Gå til innhold

Høyresidens nyttige idioter: Hvordan milliardærenes PR-maskin fikk arbeidsfolk til å tro at formuesskatten angår dem.

Anbefalte innlegg

Skrevet
mandodiao skrev (8 minutter siden):

Er mange skattehyklere i dette landet. Folk som hyler og skriker over "rikingene" med penger på bok..men som egentlig kaster stein i glasshus fordi de selv har store verdier syltet ned i egen bolig eller hytte som gjør at man slipper unna formueskatt. Det er lett å forsvare formueskatten om man skjuler sin egen formue. Det må det bli en slutt på..og formueskatten må vekk fordi den ødelegger mer enn den gavner. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke litt farget av at du er i en ganske unik situasjon på grunn av din livsstil som har lite til felles med folk flest? Jeg skjønner at fellesskapets begrensninger rammer deg særlig hardt.

Skrevet
Abigor skrev (11 minutter siden):

Du er ikke litt farget av at du er i en ganske unik situasjon på grunn av din livsstil som har lite til felles med folk flest? Jeg skjønner at fellesskapets begrensninger rammer deg særlig hardt.

Hvilket liv eller livsstil man fører bør være irrelevant mhp skatt. Dagens system er jo nettopp ikke det. Vi har et skattesystem for de som vil investere i eiendom og et helt annet for resten. Hvorvidt jeg oppgraderer boligen min,investerer i aksjer eller rett og slett putter penger i banken burde selvfølgelig ikke ha noen skattemessig effekt. Men alle vet at det har det. Står man utenfor dette jaget om større,bedre og dyrere eiendom og bruker lønnen din på annet, så straffes man jo til slutt gitt at man ikke bruker opp alt man tjener. Jeg finner det urimelig,urettferdig og ikke bærekraftig at man har et slikt skattesystem. 

Skrevet

Bør det det? Jeg vet ikke helt. Man kan dra strikken ganske langt i alle rettninger. Men det er alltid noen som faller utenfor. Desverre gjør du det nå.

Skrevet
1 hour ago, Abigor said:

Å gi lavere skatter til folk flest og høyere til mindretallet som faller utenfor er populisme.

At mange liker populistisk politikk er forståelig, men det er ikke et godt forsvar for uansvarlig politikk som rammer skjevt og ødelegger for næringslivet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...