likferd Skrevet 28 minutter siden Skrevet 28 minutter siden 1 hour ago, Krig og fred said: En 15 åring. Hva hadde vært en passende straff i dine øyne? Fengsel i 8 til 10 år for eksempel? Det er ingenting i straffeloven som forbyr at 15-åringer blir dømt og soner i fengsel i alvorlige saker som drap.
Tussi Skrevet 19 minutter siden Skrevet 19 minutter siden (endret) Krig og fred skrev (46 minutter siden): Ja, det skjønner jeg. Men, vi hadde en strengere linje for flere tiår siden , og da var antallet som kom tilbake til fengsel (begikk nye lovbrudd) noe ala det man har i USA. Er det det du vil tilbake til? edit: Jeg vil ha en løsning som hindrer mer kriminalitet og fremmer vedkommendes muligheter til å utvikle den impulskontrollen han desperat trenger. Så enkelt. Men jeg mener uskyldige liv skal vernes, så en fullstendig lukket barnevernsinstitusjon med godt psykologisk og omsorgsmessig tilbud med utviklingsstøtte er bra Men jeg har ikke lyst å sitte på bussen med han med det første, har du? Endret 15 minutter siden av Tussi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå