50z Skrevet fredag kl 10:55 Skrevet fredag kl 10:55 Salvesen. skrev (19 timer siden): Altså jeg trenger ikke appen, men den har masse fin info. Men før når de tok betalt for tjenesten hadde jeg ikke appen. Men nå som den er inkludert i prisen så bruker jeg den innimellom. Men ikke en nødvendighet. Hvilken vibb avtale har du ? Får opp at jeg må betale ektra for de datane, men jeg har avtale på 0 kr/mnd + 0 øre påslag (3 år). så det er ikke noe jeg per i dag gidder å betale extra for. får se når avtalen går ut.
Salvesen. Skrevet fredag kl 11:33 Skrevet fredag kl 11:33 50z skrev (37 minutter siden): Hvilken vibb avtale har du ? Får opp at jeg må betale ektra for de datane, men jeg har avtale på 0 kr/mnd + 0 øre påslag (3 år). så det er ikke noe jeg per i dag gidder å betale extra for. får se når avtalen går ut. Ja min avtale gikk ut:) 1
Nukleosid Skrevet fredag kl 12:44 Skrevet fredag kl 12:44 Subara skrev (5 timer siden): Har ikke el-bil, men å lade når man sover eller er ikke er hjemme, regnes det som ok i forhold til brannvesenet? Det er klart at man blir litt skremt av alle branner som oppstår i elektriske sparkesykler, mobiltelefoner og slikt. Disse er i tillegg frarådet å lade uten oppsyn. Men selv om batteriteknologien i bunn og grunn er den samme som i en elbil (lithium), så er kvaliteten på både ladere, batterier, sikkerhetsanordninger, samt annet relevant utstyr så ekstremt mye høyere på en elbil enn på sparkesykler og mobiltelefoner, at det vanskelig kan sammenlignes. Salvesen. skrev (4 timer siden): Det er vell denne som ofte inntreffer, der en gjør noe feil som feks installere med feil type kabel, dårlig kobling og spenningstap, skade på utstyr, ikke strekkavlastning osv. Mange mange ting som kan gå galt. Så lenge laderen blir installert riktig (det skal selvsagt gjøres av autorisert elektriker), så skal det mye til for at man gjør noe feil som kan føre til brann i utstyret. Og elektrikere installerer jo store mengder med elbilladere for tiden, så de har god erfaring og vet hva som er trygt. Så finnes det selvsagt de som tror de har peiling, og gjør det selv, også blir det ikke nødvendigvis gjort helt etter boka. Men det gjelder jo alt mulig slags elektrisk utstyr, og det har vært gjort i alle tider. Skulle brannen oppstå i selve elbilbatteriet, så er det selvsagt mer alvorlig enn mye annet, men det er gode sikkerhetsanordninger i både ladere og bilen som skal hindre at selv feilinstallasjon skal få fatale følger. 3
Mr.M Skrevet fredag kl 17:57 Skrevet fredag kl 17:57 litt statistikk om Norgespris som forventet størst interesse i sørlige delen av kongeriket, nesten ingen i Midt- og Nord 2
Salvesen. Skrevet fredag kl 18:03 Skrevet fredag kl 18:03 Vibb beregner nå at jeg har spart 12% av prisen mot .8% med vanlig sætte. Dette blir dyrt for staten... Skulle helst sett at de 12% gikk til folk som virkelig trengte det. Får vippse summen over til mitt barns oldemødre når faktura kommer..
sedsberg Skrevet fredag kl 22:37 Skrevet fredag kl 22:37 Dyrt for staten? De håver jo fremdeles inn på eksport og industri. 3 1
Drunkenvalley Skrevet lørdag kl 08:27 Skrevet lørdag kl 08:27 Også er det forholdsvis svin billig med strøm i Norge enda, sjølv i dyre tider. Får bakover sveis når eg høyre kva amerikanerne betal i ein måned.
Salvesen. Skrevet lørdag kl 08:43 Skrevet lørdag kl 08:43 Drunkenvalley skrev (15 minutter siden): Også er det forholdsvis svin billig med strøm i Norge enda, sjølv i dyre tider. Får bakover sveis når eg høyre kva amerikanerne betal i ein måned. Ja det er kjempe billig! Derfor helt flåsete at alle får støtte. Omfordel til de som trenger det mener jeg, og det fører såklart til at jeg mister støtte. 1
Villfaren Skrevet lørdag kl 08:47 Skrevet lørdag kl 08:47 Vennligst forklar hvorfor dere mener det er «kjempe billig» ? 1
Salvesen. Skrevet lørdag kl 08:50 Skrevet lørdag kl 08:50 Villfaren skrev (2 minutter siden): Vennligst forklar hvorfor dere mener det er «kjempe billig» ? Prisen er jo i realiteten halvert fra denne ble laget også… så ja, billig. 1 1
Villfaren Skrevet lørdag kl 09:03 Skrevet lørdag kl 09:03 Så du synst den er billig i forhold til resten av verden altså. Eg skjønner.
Salvesen. Skrevet lørdag kl 09:05 Skrevet lørdag kl 09:05 Villfaren skrev (Akkurat nå): Så du synst den er billig i forhold til resten av verden altså. Eg skjønner. Ja det var jo akkurat det som ble sagt i utgangspunktet? Til og med referanse til ett spesifikt land. Prøv å justere dette for medianlønn i tillegg. Finnes det så mørkegrønn farge?
Villfaren Skrevet lørdag kl 11:23 Skrevet lørdag kl 11:23 Å sammenligne strømpris med amerikanerene blir no feil i mine øyne da de bruker mindre strøm enn oss, dog mer gass. Å du vet like godt som meg at bruke 2 faktorer som " hva koster strømmen, og " hva har du i lønn" blir veldig feil da det finnes uhorvelig mye mer enn som så 1
Barny Aråstad Skrevet lørdag kl 13:44 Skrevet lørdag kl 13:44 Villfaren skrev (2 timer siden): Å sammenligne strømpris med amerikanerene blir no feil i mine øyne da de bruker mindre strøm enn oss, dog mer gass. Å du vet like godt som meg at bruke 2 faktorer som " hva koster strømmen, og " hva har du i lønn" blir veldig feil da det finnes uhorvelig mye mer enn som så hvilke faktorer bruker du for å si at den er dyr.
Villfaren Skrevet lørdag kl 16:35 Skrevet lørdag kl 16:35 Barny Aråstad skrev (2 timer siden): hvilke faktorer bruker du for å si at den er dyr. Hvor mye av min lønn eg sitter igjen med når alt annet er betalt til staten, og hva den koster å produsere. Hva i Norge synst du er dyrt?
Salvesen. Skrevet lørdag kl 16:56 Skrevet lørdag kl 16:56 Villfaren skrev (5 timer siden): Å sammenligne strømpris med amerikanerene blir no feil i mine øyne da de bruker mindre strøm enn oss, dog mer gass. Å du vet like godt som meg at bruke 2 faktorer som " hva koster strømmen, og " hva har du i lønn" blir veldig feil da det finnes uhorvelig mye mer enn som så Nå diskuterte vi jo strømpris… om du ønsker å diskutere levekostnader på ett generelt nivå bør du lage en tråd for det og slutte å blande deg inn.
Villfaren Skrevet lørdag kl 17:17 Skrevet lørdag kl 17:17 Salvesen. skrev (17 minutter siden): Nå diskuterte vi jo strømpris… om du ønsker å diskutere levekostnader på ett generelt nivå bør du lage en tråd for det og slutte å blande deg inn. Eg fikk ett spm om hvorfor eg synst det var dyrt. Det hadde vært interessant å sett hva som menes med "dyrt", og "billig".
Drunkenvalley Skrevet lørdag kl 17:25 Skrevet lørdag kl 17:25 Eg berre såg ein tilfeldig YouTube video kor dei snakka om strømprisene dei hadde kvar måned. 👀 Gitt at det var per måned så hjalp det ikkje akkurat bakoversveisen å peike ut at dei bruke mindre strøm.
Salvesen. Skrevet lørdag kl 17:27 Skrevet lørdag kl 17:27 Villfaren skrev (9 minutter siden): Eg fikk ett spm om hvorfor eg synst det var dyrt. Det hadde vært interessant å sett hva som menes med "dyrt", og "billig". Du har fått svarene dine flere ganger...
Villfaren Skrevet lørdag kl 17:56 Skrevet lørdag kl 17:56 Salvesen. skrev (28 minutter siden): Du har fått svarene dine flere ganger... Hva som har gjort deg så gretten i kveld da? Eg blei sitert, og eg svarte. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå