Gå til innhold

Erfaringer med rimelige minnekort?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange av de er fake. Spesielt de litt store. De kan være f.eks. 4GB-minnekort flashet til å presentere seg som 512GB. Så fort du da prøver å lagre > 4GB så blir det du allerede har lagret overskrevet.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
sedsberg skrev (2 minutter siden):

Mange av de er fake. Spesielt de litt store. De kan være f.eks. 4GB-minnekort flashet til å presentere seg som 512GB. Så fort du da prøver å lagre > 4GB så blir det du allerede har lagret overskrevet.

Er det noen av dem som er ekte?

Skrevet

Jeg testet et 64GB-kort kjøpt hos Temu og fikk følgende:

--------------------------------

The media is likely to be defective.

58.2 GByte OK (122122146 sectors)

47 KByte DATA LOST (94 sectors)

Details:0 KByte overwritten (0 sectors)

0 KByte slightly changed (< 8 bit/sector, 0 sectors)

47 KByte corrupted (94 sectors)

0 KByte aliased memory (0 sectors)

First error at offset: 0x000000069bffd018

Expected: 0x5381c931a1874001

Found: 0x5381c931a1874021

H2testw version 1.3

Reading speed: 40.0 MByte/s

H2testw v1.4

--------------------------------

Burde jeg være fornøyd med dette?

• Innsiktsfullt 1
Skrevet

Spørs hvor glad du er i dataene dine. "Norske" SD-kort er uansett såpass rimelige og man har sterkt forbrukervern at tanken ville ikke falt meg inn.

Skrevet (endret)

Det er veldig mye fake av USB, MicroSD og SD.

Som regel er det lett å avsløre på pris. Sammenlign det gjerne med norske priser, og er forskjellen veldig stor så er det nok fake.

Når du ser en USB-pinne på 2TB til USD 1,25 så burde de ringe noen alarmbjeller.

For å unngå trøbbel så kjøper jeg kun slike produkter fra Norge.

De som selger fake minne omprogrammerer ofte størrelsen og da rapporterer minne høy kapasitet mens det fysisk har mye minne. Det som da skjer er at de blir korrupt når du får over grensen og gjerne mister innholdet, så dette blir plutselig riktig ille om du ikke har backup. Jeg har er kort på 8GB og det korrumperer selv om selger hadde programmert det tilbake til 8GB.

Hele businessen er så råtten på dette området at det eneste du kan stole på hos AliExpress er offisielle butikker.

https://alixblog.com/en/official-stores

Uansett en grei start å begynne her uansett hva du vil kjøpe. Hvis produktet ditt er ubrukelig dårlig så hjelper det ikke om prisen er lav. Det å betale litt mer og få et ok produkt gir mindre søppel og bedre økonomi, selv om TEMU er verstingen akkurat her.

Endret av vidor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...