SpecialForce Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden Heisann. jeg ønsker meg veldig gjerne et verktøy/mulighet til å rette/påpeke skrivefeil med mer på innlegg uten at man tar fokus bort fra diskusjonen og sakene. f.eks en anonym notis man kan generere til ulike innlegg for å hjelpe med faktafeil og lignende. Det høres kanskje rart ut, men jeg tror det kunne vært positivt allikevel. Jeg antar at moderasjon på hver notis kan være en fordel. Jeg er spent på hva dere tenker! Mvh.
:utakt Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden Jeg tenker at skrivefeil er unødvendig å påpeke. Det tilfører absolutt ingenting til diskusjonen. Hvis du finner noe du mener er faktafeil, så kan du vel adressere det i et motinnlegg?
BadCat Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden (endret) Hjernen til leseren blir ødelagt hvis man leser for mange feil og ukorrekte variasjoner. I tillegg er det folk som bruker ord de ikke kjenner den korrekte betydninga av. Dette er svært skadelig. Quote The brain tends to store similar information in close proximity, and this can lead to erroneous connections or false memories. This is because the brain relies on patterns and associations to store and retrieve information, and when these patterns are strong or similar, the brain can mistakenly link related but distinct memories. Se her, nå måtte jeg gjøre en edit fordi jeg skrev et ord feil på grunn av dette fenomenet. Svært skrives ikke med e og det har jeg visst i minst 40 år. Likevel skrev jeg "svert". Det var ikke slik da majoriteten av tekst ble korrekturlest. Det går an å skrive teksten i en editor og lime det inn etterpå. Endret 15 timer siden av BadCat
:utakt Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden Så lgene frøtse og ssite bkosatv såtr på rkiitg pslas kalerr du å frostå tketsen! 😉 1 2
leticia Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden SpecialForce skrev (40 minutter siden): Heisann. jeg ønsker meg veldig gjerne et verktøy/mulighet til å rette/påpeke skrivefeil med mer på innlegg uten at man tar fokus bort fra diskusjonen og sakene. f.eks en anonym notis man kan generere til ulike innlegg for å hjelpe med faktafeil og lignende. Det høres kanskje rart ut, men jeg tror det kunne vært positivt allikevel. Jeg antar at moderasjon på hver notis kan være en fordel. Jeg er spent på hva dere tenker! Mvh. Jeg syns egentlig ikke noe om det når det gjelder skrivefeil. Med tanke på evt brukere som har lese og skrivevansker og syns det er ille å bli korrigert. Jeg skriver også feil noen ganger, fordi det går for kjapt. Men retter meg selv som regel.
BadCat Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden 4 minutes ago, leticia said: Jeg syns egentlig ikke noe om det når det gjelder skrivefeil. Med tanke på evt brukere som har lese og skrivevansker og syns det er ille å bli korrigert. Jeg skriver også feil noen ganger, fordi det går for kjapt. Men retter meg selv som regel. Resultatet blir at alle får skrivevansker. Jeg har fått skrivevansker av å lese andres skrivefeil i over 30 år på Internett.
Salvesen. Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden SpecialForce skrev (54 minutter siden): Heisann. jeg ønsker meg veldig gjerne et verktøy/mulighet til å rette/påpeke skrivefeil med mer på innlegg uten at man tar fokus bort fra diskusjonen og sakene. f.eks en anonym notis man kan generere til ulike innlegg for å hjelpe med faktafeil og lignende. Det høres kanskje rart ut, men jeg tror det kunne vært positivt allikevel. Jeg antar at moderasjon på hver notis kan være en fordel. Jeg er spent på hva dere tenker! Mvh. Les reglene, det er eksplisitt tatt opp der.
SpecialForce Skrevet 14 timer siden Forfatter Skrevet 14 timer siden Tanken var god, men lås gjerne tråden dersom det er helt uaktuelt. Men noen vennlige vink har vi alle godt av. Ha en fortsatt fin kveld alle sammen.
Sjørøver Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Kan vel bare sende en melding? Er det mulig å ha signatur på forumet?
SpecialForce Skrevet 10 timer siden Forfatter Skrevet 10 timer siden Sjørøver skrev (3 timer siden): Kan vel bare sende en melding? Er det mulig å ha signatur på forumet? Absolutt. Men å knytte navn til «du skrev pappeske med trippel P, eller «her bommet du med fakta om X og Y» kan gjerne utvikle seg til unødvendige konflikter når den bakenforliggende hensikten er veiledning og/eller folkeopplysning. Ser du forskjellen/problemstillingen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå