Gå til innhold

Høyresiden må bare akseptere det: Innvandring til Vest-Europa vil aldri stoppe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sovna skrev (3 timer siden):

Man kan jo alltids glede seg til kassa er tom i Norge a/s. Da setter nok lykkejegere og utspekulerte asylsøkere nesen hjem igjen.

Polakkene reiser riktignok, men det skal ganske mye til før det blir like jævlig her som i Afghanistan og Pakistan.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Vi bør lære av Frankrike og Libanon, de var velfungerende land, og Beirut ble kalt midtøstens Paris.

Noen tiår senere kan man kalle Paris Europas Libanon. De fikk for mye mangfold, og da følger trangboddhet, sårbarhet og manglende fritidstilbud.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
freedomseeker skrev (2 timer siden):

Polakkene reiser riktignok, men det skal ganske mye til før det blir like jævlig her som i Afghanistan og Pakistan.

Det har vel tatt seg kraftig opp i Polen, så mange har vel reist allerede?

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
DukeNukem3d skrev (3 timer siden):

Er vi sikre på at dette er en god ide? Hvis top 4 i det minste var land som har en del likt med Norge kulturelt så hadde jeg ikke vært så negativ.

G0FGasuWUAAt08Y?format=png&name=900x900

Norge vet sannelig å velge fra "øverste hylle".

Somalia, Irak, Pakistan, Eritrea, Afghanistan, Iran, Afghanistan, Syria høyt oppe. 
Kunne faktisk ikke funnet mindre kompatible og berikende migranter.

Endret av Neptun1
  • Liker 4
Skrevet
Neptun1 skrev (6 minutter siden):

Norge vet sannelig å velge fra "øverste hylle".

Somalia, Irak, Pakistan, Eritrea, Afghanistan, Iran, Afghanistan, Syria høyt oppe. 
Kunne faktisk ikke funnet mindre kompatible og berikende migranter.

Iran er et lite unntak der. Men ja. 

Hvis top 5 var Philippinene, Ukraina, Sverige, Polen, Iran så hadde jeg vært veldig mye mer positiv til fremtiden.

• Liker 2
Skrevet

Ser man på regioner i stedet for enkeltland, blir bildet litt annerledes - da er Europa (mange relativt små land) på topp:

image.thumb.png.f7d6ce371280181e54a0115900ecc97b.png

Skrevet
a_aa skrev (19 minutter siden):

Ser man på regioner i stedet for enkeltland, blir bildet litt annerledes - da er Europa (mange relativt små land) på topp:

image.thumb.png.f7d6ce371280181e54a0115900ecc97b.png

Knepent foran Asia og totalt sett er et klart flertall fra Asia og Afrika. 

Mulig bildet vil se annerledes ut om et par år. Ukrainere har vel ikke enda kommet med i statistikken? 

Skrevet
herzeleid skrev (7 minutter siden):

Ukrainere har vel ikke enda kommet med i statistikken? 

Ikke flyktningene etter invasjonen i 2022, nei.

De kan sannsynligvis komme inn først rundt 2027-2030, avhengig av personlig og internasjonal situasjon.

Normalt må de ha oppholdt seg 8 år her. Men...
7 års opphold med dobbelvekting av gifte år, når man er gift med norsk statsborger (litt upresist, sorry)
6 års opphold dersom de har hatt tilstrekkelig inntekt siste år
5 års opphold om man ankom før man var 18 år
3 års opphold om Ukrainas eksistens opphører, og de blir statsløse.

(Ellers: Nordiske statsborgere, og personer som tidligere har vært norske statsborgere, har krav om kun 2 år før krav til sammenhengende opphold er møtt.)

• Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)

Ukrainske flyktninger får permanent oppholdstillatelse etter åtte års botid, mens andre flyktninger kan få det allerede etter tre år. Så vidt jeg vet er Norge det eneste landet som gir permanent oppholdstillatelse på generelt grunnlag til ukrainske flyktninger.

Edit: I Danmark har de nå en praksis der hovedregelen er at flyktninger skal returnere når det er trygt. Syriske flyktninger som kom til Norge har fått permanent opphold og i mange tilfeller statsborgerskap, mens de som dro til Danmark må reise tilbake til Syria.

Endret av freedomseeker
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
freedomseeker skrev (2 minutter siden):

gir permanent oppholdstillatelse på generelt grunnlag til ukrainske flyktninger

Er på tynn is her, kjenner jeg - men jeg tror du tar feil. Permanent oppholdstillatelse gis etter individuell behandling, ikke på "generelt grunnlag". Dette er i motsetning til "kollektiv beskyttelse", som gis til alle ukrainere - uten individuell behandling -  som kommer fra de delene av ukraina som er ansett som ikke-sikre.

Skrevet
a_aa skrev (2 minutter siden):

Er på tynn is her, kjenner jeg - men jeg tror du tar feil. Permanent oppholdstillatelse gis etter individuell behandling, ikke på "generelt grunnlag". Dette er i motsetning til "kollektiv beskyttelse", som gis til alle ukrainere - uten individuell behandling -  som kommer fra de delene av ukraina som er ansett som ikke-sikre.

https://www.stortinget.no/no/Saker-og-publikasjoner/Vedtak/Beslutninger/Lovvedtak/2024-2025/vedtak-202425-003/?all=true

Du har helt rett i at det finnes en egen særordning for ukrainere, hvor de får flyktningstatus uten individuell behandling. Etter fem års botid går de imidlertid over på den ordinære ordningen som gjelder for alle flyktninger. Da kan man få permanent oppholdstillatelse etter tre år, altså totalt åtte år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...