Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis en vil det så har en ingen annen måte å gjøre det på enn å overse en debattant. Veldig kjedelig hvis en ikke orker mer av noen. Jeg vet at jeg selv har vært litt vrang og hvis noen skulle ønske at de kunne blokkere meg, skjønner jeg det. Jeg skal gjøre mitt for å skjerpe meg. Men ingen av oss har altså mulighet til å gjøre noe med det. Oppfordringen blir derfor til forumet: Få en blokkeringsknapp på plass!

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 minutes ago, Imaginacíon said:

Hvis en vil det så har en ingen annen måte å gjøre det på enn å overse en debattant. Veldig kjedelig hvis en ikke orker mer av noen. Jeg vet at jeg selv har vært litt vrang og hvis noen skulle ønske at de kunne blokkere meg, skjønner jeg det. Jeg skal gjøre mitt for å skjerpe meg. Men ingen av oss har altså mulighet til å gjøre noe med det. Oppfordringen blir derfor til forumet: Få en blokkeringsknapp på plass!

Jeg ser nå at det fins en ignorerknapp visstnok. Da klarer jeg meg med den.

• Liker 1
Skrevet
Imaginacíon skrev (15 minutter siden):

Jeg finner den ikke, kan det ha noe å gjøre med at jeg er på mobiltelefon?

Ser du fant den nå. 

Jeg syns forøvrig ikke den funksjonen er god nok, fordi de andre kan svare på dine innlegg uansett, jeg syns man burde vært helt usynlig for hverandre, som når man blokkerer folk på facebook.  

Jeg anser deg ikke som vrang forresten. Vi er enige i noen saker,  og i andre ikke. Verre med de som tar brukeren fremfor brukerens mening. 🙃

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
leticia skrev (2 minutter siden):

Ser du fant den nå. 

Jeg syns forøvrig ikke den funksjonen er god nok, fordi de andre kan svare på dine innlegg uansett, jeg syns man burde vært helt usynlig for hverandre, som når man blokkerer folk på facebook.  

Jeg anser deg ikke som vrang forresten. Vi er enige i noen saker,  og i andre ikke. Verre med de som tar brukeren fremfor brukerens mening. 🙃

Enig, jeg har blokkert 2 stk, jeg blokkerer ikke folk kun fordi jeg er uenig, jeg har blokkert to for gjentatte ganger å tillegge meninger en ikke har, etter gjentatte ganger å ha påpekt det 

Det var derfor en stor overraskelse da jeg så at de kan se mine innlegg, da er det nesten ingen vits

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Tussi skrev (1 minutt siden):

Enig, jeg har blokkert 2 stk, jeg blokkerer ikke folk kun fordi jeg er uenig, jeg har blokkert to for gjentatte ganger å tillegge meninger en ikke har, etter gjentatte ganger å ha påpekt det 

Det var derfor en stor overraskelse da jeg så at de kan se mine innlegg, da er det nesten ingen vits

Jeg endte opp med å blokkere noen bare med meldinger og benevninger, ikke med innleggene, ettersom innleggene som nevnt er synlige uansett. Jeg blokkerer heller ikke for uenighet, men hvis det er snakk om brukerforfølgelse o.l. 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
9 minutes ago, Kakkelfant said:

Det er ikke en ekte blokkering, du må fortsatt vasse gjennom "x poster av noen du har blokkert" spam

Dette forumet er utdatert. På tide med en lett modernisering.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Imaginacíon skrev (55 minutter siden):

Forum er utdatert. Punktum =P 

Jeg personlig ser ikke helt nødvendigheten av en blokkeringsknapp på et diskusjonsforum. 🤷‍♂️

• Liker 1
Skrevet
Imaginacíon skrev (1 time siden):

Få høre hva som er så utdatert? Det fungerer greit på mobil(med visse unntak), det er noe aktivitet og fortsatt mye nyttige tråder her. Det jeg savner er litt høyere kvalitet på bidrag og mer bidrag generelt. Men sosiale medier har tatt over for mye. Men skal man gå i dybden så er det best her. 

• Innsiktsfullt 2
Skrevet
Griever skrev (1 time siden):

Jeg personlig ser ikke helt nødvendigheten av en blokkeringsknapp på et diskusjonsforum. 🤷‍♂️

Det kan som nevnt over være nyttig hvis folk blir mer opptatt av hvem som har skrevet noe, fremfor hva de faktisk skriver. 

• Liker 1
Skrevet
leticia skrev (4 timer siden):

Det kan som nevnt over være nyttig hvis folk blir mer opptatt av hvem som har skrevet noe, fremfor hva de faktisk skriver. 

Kan man ikke bare bruke rapporter funksjon?  Å blokkere bidrar jo til å skape egne ekkokammere der man kan overse de man er uenige med. Er ikke styrken i et demokrati at alle får lov å ytre sitt innenfor anstendige rammer? Dersom hver og en begynner å blokkere hverandre så fjerner man jo i praksis denne muligheten. Derimot er det nyttig å kunne rapportere uønsket oppførsel og således kunne sperre noen ute dersom man ikke klarer å oppføre seg. I samfunnet der ute må man jo bare akseptere å møte folk man ikke liker,og det er først når noen bryter loven samfunnet reagerer..burde det ikke være slik i et forum også? 

• Hjerte 1
Skrevet
49 minutes ago, obygda said:

Kan man ikke bare bruke rapporter funksjon?  Å blokkere bidrar jo til å skape egne ekkokammere der man kan overse de man er uenige med. Er ikke styrken i et demokrati at alle får lov å ytre sitt innenfor anstendige rammer? Dersom hver og en begynner å blokkere hverandre så fjerner man jo i praksis denne muligheten. Derimot er det nyttig å kunne rapportere uønsket oppførsel og således kunne sperre noen ute dersom man ikke klarer å oppføre seg. I samfunnet der ute må man jo bare akseptere å møte folk man ikke liker,og det er først når noen bryter loven samfunnet reagerer..burde det ikke være slik i et forum også? 

Hvis du ikke liker noen unngår du dem. Ignorér funksjonen har noen av egenskapene til blokkér, men som andre har påpekt er det ikke bra nok.

• Liker 1
Skrevet

Personlig synes jeg det er fascinerende med personer som mange kanskje helst vil unngå eller blokkere, og derfor sliter jeg med å forstå at man faktisk ønsker å blokkere. For meg tar det bort mye av konteksten i en diskusjonstråd. Nettopp derfor velger jeg å være medlem i slike forum – fordi jeg liker å lese og delta i diskusjoner, og ikke minst observere dynamikken og synergiene som oppstår mellom ulike perspektiver.

Samtidig er vi alle (heldigvis) forskjellige, og for dem som ønsker å bruke en slik funksjon, er det positivt at den finnes tilgjengelig.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
Imaginacíon skrev (24 minutter siden):

Hvis du ikke liker noen unngår du dem. Ignorér funksjonen har noen av egenskapene til blokkér, men som andre har påpekt er det ikke bra nok.

OK - jeg klarer ikke unngå personer jeg ikke liker der ute i den virkelige verden ..så hvorfor på nettet?....Er bare en realitet jeg har måtte forholde meg til.  Dersom man vil blokkere/ignorere så synes jeg faktisk dette er blitt for enkelt på IT plattformer - men det er nå min mening. Om folk ikke oppfører seg så kan man alltid rapportere dem - og få moderator til å sperre dem eller sende dem en advarsel.

• Hjerte 1
Skrevet
Fumla skrev (4 minutter siden):

Personlig synes jeg det er fascinerende med personer som mange kanskje helst vil unngå eller blokkere, og derfor sliter jeg med å forstå at man faktisk ønsker å blokkere. For meg tar det bort mye av konteksten i en diskusjonstråd. Nettopp derfor velger jeg å være medlem i slike forum – fordi jeg liker å lese og delta i diskusjoner, og ikke minst observere dynamikken og synergiene som oppstår mellom ulike perspektiver.

Samtidig er vi alle (heldigvis) forskjellige, og for dem som ønsker å bruke en slik funksjon, er det positivt at den finnes tilgjengelig.

Enig - og det kan jo være at en person man synes er ufyselig og har meninger man har problemer med å svelge i en tråd - plutselig har meninger man liker i en annen.  Det er den dynamikken der man mister om man blokkerer. Og jeg tror at verden blir mer polarisert om man blokkerer hverandre og bare beveger seg der alle er enige om alt.......

• Hjerte 1
Skrevet
obygda skrev (1 time siden):

Jo, man kan, men syns det har skjedd en endring siste halvåret hvor det er liten vits i det. 

Om man ønsker å overse noen trenger man egentlig ikke blokkering heller, det er bare å la være å svare på deres innlegg. 

Sånn sett er det greit at blokkeringen er tredelt, at den går på både innlegg, benevninger og å sende meldinger til personen. Mine som er blokkert er bare blokkert på de 2 siste, og ikke pga uenighet. (Det er jo f.eks endel brukere man er enig med på noen tema, men uenig i andre), det skal ganske mye til før jeg går til det steget også. 

Skrevet
leticia skrev (2 minutter siden):

Jo, man kan, men syns det har skjedd en endring siste halvåret hvor det er liten vits i det. 

Om man ønsker å overse noen trenger man egentlig ikke blokkering heller, det er bare å la være å svare på deres innlegg. 

Sånn sett er det greit at blokkeringen er tredelt, at den går på både innlegg, benevninger og å sende meldinger til personen. Mine som er blokkert er bare blokkert på de 2 siste, og ikke pga uenighet. (Det er jo f.eks endel brukere man er enig med på noen tema, men uenig i andre), det skal ganske mye til før jeg går til det steget også. 

Det å kunne sende meldinger til personer direkte - den funksjonaliteten burde man kanskje sperret for...Mao at man kan definere at man ALDRI skal få meldinger fra noen. Men å blokkere noen i chatten - det mener jeg fort blir en bjørnetjeneste for både forumet..og samfunnet forøvrig. Vil man på ekko kammere - så kan man sikkert hoppe på sosiale medier. Selv er jeg ikke der - aldri vært der og kommer aldri til å bevege meg på slike plattformer heller. Men å diskutere anonymt på et felles forum synes jeg har en verdi i seg selv. Jeg skulle gjerne sett det var mange flere aktive brukere også. Samfunnet trenger plattformer der man kan ytre seg fritt. Derimot er jeg ikke så sikker på at samfunnet trenger sosiale medier styrt av AI ......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...