Drunkenvalley Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Tidligere i år blei bad rivi og begynt renovert. I den kontekst måtte dei meisle opp betong, og naturlig nok var det eksisterende varmekabler under som blei ødelagt. Problemet no er at det ødela også varmekabler utover resten av leiligheten og. Det er heilt tilfeldig at eg fann ut at det skjedde. Ingen fortalte meg om skaden som blei påført. Eg har etterlyst fleire gonger kva me gjer med det, men fekk intet-responser i store biletet. Byggmester har prøvd fleire unnskyldninger: "Funket dei da?" "Feil skjer nå, ein kan ikkje forvente anna." "Det er naturlig at slikt skjer når ein meisler opp gulv." Elektriker melder at det var to par; eine paret går rett til jord, og det andre har no for lav spenning til at han kan ha lov til å skru det på igjen (0.19 meine eg hugse blei fortalt). Slik eg forstår situasjonen betyr det at det er skade på andre paret sannsynligvis? For min del ser eg virkelig ikkje kvifor det betyr at det er greit å ikkje fortelje meg om det, ei legge opp nokon plan for korleis erstatte det (uavhengig av kven som får regninga), ettersom det var hovedkilden til varme i leiligheten, i tillegg til at det holdt kjellerlukt og anna ufint på arms lengde. Eg har ein stefar og onkel som begge jobber innen liknande fagfelt, og dei meine eg bør holde igjen penger, men eg har ikkje fått rekning på 6 måneder heller... 😅 Det er ikkje eit spørsmål om tvil til stefar og onkel, men eg tenkte det var greit å spørje fleire og her om kva dykk ville gjort. I augeblikket er det ikkje praktiskt å rive opp gulv for å legge nye varmekabler, ettersom leigetaker er tilbake inn i leiligheten no. Det har ikkje manglet på anledning for dei å gjere det - leigetaker var ute av biletet fram til nyleg. Som erstatning vurdere eg be om å få varmepumpe installert på byggmester/rørleggers rekning, som nærmeste og mest hensiktsmessige erstatning. Obs: Varmekablene var gamle, for all del, men dei fungerte flott fram til leigetaker måtte ut, og riving byrja. Endret 1 time siden av Drunkenvalley 2
AndersT2 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Tror nok det eneste stedet du får satt en type presidens for dette er hos forbruker rådet eller en rettsak. Kan se begge sider av saken, kjedelig for bruker at gamle kabler ble ødelagt, men vanskelig for firmaet som pigget å vite at de gamle kabelene i ett annet rom er såpass sprø at de ikke tåler vibrasjon. Men er det ett trygt firma, så har de ansvarsforsikring som dette muligens burte gå på, men det kan være mye krangling med forsikringsselskapet dems. Det kan ha gått en sprekk i betongen i det andre rommet som har spukket opp og da ødelagt isolasjonen på. Det er 2 måter å fikse på uten å pigge opp rommet. Det ene er egne firmaer som finner hvor feilen ligger med egnet utstyr, og kan fikse feilen akkurat der den er. Det andre er hvis det er parkett/laminat i rommet er å legge varmefolie neste gang leiligheten er tømt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå