Gå til innhold

Når skal man kunne KREVE at arbeidsgivere setter ansatte foran profitt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Fjerne personvernet for alle på grunn av en/noen få enkelthendelser?

Hvorfor ikke kaste alle med rød t-skjorte i fengsel fordi noen som ranet noen gjorde det med en rød t-skjorte?

Gir omtrent like mye mening.. For en avsindig sinnsyk ide.

edit: Du kan jo begynne, hva er din login til mail/mobil/sosiale medier/etc?

Endret av wampster
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
FrihetensRegn skrev (Akkurat nå):

At jeg velger å være anonym på nettet er mitt valg og har ingenting med frykt å gjøre.

Hva er forresten ditt fulle navn, adresse, telefonnummer, personnummer og favorittmat? Kom igjen nå, fortell, eller har du noe å frykte?

🤣

Skrevet
wampster skrev (Akkurat nå):

Fjerne personvernet for alle på grunn av en/noen få enkelthendelser?

Hvorfor ikke kaste alle med rød t-skjorte i fengsel fordi noen som ranet noen gjorde det med en rød t-skjorte?

Veldig relevant, jeg er ikke for å fjerne all form for personvern. Men at en må identifisere seg for å uttale seg ser jeg ikke noe galt med. Da kan en fange opp slike sykinger før det er for sent.. Det er bare en av mange tiltak. 

• Liker 1
Skrevet

Elementær logikk er ikke alles sterke side.

Skal vi hindre volden i Norge så er det to problemområder vi må ordne opp i:

1) bedre psykisk helsehjelp

2) mer aktiv politi-patruljering i utsatte gater

Sammen med strengere straffer og mindre sjanse for å bli sluppet ut igjen, med tett oppfølging av helsevesen og kriminalomsorg, vil mye ordnes av seg selv.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
FrihetensRegn skrev (2 minutter siden):

Elementær logikk er ikke alles sterke side.

Skal vi hindre volden i Norge så er det to problemområder vi må ordne opp i:

1) bedre psykisk helsehjelp

2) mer aktiv politi-patruljering i utsatte gater

Sammen med strengere straffer og mindre sjanse for å bli sluppet ut igjen, med tett oppfølging av helsevesen og kriminalomsorg, vil mye ordnes av seg selv.

Tar en logikk "challenge" med deg any day. 

• Liker 1
Skrevet

No offence, men jeg ville satt penger på enhver person som ikke var for å blanco ta fra alles personvern på grunn av enkeltindividers handlinger

Men det har jeg jo nettopp forklar jeg ikke er. Men la oss gjøre det da, vedder 10k.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Salvesen. skrev (7 minutter siden):

Men det har jeg jo nettopp forklar jeg ikke er. Men la oss gjøre det da, vedder 10k.

Til å være en person som ønsker å få bort "tastaturkrigere" oppfører du deg veldig som en
Hva er veddemålet? Høyest IQ ettersom det er en god indikasjon på logisk tankegang?

Hva er det du egentlig ønsker da? Kan vitterlig se at du tidligere i tråden mante om at personvernet måtte bort? I hvilken grad/hvordan din tanke på å fjerne det/implementere det på er for min del ganske irrelevant ettersom det da blir en ekstremt viktig spøsmål dersom man innfører det hvem skal overholde det/bestemme hva som er over kanten eller ikke?

Endret av wampster
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Til å være en person som ønsker å få bort "tastaturkrigere" oppfører du deg veldig som en
Hva er veddemålet? Høyest IQ ettersom det er en god indikasjon på logisk tankegang?

Siter meg gjerne der jeg har sagt disse tingene. Jeg har bare sagt at jeg går mot denne personen i enhver logisk "challenge" any day, det var du som ønsket å satse mot meg. Så gjør det da, jeg foreslo bare en sum. 

Når det er sagt kan folk krige så mye de ønsker over tastaturet, det eneste jeg ønsker er når PST fatter misstanke om en av disse krigerne så skal de enkelt kunne få opplysninger av krigeren slik at vi forhåpentligvis kan temme noen av de farlige krigerne. Skjønner ikke at den tankegangen er så fæl, men en skal oppleve mye rart i dette livet.. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
Salvesen. skrev (21 minutter siden):

Veldig relevant, jeg er ikke for å fjerne all form for personvern. Men at en må identifisere seg for å uttale seg ser jeg ikke noe galt med. Da kan en fange opp slike sykinger før det er for sent.. Det er bare en av mange tiltak. 

Hvor skal man identifisere seg, og hva skal hensikten være? At folk når de har identifisert seg må oppføre seg der de uttaler seg hvis ikke blir de flagget? 

Å nei, hva skal alle de høyreekstreme, eller religiøse fundamentalistene da gjøre? De blir jo fratatt muligheten sin til å påvirke andre, bli radikalisert eller begå drap, siden det ikke finnes noen andre plattformer enn norske kommunikasjonskanaler med BankId for å koordinere sitt faenskap, så da blir problemet løst?

Jeg tror denne identifiseringen kanskje vil fange opp psykingene du snakker om, men gjett hva! PST hadde fanget opp nettopp denne gærningen, helt uten BankId på forum løsning... Hvis "alle skal overvåkes" eller måtte poste med sitt fulle og hele navn, så tror jeg egentlig det bare blir kontraproduktivt. Du ville feks kanskje varslet PST om alle medlemerher inne som du mener kan være litt for rasistiske, det samme ville kanskje jeg gjort, dersom vi visste deres faktiske navn. 

Endret av Baranladion
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
Baranladion skrev (Akkurat nå):

Hvor skal man identifisere seg, og hva skal hensikten være? At folk når de har identifisert seg må oppføre seg der de uttaler seg hvis ikke blir de flagget? 

Å nei, hva skal alle de høyreekstreme, eller religiøse fundamentalistene da gjøre? De blir jo fratatt muligheten sin til å påvirke andre, bli radikalisert eller begå drap, siden det ikke finnes noen andre plattformer enn norske kommunikasjonskanaler med BankId for å koordinere sitt faenskap, så da blir problemet løst?

Jeg tror denne identifiseringen kanskje vil fange opp psykingene du snakker om, men gjett hva! PST hadde fanget opp nettopp denne gærningen, helt uten BankId på forum løsning... Hvis "alle skal overvåkes", så tror jeg egentlig det bare blir kontraproduktivt. Du ville feks kanskje varslet PST om alle medlemerher inne som du mener kan være litt for rasistiske, det samme ville kanskje jeg gjort, dersom vi visste deres faktiske navn. 

se over, forklart. 

Skrevet (endret)
wampster skrev (7 minutter siden):

Salvesen. skrev (4 minutter siden):

Siter meg gjerne der jeg har sagt disse tingene.

Salvesen. skrev (42 minutter siden):

Jeg tenker vi har mye å rydde opp i. 

Som personvernet, det må bort. Folk skal ikke få gjemme seg bak tastaturet lengre, vi må ta galningene og vi må ta de fort. 

Close enough? Eller var det noe annet du tenkte på?

edit: Hvis det var for å "måle" logisk tankegang, hva annet enn en IQ test (Mensa f.eks) tenkte du på for å måle det?

Endret av wampster
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Salvesen. skrev (4 minutter siden):

se over, forklart. 

Har sett over, ikke blitt noe klokere. Mener du egentlig at PST bare skal kunne få fatt i gærningene, ved at gærningene må identfisere seg før de skriver noe? Kan vi ikke heller be alle gærningene melde seg til PST? 

• Liker 2
Skrevet
wampster skrev (1 minutt siden):

Close enough? Eller var det noe annet du tenkte på?

Ja jeg tenkte på noe helt annet, ikke at de må bort men at de må identifisere seg for personer som kan ha en interesse av å vite hvem de er for vårt felles beste. 

Men som vanlig tok du en stråmann. 

Det er så mye lettere om du bare sier, "hva mener du egentlig med denne påstanden?" "Mener du at 'tastatur krigere' skal 'bort'"? 

Forklarer gjerne jeg om noe er uklart... 

• Liker 2
Skrevet

Har sett over, ikke blitt noe klokere. Mener du egentlig at PST bare skal kunne få fatt i gærningene, ved at gærningene må identfisere seg før de skriver noe? Kan vi ikke heller be alle gærningene melde seg til PST? 

Hvis du hadde kunne tenkt like logisk som Mr Salvesen så hadde du skjønt det. :) 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Godt spørsmål, ts. Dessverre ser det ut som at det må drap til før ting skjer.   Tragisk hendelse dette her så klart. Fatter ikke helt hvordan denne kvinnen er på jobb alene med denne unge mannen som de(PST++) allerede visste en del ting om.

Det skal ikke skje, men skjedde allikevel. Ikke første gangen og sikkert ikke siste gangen heller, med mindre disse ubrukelige politikerne åpner øynene sine litt mer..

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker ikke at de to forslagene er like gode, nei. 

Jeg tenker at å drive med høyre ekstremisme på nett bør være vanskligere å gjøre anonymt. For å ta folk før de gjør handlinger som denne tråden handler om. 

Finner det ganske sykt at jeg får pushback på det egentlig, men forklarer vell problemet med dette også.. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
Salvesen. skrev (3 minutter siden):

Ja jeg tenkte på noe helt annet, ikke at de må bort men at de må identifisere seg for personer som kan ha en interesse av å vite hvem de er for vårt felles beste. 

Men som vanlig tok du en stråmann. 

Det er så mye lettere om du bare sier, "hva mener du egentlig med denne påstanden?" "Mener du at 'tastatur krigere' skal 'bort'"? 

Forklarer gjerne jeg om noe er uklart... 

Ok, og hva vil det at personer må identifisere seg gjøre? Vi to har åpenbart veldig forskjellig mening om hva som er "for vårt felles beste"... Hvem sitt felles beste går man etter? 

Det du snakker om er så håpløst idiotisk at det nesten er komisk

edit: F.eks. JEG mener det er ekstremisme å prøve å bli kvitt deler av/hele personvernet til folk. Hva nå?

Endret av wampster
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...