AndreasCP Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Er Phillips LED-pærer godkjent for bruk på norske veger? Sliter med å finne dokumentasjon som sier noe om dette. Ser de har typegodkjenning ECE R10, vil dette da si at de er E-merket?
Hugo_Hardnuts Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Usikker på akkurat de pærene, men Philips reklamerer med at noen av LED-pærene deres nå er godkjent for enkelte bilmodeller (retter sagt enkelte billykter) og har en kompabilitetsliste man kan sjekke opp mot: https://www.philips.no/c-e/au/billys/frontlys/ultinon-pro6000-led.html
AndreasCP Skrevet 4 timer siden Forfatter Skrevet 4 timer siden Var denne listen jeg lette etter, men den fulgte ikke med pæren jeg så på, så da går jeg ut i fra at den ikke er lovlig. De hadde forsåvidt hverken korrekt pære eller en oppføring i listen for min bil, så da får jeg jakte på gode halogenpærer. Noen anbefalinger på H7 (nærlys) og H9 (fjernlys)? Har hørt gode ting om Night Breaker-serien til Osram, men finnes ikke H9 i den serien, så vidt jeg vet.
Hugo_Hardnuts Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Hadde nightbreaker på min forrige bil, men med annen socket. De ga jo godt lys mener jeg å huske, men hadde også kort levetid. Det var rett før jeg solgte bilen, så de ble erstattet med noen billige pærer. Begrenset erfaring med andre ord og dette er også noen år siden, så ting kan ha endret seg. Tror jeg hadde prøvd å lese litt på brukeranmeldelser hos butikkene, ev sett om jeg fant noen tester på nett hvis jeg var deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå