Griever Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden Fumla skrev (4 timer siden): Forum er vel nettopp til for å dele meninger og perspektiver, også det som for noen virker "selvsagt"? Hvis alt allerede var opplagt, hadde det ikke vært så mye diskusjon og liv her. Siden tråden har sklidd ut i flere retninger handlet ikke mitt svar om sykemeldinger rett før ferie spesifikt. Svaret du siterer var et svar på påstanden om at "fastlegene er problemet". Når det er sagt: Nei, jeg tror heller ikke folk flest truer med å ta livet av seg for å få fri før Syden-turen. Men etter å ha lest en del i denne tråden, så virker det jo ikke helt utenkelig at noen kunne funnet på noe kreativt for å få sykemelding. Folk er oppfinnsomme. Poenget mitt var uansett at legers jobb ikke er fullt så sort-hvitt som enkelte her gir inntrykk av. Min kommentar var spesifikt rettet mot trådens opprinnelige tema, og eksempelet mitt var nå også ganske tydelig rettet mot slike forsøk på sykemelding. Da blir det bare litt rart å fortelle meg om at det faktisk finnes depresjoner, sammensatte situasjoner og selvmordsrisikoer, og annet de aller aller fleste vet fra før. Men jo da. Du er i din fulle rett til å gjøre det. Er ikke helt sikker på om det bidrar til retningen av diskusjonen jeg var på, men... kjør på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå