Theo343 Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden 11 hours ago, jallajall said: Høyresiden har alltid vært voldelige, det vet man - men hvorfor har venstresiden blitt så radikalisert i det siste? Drapsforsøket på Scalise, folk som møter opp for å drepe Kavanaugh, alle drapstruslene mot judge Aileen Cannon og hennes familie, Tesla butikker og biler som vandaliseres og sprenges, alt HATET og volden mot ICE, DHS, m.m.. Ikke bare ønsker de å gi navn til nye lover etter kaldblodige drapsmenn, men 55% av leftist mener det kan være berettighet å drepe Elon Musk. Når gikk det så galt? New bombshell study reveals 'assassination culture' spreading on the left under President Trump Venstresiden med blitzere, punker og mye annet har alltid vært voldelige. Noe man har sett i beste sendetid i alle år 2 1
FrihetensRegn Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden jallajall skrev (1 minutt siden): Litt forskjellen på CK og andre. CK's største råd i livet var å gifte seg og starte familie. Andre vil kanskje råde deg om å leve livet, reise rundt, slå ut håret. Ingen fasit, bare forskjellig syn og verdier. Kjernefamilien har alltid vært viktig i det vestlige samfunnet, men noe endret seg radikalt på 60-tallet. Da kom feminismen og rev i stykker mye av familien. Så mer liberale abortregler, for drap på foster skal visstnok være helt greit for å hindre at en kvinnes karriere skal utsettes noen måneder. Etter hvert har vi fått enda flere forsøk på å sette kvinner opp mot menn. 2 1
FrihetensRegn Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Flott hyllest av Charlie fra Tommy Robinson: https://x.com/TRobinsonNewEra/status/1966959504601350550 1
Folkflesk Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden (endret) BadCat skrev (5 minutter siden): Tar du det litt for bokstavelig, kanskje. En av de tingene som går igjen mest i trådene om denne Kirk er at man for all del ikke må ta ting han sier bokstavelig. Det blir litt av en jobb å skulle gjenta det hver gang man finner et spinnvilt sitat fra ham. For han har tydeligvis etterlatt seg nok skrullete utsagn til å fylle en hel bok. Endret 4 timer siden av Folkflesk 2 1
jallajall Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden (endret) Også parlamentet i Polen har gitt litt stillhet oppmerksomhet til CK. Dette har skjedd i flere parlamenter som vi anser som vennelige. Bør Norge og Barth-Eide komme med noen reaksjon eller fordømmelse når de gir en nazist og facist så mye oppmerksomhet? Sykt skummel utvikling. Endret 3 timer siden av jallajall 1 1
Sir Skrevet 3 timer siden Forfatter Skrevet 3 timer siden BadCat skrev (8 minutter siden): Tar du det litt for bokstavelig, kanskje. Har du hørt om språklige virkemidler i norsktimene, at man overdriver for å understreke poenget. Han var sterkt i mot abort. For ham var det mord. I USA ca. 1.5 millioner barn utryddet hvert eneste år fordi de ble sett på som «ikke mennesker». Det var slik han så det. Men sikkert noen språklige virkemidler i spill også. «You are using dehumanising language, saying ‘ohh it's an embrayo’; no, that's a baby, made in the image of god, deserving protection. It is never right to justify the mass termination of people under the guise of saying that they are unwanted. That's how we get Auschwitz, that's how we got the greatest horror of the 20th century.”» 1
Theo343 Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden 9 hours ago, leticia said: Ja, økonomi er viktig, men som sagt så er det andre verdier som kanskje holder folk tilbake i Norge. (Eller hvilket som helst annet land de kommer fra). Så kan du også spørre deg selv om hva som hadde skjedd med et land hvis "alle" skulle blitt økonomisk uavhengige og stukket ut av landet som 40 åringer... (at de har jobbet fra 20 til 40). Jobber i 40 år. Da er de fleste en plass fra 60-67.
Theo343 Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden (endret) 8 hours ago, Evil-Duck said: Det jeg finner mest forstyrrende med denne hendelsen er egentlig ikke drapet i seg selv, men kontrasten i reaksjonene. Da Kirk ble drept, fikk vi se minutter med stillhet så langt som til Europaparlamentet, massive mengder mediedekning verden over, og ledere og mediepersoner i alle verdens land som kom med sterke fordømmelser. Samtidig, samme dag, 10. september, skjedde nok en skoleskyting i USA, den niende bare i år. I 2024 var tallet 39. Barn helt ned i 5–6-årsalderen blir jevnlig drept eller lemlestet på amerikanske skoler. Hvor er deres ett minutts stillhet? Hvor er den internasjonale dekningen? Hvor er verdensledernes fordømmelser? Kirk selv uttalte at slike tragedier var “prisen vi måtte betale” for å bevare Second Amendment i sin fulle styrke. Det er en mening han hadde rett til å kjempe for. Men da må det også være lov å peke på kontrasten: At drapet på én politisk kommentator utløser global sorg og fordømmelse, mens tiår med barns liv tapt i skoleskytinger knapt får en brøkdel av den oppmerksomheten. Markering mot politisk vold. Jeg trodde det var ganske klart? Ellers har vi dessverre ikke nok minutter i døgnet til alle i Ukraina osv. Endret 3 timer siden av Theo343
leticia Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Sir skrev (28 minutter siden): Jeg vet ikke noe om deg heller, men jeg vil gjette på at det du har sett er klipp lagt ut av folk som ikke likte Kirk, og som har tatt det han sa ut av sammenheng. Det kan selvfølgelig være at du har gjort grundig research, men det høres ikke sånn ut siden du beskriver meningene hans som kvalmende. Noe spesielt du reagerte på? Heller det motsatte, at det er lagt ut av tilhengere, men kan selvsagt være noe fra folk som vil sette han i dårlig lys også. Men det virker det egentlig som han greide utmerket på egenhånd. Jeg har også lest endel artikler fra inn og utland både fra folk som hyller han, og fra folk som demoniserer han, samt de som er midt imellom dette. Kristenkonservative misogynister (hvordan si det på en pen måte) faller ikke i smak hos meg. Jeg syns også det blir feil at folk skal bortforklare med utsagn som " nei, det var ikke det han mente, det er tatt ut av kontekst bla bla bla". Jeg reagerer egentlig på de fleste artiklene og videosnuttene på negativ måte, men mest på det som går på misogynisme, etnisitet og seksuell legning. Men igjen, ingen av de tingene forsvarer eller rettferdiggjør drap. Man må møte ord med ord, ikke våpen. 2 1
leticia Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Theo343 skrev (5 minutter siden): Jobber i 40 år. Da er de fleste en plass fra 60-67. ??? Hadde en samtale her med @BadCat hvor han tok opp å være F.I.R.E etter 20 år. Begynner man som 20 åring er man da 40 etter 20 år.
BadCat Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Akkurat dette utsagnet er ikke originalt. Dette er et "talking point" (tydelig melding) som han har lånt av andre konservative. Det treffer litt hardere enn hvis noen sier "Jeg/ vi er veldig mot abort." Man bør være påpasselig med hva man sier og gjør foran andre. Jeg ble nesten kansellert en gang jeg drakk WKD blue (fra nøytralt glass, ikke fra flaske) på en live og så stod det tilfeldigvis ei flaske vindusrens i bakgrunnen. Jeg ble rapportert for selvskading. 1
Theo343 Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden (endret) 7 minutes ago, leticia said: ??? Hadde en samtale her med @BadCat hvor han tok opp å være F.I.R.E etter 20 år. Begynner man som 20 åring er man da 40 etter 20 år. "folk flest jobber i 40 år". Der jeg tok tallet fra. Men ser at du svarte på etter 20 år. Endret 3 timer siden av Theo343
leticia Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Tussi skrev (1 time siden): Jeg har sett noen av videoene og jeg synes ikke det var spesielt ille. Men nå har jeg ikke sett alle. Det er ikke alt jeg er enig i, noe selvsagt, men jeg har ikke sett nedsettende ytringer om svarte, homofile etc. Jeg har sett debatter om trans der han er høflig, men svært direkte. Derbhan er skarpeste er vel ift migrasjon. Han kunne nok overbevist meg om jeg ilke fra før hadde en veldig sterk i den saken Vi ser verden gjennom forskjellige briller Tussi. F.eks så er vi dypt uenige i kristendommens kvinnesyn, spesielt med tanke på abort. 1 1
