Gå til innhold

Battlefield 6 tråden (PC og Konsoll)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant ingen tråd om dette spillet, så tenkte jeg kunne lage en. Felles for PC og Konsoll i og med at det crossplay for de som vil.

Jeg har spilt Beta i dag, fikk early access til den pga mitt EA Play Pro abonnement. Holder ikke med vanlig EA Play abonnement. For de uten egne Early access koder delt ut på div Twitch oh Youtube streams siste dagene/i dag, så må de altså vente til lørdag før de kan teste Betaen.

Jeg spilte på PC, og mitt første inntrykk er godt. Jeg skrudde på litt før kl 10 i dag da det skulle åpne, og kl 10:00 presis klikket jeg på Play og ett minutt etterpå var jeg inne! Leste om køer og sånn, bl.a. på facebook posts, men jeg kom rett inn. Spillte i 3 timer i strekk. Ingen nettverkslagg, ingen disconnects from server, ingen kræsj av spillet i hele tatt. Så ingen rubber banding eller rare grafiske glitcher heller. Så, foreløpig lover dette godt.

Gameplay var raskt, skytefølelsen og respons på kontrollerne god. Jeg spiller riktignok med Xbox kontroller på PCn :)  Det er ikke Call of Duty raskt, heldigvis. Men bra tempo. God flyt. Grafikken ser bra ut. Masse eksplosjoner, røyk og stas :) Koste meg stort.

Det er en mer seriøs tone enn BF 2042 - som jeg syntes var en katastrofe med alle mulige tullete figurer som ikke passet inn i krigingen. Så, liker denne mere seriøse stilen som er mer back to BF 3 og 4. Pluss klassene virker å ha mere for seg.

Full åpen beta fra lørdag av, gratis, trenger ingenting annet enn å laste det ned til PC eller konsoll da. Verdt en test synes jeg. 

Fortsetter det gode inntrykket jeg har til nå blir det garantert kjøp fra min side. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fint med en tråd! :) 

Etter å ha spilt noen runder synes jeg det minnet mer om Call of Duty enn BF3/4, i form av relativt trange kart, konstant løping, lite kjøretøy og maks 48 spillere. Usikker på om jeg har valgt feil modus, da jeg trodde betaen skulle ha flere kart, men så langt blir dette litt for masete for min del. Forhåpentligvis løsner det snart. 

Skrevet (endret)

Uendelig mye bedre enn 2042 allerede. Mye bra. Spesielt den dra-og-gjenopplive funksjonen er kanon.

Håper også på litt flere større kart, men jeg får absolutt battlefield følelse av dette likevel.

Helt riktig retning det her. Får håpe de kjører på!

edit: Om man ønsker tilgang er det bare å se på twitch på noen som streamer bf6. Får automatisk en kode etter 30-60 min som twitch drop. Bare vær innlogget og se på en stream som deltar i drop. Sånn jeg fikk tilgang. 

Endret av Comma Chameleon
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)

Ja, kartene ga ikke mulighet for så mye kjøretøy og sånt. Litt trange, ja. Så, litt av gamle Battlefield er ikke der ennå. Mener jeg leste at Caspian border kartet skal komme i ny form, enten ved release eller senere. Det blir bra i så fall. 

Endret av Dr.Peedee
Skrevet

De har skjeldent kjørt svære kart i beta, skremmer vel bort alle COD spillerne. Det kommer minst 2 store kart til launch etter hva jeg har lest. Et av de operation firestorm fra bf3. Forsåvidt bra at 3 kart i beta så man ser noe variasjon. (kommer et 4. kart på betaen neste uke, Empire state. )

Jeg fikk ikke spilt så lenge i kveld, rundt 90 min. Jeg synes også det føltes i overkant trangt. Selv det liberation peak som i det minste så mer åpent ut. 

Jeg likte gunplay, synes det er ålreit med et litt høyt tempo. Klassene virker kule nok. Våpen systemet med mods har jeg sansen for. 

Skrevet

Kun testet spillet en times tid, men lover godt så langt. Når jeg så minimum requirement var jeg litt nervøs for at jeg ikke skulle få mer enn 60fps på min laptop, men spillet kjører overraskende bra. Får rundt 100-120fps med 5600H, RTX 3060 og 32GB RAM med laveste grafikkinstillinger. Spillet ser fortsatt utrolig bra ut selv på Low.

Håper jeg får testet Conquest i løpet av dagen. Eneste match jeg kom meg inn på var Breaktrough, og jeg er ikke så veldig fan av den modusen.

Skrevet (endret)

Er jeg den eneste som blir litt demotivert av at du kan treffe en fiende med en tre(fire?)skuddsbyge fra maskingeværet eller to skudd fra "marksman-geværet" for så å se han hoppe lystig videre? 😛 

Endret av herzeleid
Skrevet

Synes TTK føltes ganske så bra. 

Er vel 4 skudd kull med assault? 

2 med sniper. Alle snipere har sweetspot hvor det er one shot i bryst. 

Usikker på smg og lmg, men sikkert ikke vanskelig å finne ut.

Skrevet

Etter å ha spilt noen timer, så syns jeg at karakterene er litt for lette. Er fortsatt litt for "arcade", hvor du snur deg dritraskt, og etter en slide, så har du ikke nesten ikke mistet noe momentum i det hele tatt.
Jeg syns de burde vært litt tregere. 

Skrevet
barezell skrev (20 timer siden):

Synes TTK føltes ganske så bra. 

Er vel 4 skudd kull med assault? 

2 med sniper. Alle snipere har sweetspot hvor det er one shot i bryst. 

Usikker på smg og lmg, men sikkert ikke vanskelig å finne ut.

Det kan stemme at det er fire skudd med rifle, men det forutsetter vel at de ikke har noen ‘bonuser’ eller lignende? For min del blir det i alle tilfeller litt i overkant, og det virker ikke som headshot med ‘vanlige’ våpen ‘oneshotter’ heller?

JanFrode skrev (1 time siden):

Etter å ha spilt noen timer, så syns jeg at karakterene er litt for lette. Er fortsatt litt for "arcade", hvor du snur deg dritraskt, og etter en slide, så har du ikke nesten ikke mistet noe momentum i det hele tatt.

Det er jeg veldig enig i, og det å bli skutt virker å ha liten effekt, der folk kan skyte veldig bra samtidig som de selv blir skutt. Trodde ‘suppression’ hadde mer effekt før men mulig jeg husker feil. 

Skrevet

Tror ikke det er noen bonuser som gjør at man tåler mer?

Head shots med ass rifle og smg har en multiplier. Usikker om det er 1,5 eller hva, men dreper ikke på et skudd nei. 

Det har de vel aldri gjort i BF?

Skrevet (endret)
JanFrode skrev (7 timer siden):

Er forsåvidt enig i det. Men jeg har det likevel veldig moro. Og aller mest moro er det når man er flere som kjenner hverandre i samme Squad. I ettermiddag spilte vi tre venner sammen, med headsett og samarbeidet bl.a. på kjøretøy. Fordelte roller. En support, en assault, og en enginer. Plutselig gikk vi fra å være blant de dårligste på serverne når vi har spilte alene til å bli blant de ti beste.. :) Det er gøy at konseptet samarbeid og pittelig taktikk lønner seg i BF 6. :)

Endret av Dr.Peedee
  • Liker 1
Skrevet

Må innrømme at det ble litt mer morsomt nå som betaen åpnet for flere enn bare de aller "svetteste" og nivået ble mer blandet. Jeg spurter mest rundt som en klovn fortsatt men tar i alle fall flere enn jeg dør selv 😛

Ellers var conquest på liberation peak noe helt annet. Dette var mye mer battlefield som jeg husker det. Mindre spurting og mer kjøretøy. Håper det blir mer av dette og at man kan velge servere så en slipper å rotere inn de mer klaustrofobiske kartene. 

• Liker 1
Skrevet

Har begynt å innse at pcen dessverre snart på oppdateres litt. Både prosessor og skjemkort ligger på 95-100% utilization i betaen. Hvordan kjøres det for resten her som spiller på pc?

Skrevet

Venter på Super serien fra Nvidia, så har ikke GPU for øyeblikket i gaming riggen. Kun fått testet det litt på laptopen som har R5 5600 og 3060. Med alt på laveste innstillinger og DLSS Quality ligger jeg på 80-100fps i 1080P. Er spillbart, men ikke helt optimalt. Er helt håpløst å spille på en 15" skjerm for en gamling hvor synet har begynt å skrante litt :p

Skrevet

Har reflektert litt over min egen spillestil i dette spillet, og laget meg en klasse som skulle spille på svakhetene og styrkene mine. Endte opp med et Assault-oppsett som mildt sagt gjorde det bra. KTS100 lmg som primary til medium/lange avstander, hagle i tighte gater og inni bygg. Taktikk var å ta over oversiktspunkter over bla.a C-flagget i Siege of Cairo. Så løp jeg skytseltrafikk mellom C og D.

Endte med en heftig runde. Fikk flanket et par angrep der jeg hev meg ned på bipoden og fikk plaffet ned flere multikills. 

Totalt sett endte jeg runden med 45-3. Cirka 50/50 med LMG og hagle-kills. 

• Liker 2
Skrevet

Kom meg til level 19 i løpet av denne beta-helgen. Storfornøyd, og gleder meg til å spille neste helg også. Synes tempoet er fint. Tror de fleste som klager over TTK og hastighet må ta en ny titt på BF4, for det er mer likt enn man skulle tro.

Det er også veldig digg at mus og tastatur støttes på konsoll. BF6 kjører kanonbra i performance modus på min PS5 Pro. Har en PC med RTX 3080 og 3700x, men helt ærlig spiller jeg heller på PS5-en. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...