Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

AML BRUDD

Gjest 844b9...0bd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Gjest 844b9...0bd skrev (1 time siden):

Sku tro jeg får gratis penger i lomma kompis. Jeg jobber hardt og takler det. 400 timer overtidstimer iår og kun 7dager borte fra jobb. 
for 15 gang - avdelingen jeg jobba på før har et ekstremt høyt trykk med mye utagering og voldshendelser. Det fører til at folk ikke takler det. Vi er en gjeng som holder ut og har jobba mye der.

PROBLEMET TIL MIN NÅVÆRENDE SEKSJONSLEDER er at hun får BRUDDENE men at den andre avdelingen betaler lønna. HUN dritrr i at jeg jobber ekstra, hun bryr seg kun om aml bruddene. Avdelingen jeg jobba på før derimot kaster ur overtid fordi de er nødt for det. De prøver å rekruttere, men folk takler ikke å stå i jobben om de blir ansatt i en tung periode hvor det er mange litt tyngre pasienter. 

Anonymous poster hash: 844b9...0bd

Det har ingen ting å si at avdelingen din har høyt trykk. Det er ingen unnskyldning for å bryte loven? Det er tross alt det vi snakker om her, arbeidsmiljøloven

Endret av Håvard
  • Liker 1
Skrevet

Blir litt som å argumentere for å gjøre i 100 i en 60 sone, fordi "alle gjør det" og "jeg takler det". Ja, kan hende det, men grensene er satt der av en grunn, på grunn av ting som man som ivrig lovbryter ikke alltid er så obs på, som f.eks. unormale veiforhold.

Er ikke jurist, så jeg har ikke peiling på om det har blitt prøvd i retten noen gang, men jeg vet såpass at forsikringsselskaper betaler kun ut det de absolutt må, og knapt nok det. Dersom man mot formodning skulle møte veggen og faktisk bli sykemeldt på grunn av utbrenthet eller overbelastning og kunne fått erstatning for dette, kan det jo hende at de ikke er så ivrige på å betale ut dersom det kommer frem at den ansatte nærmest krevde å bryte arbeidstidsbestemmelsene.

Gjest 6416c...5a7
Skrevet
Gjest 844b9...0bd skrev (1 time siden):

PROBLEMET TIL MIN NÅVÆRENDE SEKSJONSLEDER er at hun får BRUDDENE men at den andre avdelingen betaler lønna. HUN dritrr i at jeg jobber ekstra, hun bryr seg kun om aml bruddene. Avdelingen jeg jobba på før derimot kaster ur overtid fordi de er nødt for det. De prøver å rekruttere, men folk takler ikke å stå i jobben om de blir ansatt i en tung periode hvor det er mange litt tyngre pasienter. 

Nå har du fått tydelige signaler på jobb. Da er løsningen å søke utenfor egen arbeidsplass etter muligheter. Det er ikke tema å bevisst bryte arbeidsmiljøloven. 

Anonymous poster hash: 6416c...5a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...