Sir Skrevet 3 timer siden Forfatter Skrevet 3 timer siden leticia skrev (6 minutter siden): Heller det motsatte, at det er lagt ut av tilhengere, men kan selvsagt være noe fra folk som vil sette han i dårlig lys også. Men det virker det egentlig som han greide utmerket på egenhånd. Jeg har også lest endel artikler fra inn og utland både fra folk som hyller han, og fra folk som demoniserer han, samt de som er midt imellom dette. Kristenkonservative misogynister (hvordan si det på en pen måte) faller ikke i smak hos meg. Jeg syns også det blir feil at folk skal bortforklare med utsagn som " nei, det var ikke det han mente, det er tatt ut av kontekst bla bla bla". Jeg reagerer egentlig på de fleste artiklene og videosnuttene på negativ måte, men mest på det som går på misogynisme, etnisitet og seksuell legning. Men igjen, ingen av de tingene forsvarer eller rettferdiggjør drap. Man må møte ord med ord, ikke våpen. Ok, da er det nok bare tolkningen vi tar med oss inn i alt vi leser og ser som gjør forskjellen. Jeg opplevde ham absolutt ikke som en kvinnehater, tvert imot. Han var ikke opptatt av rase, tvert imot mente han at samfunnet var for opptatt av rase i dag. Når det gjelder seksuell legning var han kristen og det farget meningene hans. Han aksepterte homofili, men mente at homoseksuelle ikke kunne gifte seg i den kristne tro.
leticia Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Theo343 skrev (2 minutter siden): "folk flest jibber i 40 år". Der jeg tok tallet fra. Men ser at du svarte på etter 20 år. Ja, jeg skjønner det, men F.I.R.E (Financial independent, retirement early) er en egen levestil som handler om å spare seg så mye reserver i tidlig alder at man kan slutte å jobbe lenge før pensjonsalderen. Derav f.eks 20 år, ikke 40 🙂
Theo343 Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden 1 hour ago, Duriello said: Right.. Skjermdumper tatt.. Begynner å bli meget på kanten her nå. Mulig PST er interessert i å følge med på noen.. Helt klart. Før man får en ny ABB hendelse eller verre.
Theo343 Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden 1 minute ago, leticia said: Ja, jeg skjønner det, men F.I.R.E (Financial independent, retirement early) er en egen levestil som handler om å spare seg så mye reserver i tidlig alder at man kan slutte å jobbe lenge før pensjonsalderen. Derav f.eks 20 år, ikke 40 🙂 Hehe joda vet det. Jeg mente at jeg svarte på feil del av diskusjonen deres.
Theo343 Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden (endret) 1 hour ago, BadCat said: Nå har NRK strammet inn. "Høyre-aktivisten" er byttet ut med "ytre høyre-aktivisten". Det er synd at i NRK leser skjermtrollene tanketomt fra telepromteren til det står "slutten av skriptet". Derfor kan de komme unna med hva som helst. "Steile fronter i USA" var overskrifta. Det virker som at det er ganske steile fronter hos NRK også. Piske opp stemninga og bidra til videre poarisering i Norge. Med denne endringa setter de et stempel på de som mener at det var trist at Kirk døde og enda for de som respekterte mannen eller til og med synes at han var en trivelig fyr. Så nå setter ekstremistene dagsorden i statskanalen. Virkelig skummel utvikling dette. Hvor har man muligheten som norsk statsborger til å melde seg ut av å sponse NRK propaganda? Endret 3 timer siden av Theo343
Sir Skrevet 3 timer siden Forfatter Skrevet 3 timer siden leticia skrev (5 minutter siden): Vi ser verden gjennom forskjellige briller Tussi. F.eks så er vi dypt uenige i kristendommens kvinnesyn, spesielt med tanke på abort. Ja, bare måten du sier dette på sier mye om forskjellene. Ta f.eks. Kirk sitt sin på abort. Det var ikke et kvinnesyn for ham. Det var et menneskesyn. Et barnesyn. Alt liv er hellig. For andre blir det et kvinnesyn, fordi man står et annet sted og ser det fra et annet perspektiv.
Theo343 Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden 1 hour ago, Folkflesk said: Verden over? Hvor mange så du ute i gatene i Oslo f.eks? Det ser ikke ut som det ville vært trygt å gjøre det i Oslo.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå