Gå til innhold

iPhone 17 Tråden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fått lagt inn bestilling hos onecall på iPhone 17 Pro Max i orange farge kl 1402, slik at eg satser på å være rimelig langt framme i køen.

Går fra iPhone 16 Pro Max

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble en blå iPhone 17 Pro Max 512 GB her fra Apple Store med forventet levering om en ukes tid. Har alt mottatt ett brunt Apple Tech Woven-delsel og Belkin skjermbeskytter så er klar til å ta mobilen i bruk så snart den er i hende. 

Går fra 16 Pro Max, vurderte en stund Pixel 10 Pro eller Pro Fold men jeg foretrekker Apple sitt økosystem og har ikke lyst å nedgradere kameraet ved å gå for Fold selv om det er en spennende modell. 

Skrevet

Selv om jeg ikke vurderer noe Apple produkt,liker jeg den oransje utgaven de har av Iphone 17. Ser stilig ut. Hva er grunnen for at dere som har 16 Pro Max bytter til 17? Er det så stor forskjell?

Skrevet

Oooh kunne tenkt meg den orange. Nå som de har fått zoom også er det få grunner til å bli ved S25 ultra egentlig utover at det er greit å ha en android tlf ved siden av iPhone jobb tlf. Er vanlig 17pro identisk speccet som max I år eller er det forskjeller? 

Skrevet (endret)
minim skrev (1 time siden):

Oooh kunne tenkt meg den orange. Nå som de har fått zoom også er det få grunner til å bli ved S25 ultra egentlig utover at det er greit å ha en android tlf ved siden av iPhone jobb tlf. Er vanlig 17pro identisk speccet som max I år eller er det forskjeller? 

Klink like - bortsett fra batteritiden og størrelse/vekt🙂
Samt mulighet for 2TB på Pro Max.

Jeg er også spent på zoomen. Var veldig begeistret for Samsung Galaxy S25 Ultra helt til jeg skrev test av Google Pixel 10 Pro nylig. Det er den villeste telefonen jeg har vært borti. Bedre kamera enn på Xiaomi 15 Ultra, selv om enkelte andre mener motsatt.

Men har veldig trua på den nye 8x zoomen. Gledes også til å teste Center Stage på frontkameraet. Glimrende for innholdsproduksjon.

Endret av torbjornhb
Skrevet (endret)
torbjornhb skrev (3 timer siden):

Klink like - bortsett fra batteritiden og størrelse/vekt🙂
Samt mulighet for 2TB på Pro Max.

Jeg er også spent på zoomen. Var veldig begeistret for Samsung Galaxy S25 Ultra helt til jeg skrev test av Google Pixel 10 Pro nylig. Det er den villeste telefonen jeg har vært borti. Bedre kamera enn på Xiaomi 15 Ultra, selv om enkelte andre mener motsatt.

Men har veldig trua på den nye 8x zoomen. Gledes også til å teste Center Stage på frontkameraet. Glimrende for innholdsproduksjon.

Nice! Spørs om jeg klarer å la være å teste denne. 

Kamera er nok bra. Apple har vært rå der i en årrekke. S25U tar bra bilder den også for all del og noen ganger bedre, men jeg får jevnt over bedre bilder med iPhone 16pro I point n shoot situasjoner så det blir ofte til at jeg tar bilder med den i stede for med S25U.

Frontkamera håper jeg de snart slutter å bruke så mye energi på og tillater litt kvalitets reduksjon mot at det kommer bak skjermen. Har null behov for det utover noen korte video samtaler og da trengs ikke kvaliteten. Til teams møter på farten bruker jeg uansett ikke kamera siden det blir forstyrrende for andre deltagere. 

Edit:

Meh.. Fant akkurat ut at den egentlig har 4x optisk zoom og ikke 8x som de reklamerer for.. Får vel vente å se noen kamera taster først hvordan zoomen er, men da er den neppe bedre enn S25U på zoom likevel siden den bare har 4x. 

Endret av minim
Skrevet
minim skrev (På 12.9.2025 den 22.17):

Nice! Spørs om jeg klarer å la være å teste denne. 

Kamera er nok bra. Apple har vært rå der i en årrekke. S25U tar bra bilder den også for all del og noen ganger bedre, men jeg får jevnt over bedre bilder med iPhone 16pro I point n shoot situasjoner så det blir ofte til at jeg tar bilder med den i stede for med S25U.

Frontkamera håper jeg de snart slutter å bruke så mye energi på og tillater litt kvalitets reduksjon mot at det kommer bak skjermen. Har null behov for det utover noen korte video samtaler og da trengs ikke kvaliteten. Til teams møter på farten bruker jeg uansett ikke kamera siden det blir forstyrrende for andre deltagere. 

Edit:

Meh.. Fant akkurat ut at den egentlig har 4x optisk zoom og ikke 8x som de reklamerer for.. Får vel vente å se noen kamera taster først hvordan zoomen er, men da er den neppe bedre enn S25U på zoom likevel siden den bare har 4x. 

Jeg har trua på 8x zoom. Apple benytter en litt annen type zoom enn det som tradisjonelt har blitt benyttet på denne typen "optisk digital zoom".

Pixel 10 Pro har heller ikke mer enn 5x optisk zoom, men resultatene på 50-100x er jo spinnville.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...