Gjest 480f1...541 Skrevet i går, 10:24 Skrevet i går, 10:24 Hvis en gjennomsnittlig norsk dame har en utdanning, grei jobb, nettverk og trener, så sier det selv at hun vil være interesse for mange menn. Jeg snakker ikke om influencer type damer, men helt vanlig og normal. Enslige menn har en mulighet, men de må konkurrere med mange. Så sier seg sjøl at eneste alternativet er å søke etter damer med mindre konkurranse. Gråmus er et uttrykk de har blitt kalt for. Anonymous poster hash: 480f1...541
Duriello Skrevet i går, 10:28 Skrevet i går, 10:28 Eventuelt bare kjemp hardere for den du faktisk har lyst på? 🤔 1
BamseMums80 Skrevet i går, 10:31 Skrevet i går, 10:31 Aldri brydd meg om konkurranse. Merker jeg at dama jeg måtte vært interessert i driver en slags konkurranse,der mange er om beinet,så backer jeg ut mer en frivillig veldig kjappt. Er nok damer der ute. 3 1
Iki Skrevet i går, 10:42 Skrevet i går, 10:42 Gjest 480f1...541 skrev (18 minutter siden): Enslige menn har en mulighet, men de må konkurrere med mange. Hvorfor mener du det er flere enslige menn enn damer?
leticia Skrevet i går, 10:47 Skrevet i går, 10:47 Iki skrev (6 minutter siden): Hvorfor mener du det er flere enslige menn enn damer? Det fødes 106 gutter for hver 100 jente. Så det går faktisk ikke helt opp (her i Norge iallefall). I tillegg så spiller innvandring inn. Det kommer flere menn enn kvinner inn. Flere menn enn kvinner i Norge - SSB 1
Gjest 480f1...541 Skrevet i går, 10:49 Skrevet i går, 10:49 Iki skrev (5 minutter siden): Hvorfor mener du det er flere enslige menn enn damer? Bare å se på datingsapper for eksempel. Majoriteten av brukere er menn. En vanlig norsk dame med normal utseendet kan få 1000 matcher på en uke. Anonymous poster hash: 480f1...541
Iki Skrevet i går, 11:00 Skrevet i går, 11:00 Gjest 480f1...541 skrev (10 minutter siden): Bare å se på datingsapper for eksempel. Hva med å ikke bruke en datingapp? Om det kun er mannfolk på dem så burde man heller gå ut i den virkelige verden. 2
Iki Skrevet i går, 11:05 Skrevet i går, 11:05 leticia skrev (14 minutter siden): Det fødes 106 gutter for hver 100 jente. Så det går faktisk ikke helt opp (her i Norge iallefall). I tillegg så spiller innvandring inn. Det kommer flere menn enn kvinner inn. Flere menn enn kvinner i Norge - SSB 0,5% overskudd av menn (i Norge) hovedsakelig pga innvandring, skulle ikke føre til at det blir 1000 mannfolk per normale kvinne. Da hadde vi kun hatt 5500 kvinner i Norge. Det er en ganske stor overdrivelse fra trådstarter. 1 1
herzeleid Skrevet i går, 11:16 Skrevet i går, 11:16 (endret) Gjest 480f1...541 skrev (51 minutter siden): Hvis en gjennomsnittlig norsk dame har en utdanning, grei jobb, nettverk og trener, så sier det selv at hun vil være interesse for mange menn. Jeg snakker ikke om influencer type damer, men helt vanlig og normal. Enslige menn har en mulighet, men de må konkurrere med mange. Så sier seg sjøl at eneste alternativet er å søke etter damer med mindre konkurranse. Gråmus er et uttrykk de har blitt kalt for. Anonymous poster hash: 480f1...541 Jeg tror tilsvarende menn vil ha temmelig greie sjanser selv, forutsatt at de er tilstrekkelig sosiale og tar initiativ. Mye av det du trekker frem (utdanning og jobb) er viktigere for hvor attraktiv menn er enn kvinner, og det virker ikke å være utdannede menn med korresponderende jobber som sliter mest med å finne en partner. Det er etterhvert også flere kvinner med høyere utdannelse enn menn, og disse ønsker gjerne en mann på tilsvarende ‘nivå’. En bedre sammenligning er kanskje samme person uten utdanning og en ‘dårlig’ jobb. Der vil du nok finne at kvinner stiller betraktelig sterkere enn tilsvarende menn. Sitat Status og fremtidig inntjeningsevne vurderes som viktigere av kvinner enn av menn. https://snl.no/partnerpreferanser Endret i går, 11:17 av herzeleid
opensky Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden Det er flere menn på dating apper som hiver seg over av det som måtte være av kvinner der. De fleste ute på byen er gutter og menn, kvinner og jenter kommer dit gjerne med venninner og er i grunn ikke på utgikk etter noen eller prøver å sjekke opp noen. Det norske jenter og kvinner, i all hovedsak, vil ha er en mann som er i jobb. Dette er nesten punkt nummer en. Deretter kommer hva slags jobb, hvor stor lønn, hva slags utseende, hvilken status han har, hvordan andre ser han, og hva slags personlighet han har, i disse rekkefølgene. De fleste menn her i landet som ikke har jobb er i all hovedsak også menn/gutter, så mange faller utenfor allerede før start. Og ja, det er sant veldig mange jenter og kvinner utdanner seg høyere og høyere og da blir også forventningene til lik eller høyere utdanning, minst, for å ikke føle at de har valgt dårligere enn deres venner og venninner eller valgt en som har mye dårligere eller ingen utdannelse. Skulle ønske flere kvinner tok en sjanse på en mann de naturlig finner attraktive, uten at en masse punkter og vurderinger må komme først eller i det hele tatt bli vurdert. Sikkert mange som ønsker å stole på sin naturlig sterkere intuisjon og ta en sjanse på en mann men nå om dagen må de ha bekreftelse fra venninner og følge det samfunnet sier for at de ikke selv skal føle seg utenfor. Kjærlighet har blitt mer en "hvem er du" fremfor noe genuint og vakkert som bare er uten at det skal ligge noe forventninger eller krav bak. 1
leticia Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden Iki skrev (11 timer siden): 0,5% overskudd av menn (i Norge) hovedsakelig pga innvandring, skulle ikke føre til at det blir 1000 mannfolk per normale kvinne. Da hadde vi kun hatt 5500 kvinner i Norge. Det er en ganske stor overdrivelse fra trådstarter. Hvis det er datingapper du sikter til, at det er 1000 menn per normale kvinne, så har det noe med å gjøre at det nesten bare er menn på de appene... (samt at de trykker liker på veldig mange (cirka halvparten om jeg ikke husker helt feil) for å ha en sjanse. Appene funker generelt dårlig både for menn og kvinner. Kvinner som får flere hundre "likes" daglig som de må sortere i, og menn som knapt får en eneste match... 1
leticia Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden opensky skrev (21 minutter siden): Det norske jenter og kvinner, i all hovedsak, vil ha er en mann som er i jobb. Dette er nesten punkt nummer en. Deretter kommer hva slags jobb, hvor stor lønn, hva slags utseende, hvilken status han har, hvordan andre ser han, og hva slags personlighet han har, i disse rekkefølgene. Høres ikke så veldig ulikt hva en mann ser etter i en kvinne. Iallefall en som ser på kvinner som personer og ikke som et objekt... Ville du hatt en kvinne som bare var hjemme, og ikke bidro økonomisk? Du har ikke sett på for mye "videoer" fra USA kanskje? Det er litt annerledes der med likestillingen, fødselspermisjon osv. Kvinner der er litt mer avhengige av å få seg en mann med høy inntekt enn her hjemme opensky skrev (25 minutter siden): Og ja, det er sant veldig mange jenter og kvinner utdanner seg høyere og høyere og da blir også forventningene til lik eller høyere utdanning, minst, for å ikke føle at de har valgt dårligere enn deres venner og venninner eller valgt en som har mye dårligere eller ingen utdannelse. Det er sant at "like barn leker best". Men du må også ta med i betraktning at mange jobber som kvinner er overrepresentert i, faktisk krever at man tar høyere utdanning. Slik som lærer og sykepleier f.eks. (Hjemme hos oss er vi en ingeniør og en økonom). Det andre du skriver om å ikke velge dårligere enn deres venner og venninner, jeg håper og tror at det ikke stemmer. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva mine venner og venninners partnere er utdannet og / eller jobber som. opensky skrev (29 minutter siden): Skulle ønske flere kvinner tok en sjanse på en mann de naturlig finner attraktive, uten at en masse punkter og vurderinger må komme først eller i det hele tatt bli vurdert. Sikkert mange som ønsker å stole på sin naturlig sterkere intuisjon og ta en sjanse på en mann men nå om dagen må de ha bekreftelse fra venninner og følge det samfunnet sier for at de ikke selv skal føle seg utenfor. Igjen. Det høres rart ut denne påstanden. 1
BadCat Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden (endret) 1 hour ago, leticia said: Hvis det er datingapper du sikter til, at det er 1000 menn per normale kvinne, så har det noe med å gjøre at det nesten bare er menn på de appene... (samt at de trykker liker på veldig mange (cirka halvparten om jeg ikke husker helt feil) for å ha en sjanse. Appene funker generelt dårlig både for menn og kvinner. Kvinner som får flere hundre "likes" daglig som de må sortere i, og menn som knapt får en eneste match... Appene funker godt hvis man betaler og bruker de funksjonene som eksisterer. Endret 14 timer siden av BadCat
Griever Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden (endret) For en merkelig tråd, om det er lov å si. Utdanning her, inntekt der, status og venninner sier det, samfunnet er slik, og noen har høyere utdanning og blablabla. Jeg mistenker at noen bruker for mye tid på youtube 😅 Finn noen du gleder deg over å bygge og leve et liv med. Kunne ikke brydd meg mindre, i den konteksten, hva slags utdanning min livspartner har. Endret 13 timer siden av Griever 1
agvg Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden opensky skrev (7 timer siden): Det norske jenter og kvinner, i all hovedsak, vil ha er en mann som er i jobb. Det er vel kanskje ett forståelig ønske, hvis du går på sosialen så er du kanskje ikke spesielt attraktiv som en potensiell partner.
agvg Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Gjest 480f1...541 skrev (18 timer siden): Bare å se på datingsapper for eksempel. Majoriteten av brukere er menn. En vanlig norsk dame med normal utseendet kan få 1000 matcher på en uke. Men er disse appene på noe vis en speiling av samfunnet? Synes de fleste finner seg en partner før eller siden, er dette "problemet" virkelig så stort som mange prøver og gjøre det til? Hvor mange menn forblir ungkarer til de dør av alderdom? 2
Griever Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden agvg skrev (50 minutter siden): Men er disse appene på noe vis en speiling av samfunnet? Synes de fleste finner seg en partner før eller siden, er dette "problemet" virkelig så stort som mange prøver og gjøre det til? Hvor mange menn forblir ungkarer til de dør av alderdom? Mulig jeg er litt urettferdig her nå, men jeg tror helt ærlig at de fleste som gnåler om dette egentlig er frustrerte på at de ikke bare får ligge så mye som de vil. Ikke for det, jeg er helt med på at ensomhet er en alvorlig ting, at menn er hardere rammet av det enn kvinner og at det er mange der ute som sliter med å finne en betydningsfull romantisk relasjon. Men at dette er fordi kvinner har for høy utdannelse, bare hører på venninnene sine, må ha lik eller høyere status og alt det der, er tull. 1
herzeleid Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Griever skrev (2 minutter siden): Mulig jeg er litt urettferdig her nå, men jeg tror helt ærlig at de fleste som gnåler om dette egentlig er frustrerte på at de ikke bare får ligge så mye som de vil. Jeg mistenker at det oftere handler om at de ikke en gang får ligge med noen, enda mindre oppleve romanse og kjærlighet, og at det oppleves veldig vondt. Særlig i en tid der det gjerne fremstilles som om ‘alle andre’ har masse sex, uavhengig av sannhetsgehalt. Antagelig blir det ikke noe bedre av at de konstant blir fortalt at de gnåler, sutrer, osv. 1
agvg Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden herzeleid skrev (28 minutter siden): Jeg mistenker at det oftere handler om at de ikke en gang får ligge med noen, enda mindre oppleve romanse og kjærlighet, og at det oppleves veldig vondt. Særlig i en tid der det gjerne fremstilles som om ‘alle andre’ har masse sex, uavhengig av sannhetsgehalt. De er ofre for sosiale medier og folks ønske om og vise frem en falsk fasade av hvor fantastisk jeg og mitt liv er... Skulle vist statistikken over de siste 70 år rundt dette ned enslige, barnløshet osv. Er det blitt noe særlig værre i de siste ti årene? 1
Gjest 480f1...541 Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden BadCat skrev (9 timer siden): Appene funker godt hvis man betaler og bruker de funksjonene som eksisterer. Ikke ifølge fra denne karen her. Anonymous poster hash: 480f1...541
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå