Gå til innhold

Tradwife-debatten

Tussi

Anbefalte innlegg

Skrevet
Sjørøver skrev (1 time siden):

Om du er barnløs? Nei. Irrelevant hva du har jobbet med. Du leste hva jeg skrev. 

Beklager at jeg litt rett frem, men det er en helt sinnssyk take. Men du mener altså at i stedet for ordninger som oppmuntrer til flere barn for å løse problemene med lave fødselstall, så mener du at man skal true folk til det, og straffe dem dersom de ikke stiller seg i rekka?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Griever skrev (Akkurat nå):

Beklager at jeg litt rett frem, men det er en helt sinnssyk take. Men du mener altså at i stedet for ordninger som oppmuntrer til flere barn for å løse problemene med lave fødselstall, så mener du at man skal true folk til det, og straffe dem dersom de ikke stiller seg i rekka?

La oss foreslå at damer som ikke får barn før de er 25 år skal operere ut livmora også. Var ikke det en politiker i Japan som mente dette? Eller var det 30 år? Og så skal vi kanskje tvangssterilisere feminister når vi først er i gang? 

• Liker 4
Skrevet
Drunkenvalley skrev (4 timer siden):

Eg har hverken noko reelt ynskje etter ein partner, ei opplev eg nokon attraksjon etter nokon heller. Å vera romantisk er trivelig, men det fyrer ikkje akkurat peisen.

Liker så godt at du skriver nynorsk! 

• Liker 2
Skrevet (endret)
1 hour ago, Sjørøver said:

Da er det ikke Norge lenger, om man skal erstatte kulturen vår med noe annet. Meningsløst. Alle land vil slite med befolkning på sikt. 

Så tragiskt. Nei, ærlig talt har eg intet overens med dårlig kledd white genocide søppel.

Alle land vil slite med befolkning på sikt, men me har ein enorm mengde folk som i dag går svolten når dei kunne kost seg her i Norge, og gjort ein stor forskjell for nokon. Men det er visst viktigere å forsvare eit konsept av ein kultur du sjeldent kan definere så konkret at den er verdt å beholde, enn å ivareta ein nasjons befolkning, eller å hjelpe andre i nød.

Endret av Drunkenvalley
  • Liker 2
Skrevet
Duriello skrev (2 timer siden):

Eventuelt kan vi barnløse gjøre noe grovt kriminelt når den tid kommer, så vi får lang fengselsdom. Bedre en i de fleste aldershjem får vi det og. 👌

Den er jeg med på, hit me up om 50 ish år. 

• Liker 1
Skrevet
Grønn420 skrev (1 minutt siden):

La oss foreslå at damer som ikke får barn før de er 25 år skal operere ut livmora også. Var ikke det en politiker i Japan som mente dette? Eller var det 30 år? Og så skal vi kanskje tvangssterilisere feminister når vi først er i gang? 

Nei, mener det var at de ikke fikk lov til å gifte seg etter 25, og at de fikk operert ut livmora etter 30. Husker jeg snakka om det der med et vennepar av meg som bor i Kyoto. 

Med mindre jeg husker feil så skal det sies at mannen er forfatter og visstnok skal ha referert til et dystopisk sci-fi plot, og ikke et forslag til noe som han faktisk mente. Ikke at alle var overbevist.

Skrevet
Griever skrev (1 minutt siden):

Nei, mener det var at de ikke fikk lov til å gifte seg etter 25, og at de fikk operert ut livmora etter 30. Husker jeg snakka om det der med et vennepar av meg som bor i Kyoto. 

Med mindre jeg husker feil så skal det sies at mannen er forfatter og visstnok skal ha referert til et dystopisk sci-fi plot, og ikke et forslag til noe som han faktisk mente. Ikke at alle var overbevist.

La oss håpe på det... 

Men kjenner jeg menneskeheten rett, så vil kvinner bli tvunget til å bære frem barn i fremtiden. En av de mange grunner til at jeg ikke vil ha barn selv (men så skal det sies at jeg også har medisinske grunner til at det å få barn kan bli.. veldig vanskelig, og veldig er en underdrivelse, ikke for å bli for personlig men har skrevet om det før så vil ikke ha det på meg at jeg lyver). 

Skrevet
Grønn420 skrev (4 minutter siden):

En av de mange grunner til at jeg ikke vil ha barn selv (men så skal det sies at jeg også har medisinske grunner til at det å få barn kan bli.. veldig vanskelig, og veldig er en underdrivelse, ikke for å bli for personlig men har skrevet om det før så vil ikke ha det på meg at jeg lyver

Så trist, selv om du ikke vil ha barn. Og man skal være bra kjip for å anta at folk lyver om sånt.

Grønn420 skrev (7 minutter siden):

Men kjenner jeg menneskeheten rett, så vil kvinner bli tvunget til å bære frem barn i fremtiden.

Lord, la oss håpe det ikke går i den retningen. Jeg håper at vi er i en dal nå, og så vil vi klatre ut og fortsette ferden mot en bedre verden =P

• Liker 1
Skrevet
Griever skrev (52 minutter siden):

men det er en helt sinnssyk take

Det er poenget, så folk kanskje forstår hvor store problemer kommer til å bli om vi fortsetter slik. Men nå forventer jeg ikke at det skal komme så mange gode idéer fra disse trådene heller. Det er stortsett bare en gjeng med barnløse som må krangle med noen for underholdning. 

Griever skrev (53 minutter siden):

Men du mener altså at i stedet for ordninger som oppmuntrer til flere barn for å løse problemene med lave fødselstall,

Det finnes bare en løsning på dette, og den er ikke folk klar for. 

Grønn420 skrev (41 minutter siden):

Men kjenner jeg menneskeheten rett, så vil kvinner bli tvunget til å bære frem barn i fremtiden

Det ligger i kvinners natur. Legg forholdene tilrette så ordner det seg selv. 

Skrevet
Sjørøver skrev (1 minutt siden):

Det finnes bare en løsning på dette, og den er ikke folk klar for. 

Og det er?

Sjørøver skrev (2 minutter siden):

Det er poenget, så folk kanskje forstår hvor store problemer kommer til å bli om vi fortsetter slik.

Jeg tror ikke det er slik det fungerer...

Skrevet
Grønn420 skrev (1 time siden):

At man setter mer unger til en verden som allerede har altfor mange mennesker

Det er bare piss. 

skal ikke belønnes mer enn andre ting. 

Selvfølgelig skal man belønne det som holder verden i gang. Alt annet er idiotisk. Barn er den viktigste jobben en kvinne gjør. 

Mange som bruker hele livet sitt på å jobbe i en ekstremt utakknemlig sektor som helsevesenet, og som kjører både psyke og kropp på bunn for å hjelpe andre

Samfunnet trenger noen slike. Men ikke så mange som nå. Vi har 3 ganger så mange barnløse som vi burde. 

Heldigvis er det ikke de med slike meninger som blir politikere og ender opp med makt. Men det stiller seg i rekken av mange av de kontroversielle utsagnene folk på spesielt høyresiden har.

Nå var han sosialist, men hvordan tror du Hitler kom til makten? Fordi Tyskland hadde ekstremt store problemer som trengte helt ekstreme løsninger. Hitler utnyttet dette og ble klin kokos på veien. 

Ingen respekt eller omtanke for kvinner først og fremst, men også ingen forståelse for hvordan et samfunn fungerer. For skal kvinner flest gå hjemme med 3+ unger, så går hele landet under.

Er det virkelig mange som mener dette? De fleste jeg har sett mener at det blir ensomt. Og det stemmer nok bra , for det er det boomerene husker. 

Så flinke er ikke menn til å jobbe, og det er mange jobber de ikke vil ta (som for eksempel bare det å ta oppvasken hjemme eller bruke tid med ungen sin en arbeidshverdag....). 

Dette er bare piss. Norge er verdens mest likestilte land på akkurat dette. 

Forkastelig. Er så glad jeg ikke har unger. Eller mann

Du kommer til å angre når du blir gammel og alene, selv om du aldri vil si det høyt. 

Skrevet

Du kommer til å angre når du blir gammel og alene, selv om du aldri vil si det høyt. 

Vel, de fleste kvinner blir gamle alene,  ettersom de lever lengre enn menn, og at kvinner gjerne også er noen år yngre enn mannen sin. 

Samfunnet trenger noen slike. Men ikke så mange som nå. Vi har 3 ganger så mange barnløse som vi burde. 

Det har alltid vært endel barnløse. Hovedproblemet er at folk som får barn ikke får mer enn 1 eller 2 barn, i stedet for 3 eller 4+. Det er bare 14 % av kvinner som ikke har født barn når de er 45 år,  Og det er menn som er bremseklossen på antall barn, ikke kvinner. Hva med å faktisk legge skylda der den hører hjemme! 

Den viktigste årsaken til de lave fødselstallene i Norge er ikke at antallet barnløse øker, men at færre av de som får to barn, velger å få et tredje.

https://www.forskning.no/barn-og-ungdom/hvorfor-far-vi-ikke-flere-enn-to-barn/1667784

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...