xrays Skrevet onsdag kl 17:35 Skrevet onsdag kl 17:35 Dersom jeg får innside information om sannsynligheter for større oppussing i brl, men at det ikke er tatt opp og vedtatt/ stemt på offesielt. Hva om jeg antar at det blir mye oppussing. Har jeg da opplysningsplikt ved salg? jeg vet forøvrig at mekler vil innhente data, men regner at det er nærme oppussings dato. Noen som vet litt om dette?
panzerwolf Skrevet onsdag kl 18:48 Skrevet onsdag kl 18:48 Ja. Du skal opplyse om ikke bare alt som er relevant, men også det du vet som kan være relevant.
krikkert Skrevet torsdag kl 10:59 Skrevet torsdag kl 10:59 Det du vet må du si, og det du sier må være sant. Så kan man naturligvis krangle litt om hva det vil si å "vite" noe, men hvordan du har fått kunnskapen, enten det er "innside" eller "offisielt" er uten betydning.
Nedward Skrevet fredag kl 07:28 Skrevet fredag kl 07:28 Send en mail til megler og spør. Skriver han ja eller nei, er det svaret du forholder deg til.
rozon Skrevet fredag kl 08:35 Skrevet fredag kl 08:35 On 10/1/2025 at 7:35 PM, xrays said: Dersom jeg får innside information om sannsynligheter for større oppussing i brl, men at det ikke er tatt opp og vedtatt/ stemt på offesielt. Hva om jeg antar at det blir mye oppussing. Har jeg da opplysningsplikt ved salg? jeg vet forøvrig at mekler vil innhente data, men regner at det er nærme oppussings dato. Dette blir nesten umulig å svare med kvalitet på av andre enn deg. Eksempelvis er teksten i egenerklæringsskjemaet til Norsk Takst: Kjenner du til vedtak/forslag som kan medføre økte felleskostnader/fellesgjeld? For eksempel oppussing, vedlikehold, nybygging?
The Avatar Skrevet fredag kl 09:15 Skrevet fredag kl 09:15 Tenker også at mulig planar om oppussing treng ikkje å være negativt sjølv om det fort fører til ei aukning i fellesutgiftene. Om det er snakk om ei stor oppussing så er det ein billig måte for potensiell kjøpar å få seg ny leilegheit prisen for ei gamal leilegheit. Særleg om oppussingsbehovet er markant så vil det at burettslaget går i gang med oppussinga også medføre ei snart føreståande verdiaukning. Unnaket er sjølvsagt om du med "større oppussing" eigentleg meiner forsømt vedlikehold, for ein potensiell kjøpar er sjølvsagt ikkje interessert i å betale i dyre dommar for at tidlegare eigar(ar) ikkje har brukt ei krone på nødvendig vedlikehold. 1
SpecialForce Skrevet fredag kl 10:11 Skrevet fredag kl 10:11 Det mest ryddige vil vel være å be om en avklaring fra styret?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå