Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ja, uføre kan få seg kjæreste

Gjest 6d083...fa1

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minute ago, Drunkenvalley said:

Eg trur du må roe deg ned, @Maabren, for eg kjenner meg ikkje igjen i kva du skriv @leticia har tilsynelatende påstått.

Degradering av uføre til noko di ikkje er, hjelper jaffal ikkje på at di skal kunne få seg kjæreste. Mulig du ikkje er klar over at uføre kan jobbe, sjølv om di er 100% ufør. Kva du kjenner deg igjen i har eg ingen formeininger om...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Maabren skrev (1 time siden):

Degradering av uføre til noko di ikkje er, hjelper jaffal ikkje på at di skal kunne få seg kjæreste. Mulig du ikkje er klar over at uføre kan jobbe, sjølv om di er 100% ufør. Kva du kjenner deg igjen i har eg ingen formeininger om...

Ingen her som har sagt at 100 % uføre ikke kan jobbe. At det er veldig få av de 100 % uføre som faktisk jobber, (rundt 19 %)  både pga egen helse, og dårlig tilrettelegging hos arbeidsgivere er en annen sak. 

Men si hvis du tar deg en 20 % stilling som 100 % ufør, men  du blir nødt til å slutte i den. Hvorfor, hvis du da er  arbeidsledig,  får du ikke hevet arbeidsledighetstrygd? Kanskje fordi du ikke var arbeidsledig i utgangspunktet når du mottar 100 % uføretrygd... Her har du kjernen i hva jeg vil ha frem, det økonomiske regelverket. 

Om det er en "degradering" her så tenker jeg at den kommer isåfall fra TS som forsterker begrepet hva det vil si å være ufør,  med å legge ordet arbeidsledig foran. (Det var iallefall den kombinasjonen som fikk meg til å reagere negativt). Det høres ut som når man legger de ordene sammen at man ikke duger til noe som helst. Det mener jeg er feil. Mange uføre utgjør en sterk ressurs i samfunnet, selv de uføre som ikke jobber noe, kan bistå samfunnet på andre måter, spesielt med tanke på frivillig arbeid, men også i forhold til hjelp i egen familie. 

Jeg tenker som @Drunkenvalley, at du overreagerer her på hva jeg skriver / vil ha frem. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...