JonesJ Skrevet mandag kl 19:35 Forfatter Skrevet mandag kl 19:35 MailMan13 skrev (2 timer siden): På hvilket grunnlag? Hvis man ikke klarer å svindle formumedlammer her, så bør man bare foreberede seg på å svindle staten (dvs alle andre) med en gang? Jeg kan ikke få uføre, jeg snakket med veileder fra NAV om hva jeg har rett til og hun mente at jeg ikke har rett til uføretrygd.
WiiBoy Skrevet mandag kl 19:39 Skrevet mandag kl 19:39 2 hours ago, JonesJ said: Har jeg spurt om penger? Nei. Jeg spurte om det er et sted hvor man kan søke lån fra andre folk som er ordentlig og ikke fult av scammere som Facebook grupper. Det er jo rett ut av scammer håndboka. Virk uskyldig å få "offeret" til å ta initiativ, slik at de ikke føler seg lurt inn i noe. Du har lokket med 50% avkastning på kort tid, du tar opp at du er redd for scammere noe som gir de som leser en falsk trygghet.
WiiBoy Skrevet mandag kl 19:42 Skrevet mandag kl 19:42 4 minutes ago, JonesJ said: Jeg kan ikke få uføre, jeg snakket med veileder fra NAV om hva jeg har rett til og hun mente at jeg ikke har rett til uføretrygd. Du er student, hvorfor har du snakket med en veileder på nav om uføretrygd for å betale regninger frem til neste studielån kommer i august? 4 2
Elgen-Hansi Skrevet mandag kl 19:50 Skrevet mandag kl 19:50 JonesJ skrev (14 minutter siden): Jeg kan ikke få uføre, jeg snakket med veileder fra NAV om hva jeg har rett til og hun mente at jeg ikke har rett til uføretrygd. Wtf? Uføretrygd? Hva skal du med det?
flamethower1234 Skrevet mandag kl 20:08 Skrevet mandag kl 20:08 Busted. Håper ingen har sendt personen pm. 2
Resort Skrevet mandag kl 20:17 Skrevet mandag kl 20:17 Hvorfor får jeg en feeling at ts har brukt oversetter til og lage tråden? Er jo så mange red flags her. Kan for all del være en dude fra Asia eller Brasil dette. 1
toralfb Skrevet mandag kl 20:19 Skrevet mandag kl 20:19 JonesJ skrev (42 minutter siden): Betaler folk samme dag for sånne jobber ? Jeg har lappen og tilgang til bil og tilhenger så kan bruke det til jobber. Hvordan vil dette fungere med NAV ? Må jeg skrive dette ned i meldekort? Naturlig å betale med en gang for slikt via Vipps eller kontant, det blir uansett små beløp. Ikke ta på deg ryddeoppdrag og dump ting i grøften. Uheldigvis skjer det litt for ofte. I første post er du student, og venter på studielån? Har ingen erfaring med nav og meldekort.
Uderzo Skrevet mandag kl 20:20 Skrevet mandag kl 20:20 Forumet fungerer ikke som en låneformidler. Selv om det ikke nødvendigvis er svindel, fremstår tråden som et svindelforsøk eller som et tegn på manglende økonomisk forståelse. Det er sterkt anbefalt å unngå å låne penger til fremmede, spesielt når tilbudet virker for godt til å være sant. TS har for det meste fått gode råd, og tråden stenges av de nevnte grunnene. 7 1 1
Anbefalte innlegg