Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

En liten kommentar om standard-hysteriet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har observert tendensen for at når det kommer til dating, så blir menn som nekter å senke noen standarder,
sett på som kresne, irrasjonelle og whatnot. Med andre ord; det stikk motsatte av det som er med kvinner.
Vi snakker her hovedsaklig om utseendet, så klart. Og jeg lurer på, hvorfor har ikke menn "lov" til å holde en standard der?

Slik jeg ser det, er der et gigantisk moralsk problem med å fake kjærlighet og inngå et overfladisk forhold med
noen du ikke synes er seksuelt appellerende. Jeg ville aldri gjort noe slik mot noen ei meg selv.
Og jeg kommer heller ikke til å undertrykke min attraksjon for noen, bare fordi andre synes jeg ikke er like "pen".

Jeg tror visse kritikere bare må få dette inn i topplokket, og også det at vi ikke trenger deres velsignelse for attraksjon.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Gjest c451b...cfb
Skrevet

Jeg vil aldri råde noen til å senke kravene sine eller jobbe med sin "standard". Man skal ikke være sammen med noen man ikke liker eller er tiltrukket av. Er kvinne selv, og har absolutt høye krav. For det meste til personlighet, men der er noen ting ved utseende jeg syns må være der for at jeg skal føle begjær og seksuell tiltrekning. 

Mine krav stiller meg i en situasjon hvor forhold egentlig er urealistisk, og det er faktisk helt greit. Jeg vil heller være enslig, enn å være sammen med noen jeg ikke liker. Jeg har aldri tenkt å ta til takke med noen, fordi det fortjener verken jeg eller mannen.  

Anonymous poster hash: c451b...cfb

Skrevet

Status og utseende er alfa og omega for dem. Derfor ser man dem aldri så mye tenke tanken om å gi uføretrygdede en sjanse, selv om det motsatt vei ikke er en big deal.

Jo fortere man forstår hvordan de som velges velges, jo fortere kan man justere eget kompass og møte de samme tøffe kravene med like tøffe krav. Men selvsagt, da blir man sett på som irrasjonell, mens når sant skal sies så er åpenbart det mest irrasjonelle å sløse bort sin viktige tid på "brukere".

Det er først når de har festet ferdig og er klar for familie-livet, at de begynner å snakke om viktigheten av personlighet, som en taktikk for at det motsatte kjønn skal fire på de tøffe kravene som de selv tidligere hadde.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
Colin. skrev (3 timer siden):

Status og utseende er alfa og omega for dem. Derfor ser man dem aldri så mye tenke tanken om å gi uføretrygdede en sjanse, selv om det motsatt vei ikke er en big deal.

Jo fortere man forstår hvordan de som velges velges, jo fortere kan man justere eget kompass og møte de samme tøffe kravene med like tøffe krav. Men selvsagt, da blir man sett på som irrasjonell, mens når sant skal sies så er åpenbart det mest irrasjonelle å sløse bort sin viktige tid på "brukere".

Det er først når de har festet ferdig og er klar for familie-livet, at de begynner å snakke om viktigheten av personlighet, som en taktikk for at det motsatte kjønn skal fire på de tøffe kravene som de selv tidligere hadde.

Du igjen? Du er en mester i å drepe stemning

• Liker 3
Skrevet (endret)
Martelè skrev (10 timer siden):

Slik jeg ser det, er der et gigantisk moralsk problem med å fake kjærlighet og inngå et overfladisk forhold med
noen du ikke synes er seksuelt appellerende. Jeg ville aldri gjort noe slik mot noen ei meg selv.

Tja. Det har vel med selvbilde og omstendigheter å gjøre. Vi har jo alle hørt om ølbriller. Sterkt påvirket og klar for hva som helst. Så kommer bakrusen og angeren. Jeg vil ikke si man var uærlig mot hverken seg selv eller den midlertidig utkårede, bare midlertidig svekket dømmeevne. Har man dårlig selvbilde og går ledig over tid så kan det potensielt gå ut over standarden. Senker man standarden har man større sannsynlighet for å få seg noe. Desperasjon kan jo påvirke standarden man legger seg på. Hva er målet? Evig kjærlighet eller å slukke desperasjonen for en stund? Hvor sannsynlig er en suksess dersom man er 100% ærlig om at man bare er ute etter egotripp og kjapp sex? Vil man føle seg utnyttet om man utsettes for den taktikken selv eller er vi så voksne at det er en forventet del av spillet?

Jeg vil ikke fordømme noen her men ønsker meg mer ærlighet og trohet mot en selv.

Endret av Simen1
Gjest 49126...a05
Skrevet

Menn som ikke har utseendet eller status som deres sterkeste våpener vil alltid bli sett som usynlig av kvinner. Bare for å ta et eksempel som jeg mener er urettferdig. Hadde en kvinne som på bildet vært ufør, så hadde hun fortsatt klart å tiltrekke mange menn. 

bb7cdbea7f4e8ec04bc4d3974b8b2ecb.jpg

Anonymous poster hash: 49126...a05

Skrevet (endret)
Simen1 skrev (33 minutter siden):

Tja. Det har vel med selvbilde og omstendigheter å gjøre. Vi har jo alle hørt om ølbriller. Sterkt påvirket og klar for hva som helst. Så kommer bakrusen og angeren. Jeg vil ikke si man var uærlig mot hverken seg selv eller den midlertidig utkårede, bare midlertidig svekket dømmeevne. Har man dårlig selvbilde og går ledig over tid så kan det potensielt gå ut over standarden. Senker man standarden har man større sannsynlighet for å få seg noe. Desperasjon kan jo påvirke standarden man legger seg på. Hva er målet? Evig kjærlighet eller å slukke desperasjonen for en stund? Hvor sannsynlig er en suksess dersom man er 100% ærlig om at man bare er ute etter egotripp og kjapp sex? Vil man føle seg utnyttet om man utsettes for den taktikken selv eller er vi så voksne at det er en forventet del av spillet?

Jeg vil ikke fordømme noen her men ønsker meg mer ærlighet og trohet mot en selv.

Alkohol kan skape så mye problemer. Jeg har selv aldri drukket.
Til dags dato, er det fortsatt et mysterium for meg hvorfor dere har en så
heavy drikkekultur her i Norge

Endret av Martelè
Kortere og mindre krassere tone
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
Martelè skrev (1 time siden):

Jeg drikker ikke selv. Dvs. nesten aldri og veldig lite når det først skjer.

Men jeg har vært "på andre siden" så jeg vet hvordan det er der også. Jeg tror det kan være et symptom på dårlig selvbilde og forsøk på å løse opp "the norwegian stiffness". Litt krampeaktig fordi alle går rundt og tror at alkohol skal hjelpe de kjempemye der, men man må gjerne drikke mye for å oppnå nok effekt da står selvsagt problemene i kø som du påpeker. Jeg vil heller analysere årsaker til the norwegian stiffness og hvordan kan løsner opp uten alkohol. Jeg tror selvtillit er nøkkelen. Stå mer rakrygget opp for seg selv. Holde standarden, for det synes også hos det motsatte kjønn. Selvtillit er attraktivt og vipps så finner man en partner på sitt eget nivå.

Norske 18-årigner trenger en sosialantropologisk reise rundt i verden når det kommer til drikkekultur. Se hva som fungerer og ikke fungerer. Både på personlig nivå og sosiale kostnader i samfunnet.

Endret av Simen1
  • Liker 2
Skrevet
Martelè skrev (2 timer siden):

Det ligger i vårt DNA fra viking tiden og ikke noe som bare forsvinner etter 1000 år.

• Liker 1
Skrevet
Martelè skrev (12 timer siden):

Vi snakker her hovedsaklig om utseendet, så klart. Og jeg lurer på, hvorfor har ikke menn "lov" til å holde en standard der?

noen du ikke synes er seksuelt appellerende.

Selvfølgelig har de lov. Men å påpeke at noen er kresne eller muligens har for høye krav, er ikke det samme som å foreslå at de skal fake kjærlighet, og ha et overfladisk forhold til noen de ikke synes er seksuelt appellerende.

Skrevet
2 hours ago, Guest 49126...a05 said:

Menn som ikke har utseendet eller status som deres sterkeste våpener vil alltid bli sett som usynlig av kvinner. Bare for å ta et eksempel som jeg mener er urettferdig. Hadde en kvinne som på bildet vært ufør, så hadde hun fortsatt klart å tiltrekke mange menn. 

bb7cdbea7f4e8ec04bc4d3974b8b2ecb.jpg

Anonymous poster hash: 49126...a05

Hun hadde tiltrukket seg endimensjonale menn som går etter utseende. De fleste menn (som med kvinner) vil ha en partner med sammenlignbar livsstil.

Skrevet (endret)
Krig og fred skrev (10 minutter siden):

Hun hadde tiltrukket seg endimensjonale menn som går etter utseende.

🤨🤨

Vent, så hvis den dama var ufør, og ho tiltrakk seg menn, så er din konklusjon at de mennene da er endimensjonale menn som går etter utseende?

Endret av Griever
Skrevet (endret)
Gjest 49126...a05 skrev (3 timer siden):

Menn som ikke har utseendet eller status som deres sterkeste våpener vil alltid bli sett som usynlig av kvinner.

Tull og tøys og tant og fjas. 

De aller, aller fleste menn har et helt vanlig utseende og status. De aller, aller færreste av dem må gå igjennom livet som usynlige for kvinner.

Normalen er kone og barn 🤷‍♂️

Endret av Griever
Skrevet
11 minutes ago, Griever said:

🤨🤨

Vent, så hvis den dama var ufør, og ho tiltrakk seg menn, så er din konklusjon at de mennene da er endimensjonale menn som går etter utseende?

De fleste som er voksne ser etter en partner de kan gjøre ting med. Er man ufør er man ufør av en grunn, og det legger både fysiske og økonomiske begrensninger. Så da gjenstår bare det seksuelle. 

Skrevet
Krig og fred skrev (3 minutter siden):

De fleste som er voksne ser etter en partner de kan gjøre ting med. Er man ufør er man ufør av en grunn, og det legger både fysiske og økonomiske begrensninger. Så da gjenstår bare det seksuelle. 

Holy shit, det er ikke ofte jeg er så direkte som dette, men det er et hårreisende ignorant take.

Mener du virkelig det, eller er dette trolling?

Skrevet (endret)
Krig og fred skrev (5 minutter siden):

Selvfølgelig mener jeg det. Du og AB beviser bare poenget mitt da dere baserer argumentet deres på et bilde. 

Jeg har ikke basert noe argument på et bilde.

Dette er altså ditt argument:

"Uføre kvinner er uatraktive partnere for menn, med mindre de er vakre. Da duger de til sex, og endimensjonale menn synes det er nok."

Really?

Endret av Griever
Skrevet
1 minute ago, Griever said:

Jeg har ikke basert noe argument på et bilde.

Dette er altså ditt argument:

"Uføre kvinner er uatraktive partnere for menn, med mindre de er vakre. Da duger de til sex, og endimensjonale menn synes det er nok."

Really?

Argumentet mitt er: fysisk attraksjon er ikke nok. Man må også kunne dele interesser og hobbyer. 

Skrevet

@Griever Hva folk er ute etter i et forhold endrer seg i løpet av livet

• Fra ungdomstida til 25-30-ish handler det om utforsking og forberedelse på neste fase..
  • Livets store familieprosjekt. Barn, ekteskap, hund og rutiner. For mange holder det bare så og så lenge, familieterapi og til slutt brudd når barna blir store.
  • Så er man ute etter en partner for vennskap og sex. Kjærlighet har blitt en avveining mot økonomi og man vokter seg for å gå i feller.
  • Så tar helsa den ene før den andre og da går det enten over i en pleie-fase eller så er det over. Kanskje man har liv og helse til å repetere de to siste punktene.
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...