Gå til innhold

Har det blitt verre?(Økonomisk)

Anbefalte innlegg

Skrevet
Salvesen. skrev (5 minutter siden):

Den har du fått, om du blar ned vill du se tall for medianlønn og snittlønn. Det er utrolig frustrerende at du alltid ska ha alt inn med 34534534 teskjeer. 

AI og googlesøk: 

• "Chart Title" er en generell tittel som ikke gir spesifikk informasjon om hva diagrammet illustrerer.
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Salvesen. skrev (3 minutter siden):

Jeg har ikke dette tallet, men lønna er for lav og eierene tar en for stor bit av kaka. Det er bare å sjekke opp alle eierene av butikkene du handler i, de er søkkrike mens de ansatte sliter. Det er en enorm uting. Det gjelder såklart i mange andre bransjer. 

Men du burde vel ha en viss formening, når du hevder at 99,9% av åengene går til eiere, og at de ansatte kompenseres altfor dårlig i forhold til eiere. Hva er din definisjon av søkkrik da? 

Skrevet
Baranladion skrev (Akkurat nå):

Men du burde vel ha en viss formening, når du hevder at 99,9% av åengene går til eiere, og at de ansatte kompenseres altfor dårlig i forhold til eiere. Hva er din definisjon av søkkrik da? 

99.9% var såklart ikke ett reelt tall.. 

Jeg mener bare at det er noen som driver bedrift som tar for stor del av kaka. 

Hva har det å si hva min definisjon av søkkrik er? Hva er det for en diskusjon..

Skrevet
Jarmo skrev (2 minutter siden):

AI og googlesøk: 

• "Chart Title" er en generell tittel som ikke gir spesifikk informasjon om hva diagrammet illustrerer.

Det var derfor jeg forklarte det i posten... Som du fint kunne lest og jeg har henvendt til flere ganger nå. Jeg har forklart deg alt, likevell får du det ikke inn i skallen. men det er jo samme som alltid, så ikke overrasket.

Skrevet
agvg skrev (22 minutter siden):

Mange  av de fattigste lever på satsene det offentlige gir dem,  minstepensjon eller minstesatsen på uføretrygd må kunne sies og ikke være spesielt fett.  De fleste i denne gruppen har ingen mulighet til og forbedre sine muligheter.

Det samme som å være et offer.

Derfor synes jeg det var rart at noen nevnte sparekonto/aksjefond her i sted.

Om enkelte hadde droppet snusen, tror jeg pengene ville gått til andre ting de trengte og ikke til å investere i aksjer. Sosialklienter må også fremlegge kvitteringer på det de bruker penger på hos NAV. Tror ikke kjøp av aksjer godkjennes.

• Liker 1
Skrevet
Salvesen. skrev (Akkurat nå):

Det var derfor jeg forklarte det i posten... Som du fint kunne lest og jeg har henvendt til flere ganger nå. Jeg har forklart deg alt, likevell får du det ikke inn i skallen. men det er jo samme som alltid, så ikke overrasket.

Du har jo hentet grafen fra noen plass. Hvorfor kan ikke vi andre få den samme kilden?

Skrevet

99.9% var såklart ikke ett reelt tall.. 

Jeg mener bare at det er noen som driver bedrift som tar for stor del av kaka. 

Hva har det å si hva min definisjon av søkkrik er? Hva er det for en diskusjon..

Nei, du hevder at alle eierene av butikkene jeg handler i er søkkrike og tar en for stor del av kaka. 

Sitat

Rema-kjøpmennene har i snitt hatt en inntekt på 1,69 millioner kroner i 2022. Øverst troner Rema-kjøpmann Marius Krogh ved Rema 1000 Husbyfaret på Stjørdal, med en inntekt på 3,36 millioner krone

Så søkkrik er 1,69 mill. Hvor mye av disse pengene burde vært omfordelt til de ansatte? 

Skrevet
Jarmo skrev (Akkurat nå):

Du har jo hentet grafen fra noen plass. Hvorfor kan ikke vi andre få den samme kilden?

Grafen er hentet i fra excel på min pc, skal jeg sende pc'en til deg? Jeg har forklart deg alt. Men det er helt tett, så jeg får skrive det til deg som jeg hadde forklart det til min datter:

Jeg gikk inn på denne linken:

Lønnsutviklingen de siste 40 årene

Så bladde jeg ned til denne oversikten:

image.png.7a30a6308e3ecdea8e39596a8ecfe2d6.png

Så la jeg dette inn i excel. 

Så delte jeg kolonne 2 på 4 for å få forholdet mellom de. 

Så la jeg dette inn i ett chart

Også la jeg til årstall/kolonne 1 på X aksen

Om du leser postene mine har jeg allerede forklart alt dette til deg. 

Skrevet
Baranladion skrev (1 minutt siden):

Nei, du hevder at alle eierene av butikkene jeg handler i er søkkrike og tar en for stor del av kaka. 

Så søkkrik er 1,69 mill. Hvor mye av disse pengene burde vært omfordelt til de ansatte? 

En rema kjøpmann er ikke eieren av rema. Det var kanskje uklart, men jeg mente  eierene av kjedene. Trodde det var klart når jeg nevnte Reitan. Men det er flere som må ha det inn med tskje forstår jeg. 

• Innsiktsfullt 2
Skrevet
Subara skrev (15 minutter siden):

Det samme som å være et offer.

Derfor synes jeg det var rart at noen nevnte sparekonto/aksjefond her i sted.

Om enkelte hadde droppet snusen, tror jeg pengene ville gått til andre ting de trengte og ikke til å investere i aksjer. Sosialklienter må også fremlegge kvitteringer på det de bruker penger på hos NAV. Tror ikke kjøp av aksjer godkjennes.

Sosialklienter er nå en ting. Men det er ingenting i veien for at folk på minste uføretrygd og minstepensjon kan sette inn månedlige beløp i aksjefond. Minstebeløpet for noen banker ligger nede i 100 kr måneden. 

Skrevet
Salvesen. skrev (8 minutter siden):

Grafen er hentet i fra excel på min pc, skal jeg sende pc'en til deg? Jeg har forklart deg alt. Men det er helt tett, så jeg får skrive det til deg som jeg hadde forklart det til min datter:

Jeg gikk inn på denne linken:

Lønnsutviklingen de siste 40 årene

Så bladde jeg ned til denne oversikten:

image.png.7a30a6308e3ecdea8e39596a8ecfe2d6.png

Så la jeg dette inn i excel. 

Så delte jeg kolonne 2 på 4 for å få forholdet mellom de. 

Så la jeg dette inn i ett chart

Også la jeg til årstall/kolonne 1 på X aksen

Om du leser postene mine har jeg allerede forklart alt dette til deg. 

Sitat

Jeg kan også lage slike grafer uten og legge ved linken til kilden.

Flere her som kan ta titt på grafen din..

• Liker 1
Skrevet
Jarmo skrev (4 minutter siden):

Flere her som kan ta titt på grafen din..

hæ, mener du noe er feil? I såfall hva tenker du er feil? Er du bare ett troll eller hva er greia?

Skrevet (endret)
Salvesen. skrev (1 minutt siden):

hæ, mener du noe er feil? I såfall hva tenker du er feil? Er du bare ett troll eller hva er greia?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Endret av Jarmo
Skrevet
trn100 skrev (28 minutter siden):

Det er enormt store forskjeller i Norge, og det øker dag for dag! En bedre fordeling må til, men på en måte som er rettferdig! Det vil være helt umulig om alle rike skal gi sitt til alle fattige mens alle fattige bare kan kreve sitt.

Du glemmer en ting, verdens rikeste stat omfordeler til seg selv så mye den kan, relativt mer fra de fattige. Så neste gang du står forran  en løgner som står og snakker om de fattige som begrunnelsen for økte skatter og avgifter til staten så bør du ha med en pose råtne egg.

Folk er åpenbart så lite oppegående at de tror på disse løgnene, de fattige bli som regel enda fattigere og staten blir rikere....

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
agvg skrev (1 minutt siden):

Du glemmer en ting, verdens rikeste stat omfordeler til seg selv så mye den kan, relativt mer fra de fattige. Så neste gang du står forran  en løgner som står og snakker om de fattige som begrunnelsen for økte skatter og avgifter til staten så bør du ha med en pose råtne egg.

Folk er åpenbart så lite oppegående at de tror på disse løgnene, de fattige bli som regel enda fattigere og staten blir rikere....

Når det er sagt er det fremdeles enklere å være rik enn fattig 😉

Skrevet

De er heller ikke definert som fattige, men har økt risiko:

Ok, 50,- -100,- til eller fra? 😉

Skrevet
trn100 skrev (Akkurat nå):

Når det er sagt er det fremdeles enklere å være rik enn fattig 😉

Joda, og de som sier man kan være like lykkelig som fattig har vel veldig skjeldent opplevd og det være fattig ;) 

• Hjerte 1
Skrevet
agvg skrev (Akkurat nå):

Joda, og de som sier man kan være like lykkelig som fattig har vel veldig skjeldent opplevd og det være fattig ;) 

Så er det også enklere å være fattig i Norge i dag enn for 100 år siden! 😉

Til syvende og sist har enhver eget ansvar for seg selv og det er viktig at vi ikke undergraver det prinsippet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...