siden av Karltorbj 1 1
Mflj Skrevet 12 timer siden Forfatter Skrevet 12 timer siden Karltorbj skrev (7 minutter siden): Dette er jo saa destruktivt, som det kan bli. Leve ( oedelegge ) et liv, paa en konstruert fantasifortelling, som spiller paa, ervervelse av makt og kontroll. Verden vil bedras. Det er helt utrolig aa se paa, hvordan disse destruktive, naive religionene, suger oss, baade troende og ikke troende, for energi. Kast bort et liv, paa det der? Det er stor glede i å leve med Gud. Gud er kjærlighet og ønsker godt for oss. Gud er ikke kontrollerende eller maktsyk. Han er kjærlighet.
Karltorbj Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden Mflj skrev (6 minutter siden): Det er stor glede i å leve med Gud. Gud er kjærlighet og ønsker godt for oss. Gud er ikke kontrollerende eller maktsyk. Han er kjærlighet. Fruktene av dette her, hos de troende. er maktsyke. 1
Satan666 Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Vi ble ferdige med kontrollbehovet etter middelalderen og lever nå i et liberalt demokrati. Innenfor dette systemet finner hver enkelt sin personlige sannhet, i stedet for å få "sannheten" påtvunget av selvutnevnte allvitere. 2
Karltorbj Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Satan666 skrev (1 time siden): Vi ble ferdige med kontrollbehovet etter middelalderen og lever nå i et liberalt demokrati. Innenfor dette systemet finner hver enkelt sin personlige sannhet, i stedet for å få "sannheten" påtvunget av selvutnevnte allvitere. Kan du gaa paa loppemarked kl 11.00 paa en soendag, der du bor?
Capitan Fracassa Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Mflj skrev (3 timer siden): Det er stor glede i å leve med Gud. Gud er kjærlighet og ønsker godt for oss. Gud er ikke kontrollerende eller maktsyk. Han er kjærlighet. Hvilken Gud er det du tror på? Det er jo tydeligvis ikke Guden som beskrives i Bibelen, hvis du da ikke velger å se bort fra nesten alt Gud gjør GT eller i Johannes Åpenbaring fra NT.
Mflj Skrevet 7 timer siden Forfatter Skrevet 7 timer siden Capitan Fracassa skrev (53 minutter siden): Hvilken Gud er det du tror på? Det er jo tydeligvis ikke Guden som beskrives i Bibelen, hvis du da ikke velger å se bort fra nesten alt Gud gjør GT eller i Johannes Åpenbaring fra Gud er både nådig og rettferdig. Er Gud rettferdig og kjærlig hvis han ikke tar ett oppgjør med ondskap? Det er jo vi som tillater ondskapen i verden ved å tillate synd. Det er jo nettopp derfor Gud advarer mot det. Og mange vil ikke engang be om tilgivelse. Det starter med oss selv. Synd kommer fra ondskap og er skadelig for oss selv og andre. Kjærlighet og ondskap kan ikke gå hånd i hånd. Gud elsker oss mer enn vi forstår. Pga synd begynner verden å bli så kald at det er vanskelig å kjenne Guds ubetingede kjærlighet. Mange gir Gud skylden til tross for at han er tydelig på hva som åpner opp for ondskapen og det er vi selv som tillater dette. Kulden og ondskapen som djevelen står for blir projisert på Gud. Likevel vil vi fortsette i synd og gjøre det enda verre. Poblemet oppstår når vi lever i synd og er fylt av synd, og ikke vil ta avstand fra det. Gud ønsker å tilgi oss. Men mange er ikke interessert. Problemet er ikke at Gud ikke har tro på oss eller kjærlighet til oss. Problemet er at mange mennesker ikke har tro på Gud eller kjærlighet til Gud. Er det riktig at Gud bare må finne seg i all ondskapen vi holder på med, og at vi ikke en gang skylder han en unnskyldning? Gud ønsker å tilgi oss hvis vi ber om det og han vil da også hjelpe oss å leve rettferdig. Men hvis vi selv ikke en gang vil be om tilgivelse eller ønsker å ta avstand fra synd, respekterer Gud vårt frie valg. For han er faktisk ikke en maktsyk eller kontrollerende Gud. Når det er sagt ønsker han ikke at en eneste en skal gå fortapt, og avviser heller ikke en eneste en som kommer til han. 1
Satan666 Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Karltorbj skrev (2 timer siden): Kan du gaa paa loppemarked kl 11.00 paa en soendag, der du bor? Ja. Hva har det med saken å gjøre?
Karltorbj Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden (endret) Satan666 skrev (17 minutter siden): Ja. Hva har det med saken å gjøre? Nei, hvis du bor i Norge, kan du ikke, det er jo midt i kirketiden. Da hadde det blitt sjau. Et lite eksempel, av mange, paa den kontrollen de kristne foerer. Endret 7 timer siden av Karltorbj
Capitan Fracassa Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden (endret) Mflj skrev (24 minutter siden): Gud er både nådig og rettferdig. Er det nådig og rettferdig å drepe alle førstefødte i Egypt, å få 10 av Davids koner voldtatt for en synd David gjorde, å steine kvinner som ikke blør på bryllupsnatten, drepe homofile, straffe barn i 7 generasjoner for fedres synder, eller skape alle lidelsene Johannes Åpenbaring spår? Dette er jo definisjonen på å ikke være nådig eller rettferdig. Du gjør akkurat det jeg skrev i innlegget du svarte på, du forholder deg ikke til hvordan Gud faktisk oppfører seg, men ignorerer mesteparten av hva Bibelen sier om Gud, og finner på ditt eget glansbilde i stedet. Endret 7 timer siden av Capitan Fracassa 1
Mflj Skrevet 6 timer siden Forfatter Skrevet 6 timer siden Capitan Fracassa skrev (37 minutter siden): Er det nådig og rettferdig å drepe alle førstefødte i Egypt, å få 10 av Davids koner voldtatt for en synd David gjorde, å steine kvinner som ikke blør på bryllupsnatten, drepe homofile, straffe barn i 7 generasjoner for fedres synder, eller skape alle lidelsene Johannes Åpenbaring spår? Dette er jo definisjonen på å ikke være nådig eller rettferdig. Du gjør akkurat det jeg skrev i innlegget du svarte på, du forholder deg ikke til hvordan Gud faktisk oppfører seg, men ignorerer mesteparten av hva Bibelen sier om Gud, og finner på ditt eget glansbilde i stedet. Synd åpner døren for ondskap og har konsekvenser. Fra dag en. Derfor advarer Gud mot det. Men veldig mange vil ikke en gang høre om det. Så lenge det er synd i verden vil det være smerte og lidelse i verden. Gud har likevel gitt hvert enkelt menneske en mulighet til å bli fri. Ved å ta imot Jesus, kan vi få være med Gud, og oppleve Gud i dette livet, og også få være med han i det neste. Ja verden er ond, men ett menneskeliv på jorden er kort. Romerne 8:18 NB For jeg er overbevist om at den nåværende tids lidelser ikke er for noe å regne mot den herlighet som skal åpenbares på oss. Psalm 30:5 KJ21 For His anger endureth but a moment, and in His favor is life; weeping may endure for a night, but joy cometh in the morning. Johannes 16:31-33 NB Alt dette har Jeg talt til dere for at dere skal ha fred i Meg. I verden skal dere ha trengsel. Men vær ved godt mot! Jeg har seiret over verden.» Hvordan kan vi forvente ett paradis av en verden uten lidelse når vi selv har stelt i stand dette ved å synde, og fortsatt synder, uten å be om tilgivelse. 1
Duriello Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Mflj skrev (3 minutter siden): Synd åpner døren for ondskap og har konsekvenser. Fra dag en. Derfor advarer Gud mot det. Men veldig mange vil ikke en gang høre om det. Så lenge det er synd i verden vil det være smerte og lidelse i verden. Gud har likevel gitt hvert enkelt menneske en mulighet til å bli fri. Ved å ta imot Jesus, kan vi få være med Gud, og oppleve Gud i dette livet, og også få være med han i det neste. Ja verden er ond, men ett menneskeliv på jorden er kort. Romerne 8:18 NB For jeg er overbevist om at den nåværende tids lidelser ikke er for noe å regne mot den herlighet som skal åpenbares på oss. Psalm 30:5 KJ21 For His anger endureth but a moment, and in His favor is life; weeping may endure for a night, but joy cometh in the morning. Johannes 16:31-33 NB Alt dette har Jeg talt til dere for at dere skal ha fred i Meg. I verden skal dere ha trengsel. Men vær ved godt mot! Jeg har seiret over verden.» Hvordan kan vi forvente ett paradis av en verden uten lidelse når vi selv har stelt i stand dette ved å synde, og fortsatt synder, uten å be om tilgivelse. Vet du? Nå ikveld så skal jeg ut å synde litt ekstra. 😘 1
Mflj Skrevet 5 timer siden Forfatter Skrevet 5 timer siden Capitan Fracassa skrev (1 time siden): Er det nådig og rettferdig å drepe alle førstefødte i Egypt, å få 10 av Davids koner voldtatt for en synd David gjorde, å steine kvinner som ikke blør på bryllupsnatten, drepe homofile, straffe barn i 7 generasjoner for fedres synder, eller skape alle lidelsene Johannes Åpenbaring spår? Drapet av alle førstefødte i Egypt var i regi av djevelen. 10 av Davids koner ble ikke voldtatt for en synd David gjorde. Men David fikk ikke bygge tempelet til Gud, det fikk Solomon gjøre. Steining satte Jesus en stopp for da han var her. Ja synd har konsekvenser og kan gå i generasjoner. Derfor er det noe en bør være klar over. Johannes åpenbaring handler om slutten på denne jordens histore når ondskapen har nådd ekstreme høyder. Før denne tiden får mennesker flere sjanser, og det står at alle som roper på Gud skal bli frelst. Han vi øse at av sin ånd i disse dagene så flest mulig skal klare det.
Capitan Fracassa Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Mflj skrev (24 minutter siden): Drapet av alle førstefødte i Egypt var i regi av djevelen. Så Bibelen lyver når den sier at det var Gud? Mflj skrev (25 minutter siden): Davids koner ble ikke voldtatt for en synd David gjorde. Så Bibelen lyver når den i 2. Samuelsbok 12 sier akkurat dette? Mflj skrev (28 minutter siden): Steining satte Jesus en stopp for da han var her Det er høyst tvilsomt, siden du her viser til en tekst som ble lagt til Johannes-evangeliet rundt år 400. Men uansett endrer det ikke på faktumet at Gud i følge Bibelen ga urettferdige lover. At han muligens, kanskje, under tvil endret disse lovene 1500 år senere gjør ikke disse lovene rettferdige. Mflj skrev (32 minutter siden): Ja synd har konsekvenser og kan gå i generasjoner. Og det er definisjonen på urettferdighet at noen straffes for synder andre har begått. Du viser jo fortsatt i svarene dine, akkurat det jeg har beskyldt deg for hele tiden, at du ikke bryr deg om det som står i Bibelen at gud gjør og befaler. I de to første punktene over, benekter du jo direkte at det som står i Bibelen stemmer. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå