Gå til innhold

App-arbeidere

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
2 hours ago, Feynman said:

Si meg, har du noe personlig erfaring med app-arbeid? Kan du utdype?

kansellert pga teknisk trøbbel.

Endret av lada1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
The Avatar skrev (26 minutter siden):

Alt dette fører til at det ikkje lenger er eit lavterskeltilbod i praksis, i staden blir det mykje ubetalt papirarbeid og potensiale for både straffeskatt og anna straff om ein skulle slurve med forpliktingane ovanfor skatteetaten.

Det er ikke all verden med papirarbeid hvis man driver slik, dog må man ha flere oppdragsgivere for og oppfylle kravet for og være selvstendig, det og eie en tråsykkel kan vel ikke oppfylle kravet om og holde egne driftsmidler? Jeg vet ikke hvor lista ligger, gamledager hadde de som leide seg ut som maskinfører på anlegg med seg en spade og ei krafse, ergo hadde med seg eget utstyr hvis det skulle bli spørsmål.

Skrevet (endret)
2 hours ago, Feynman said:

Si meg, har du noe personlig erfaring med app-arbeid? Kan du utdype?

Jeg har nære venner som ville ligge langt nede uten tilgang til app-arbeid. Da kunne det hende at de da måtte se etter utveier slik som diagnoser/trygd etc og livet ville kanskje bli kortere enn ellers.

Og så har jeg venner som bruker det for å finansiere grunder-satsing og holder NAV langt unna livet sitt. Jeg for min del har lite kontakt med pengespørsmål 🙂

Endret av lada1
Skrevet
lada1 skrev (2 minutter siden):

Jeg har nære venner som ville ligge langt nede uten tilgang til app-arbeid. Da kunne det hende at de måtte se etter utveier slik som diagnoser/trygd etc og livet ville kanskje bli kortere enn ellers.

Og så har jeg venner som bruker det for å finansiere grunder-satsing og holder NAV langt unna livet sitt. Jeg for min del har lite kontakt med pengespørsmål 🙂

Men disse er ikke A4 personer så de er helt irrelevante for diskusjonen, kun A4 personer i A4 jobber er relevante, alt annet er utnytting...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...