Gå til innhold

Tre grunner til å kjøpe Switch 2 – og én stor grunn til å styre unna

Anbefalte innlegg

Skrevet
Nemesis990 skrev (14 timer siden):

Dere nevner ingenting om løgnene om skjermen som bla df har nevnt, nei den er ikke hdr, altfor mye blåskjær, ikke 120hz så langt, skjermen er verre en på switch 1, nintendo skal vel lansere en ny med oled snart, veldig kynisk synes jeg

Huh? 🧐 

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
16 minutes ago, svenka said:

Huh? 🧐 

HDR i 400-500 segmentet er så å si helt meningsløst og på grensen til svindel. Det kan knapt nok kalles HDR.  Her sammenlignes det i tillegg med OG Switch 1. Hvis man setter Switch OLED opp mot Switch 2 så ser du at en god OLED-skjerm knuser en billig jallaskjerm som de har valgt til Switch 2.

Switch OLED til sammenligning er 750 nits men har da altså ikke HDR. Det ville vært langt mer merkbar HDR men Switch 1 støtter ikke HDR. HDR bør være 1000 nits eller mer for et godt resultat. 

Endret av Milarwen
Skrevet

Er folk blitt for` kresne i stedet for å nyte spill slik man gjorde i fortiden?

Kotaku

Objectively, the Switch 2’s screen might have some shortcomings, but your experience with it is subjective. So tune all the noise out if it upsets you, enjoy another lap on Mario Kart World and stop thinking about all this ms-time and HDR nonsense.

Let’s Talk About Why Some Folks Are Really Unhappy With The Switch 2’s Screen

• Liker 3
Skrevet
On 7/5/2025 at 2:17 PM, JornHansen said:

Jeg blir veldig overrasket hvis Nintendo klarer å få bred appell til dagens pris.

Folk kjøper mobiler jevnlig til 10-15k så hvor stort problem er prisen egentlig? Det virker ikke som de sliter med å selge de ihvertfall.

• Liker 2
Skrevet
PÃ¥inter skrev (1 time siden):

Er folk blitt for` kresne i stedet for å nyte spill slik man gjorde i fortiden?

Når man betaler 7.000,- så forventer man ikke å få en skjerm som er dårligere enn forrige generasjon, som da koster halve prisen.

Man burde i det minste kunne forvente at den holder det den lover, men skjermen her er såpass treg at den ikke kan vise 120 fps, knapt 60.

Lysstyrken er så lav at den ikke kan vise HDR. Man trenger minst 1.000 nit, men helst enda mere.

Ikke er det OLED heller, så du får ikke kontrasten, fargene, sort-nivået.

Når du bruker den i docked modus så er HDR innstillingene umulige å bruke, samt at du av en eller annen grunn ikke får VRR.

Så har man jo det at det kun er et enkelt nytt spill.

At batteritiden har gått ned, osv.

Hadde dem brukt skjermen fra forrige OLED modell eller hatt en del lavere pris, samt ikke holdt på med denne markedsføringen, så hadde folk hatt mindre problemer med konsollen.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
Iki skrev (9 timer siden):

Når man betaler 7.000,- så forventer man ikke å få en skjerm som er dårligere enn forrige generasjon, som da koster halve prisen.

Man burde i det minste kunne forvente at den holder det den lover, men skjermen her er såpass treg at den ikke kan vise 120 fps, knapt 60.

Lysstyrken er så lav at den ikke kan vise HDR. Man trenger minst 1.000 nit, men helst enda mere.

Ikke er det OLED heller, så du får ikke kontrasten, fargene, sort-nivået.

Når du bruker den i docked modus så er HDR innstillingene umulige å bruke, samt at du av en eller annen grunn ikke får VRR.

Så har man jo det at det kun er et enkelt nytt spill.

At batteritiden har gått ned, osv.

Hadde dem brukt skjermen fra forrige OLED modell eller hatt en del lavere pris, samt ikke holdt på med denne markedsføringen, så hadde folk hatt mindre problemer med konsollen.

Så da høres det ut som om du ikke klarer å kose deg med spillene på Switch 2?!

Skrevet
PÃ¥inter skrev (47 minutter siden):

Så da høres det ut som om du ikke klarer å kose deg med spillene på Switch 2?!

Koser meg mer med de samme spillene på switch 1 eller andre steder.

Det er ikke spillene som er problemet, det er konsollen.

Skrevet (endret)
Iki skrev (25 minutter siden):

Jaja, hver sin smak. 🙂

Endret av PÃ¥inter
  • Hjerte 1
Skrevet
Iki skrev (2 timer siden):

Drøyt å kalle det et «problem», det er kansje eventuelt mer en bagatell. 

Skrevet
svenka skrev (10 minutter siden):

Jeg vil påstå det er et problem at konsollen ikke holder det den lover.

Skrevet
svenka skrev (16 minutter siden):

Og hvor mange hang seg opp i dette «problemet» før DF testet skjermen?

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
PÃ¥inter skrev (1 minutt siden):

Godt poeng!

Skrevet
1 hour ago, svenka said:

Godt poeng!

Jeg, og mange andre var skeptiske fra de annonserte at Switch 2 ikke ble levert med OLED. DF kun bekreftet skepsisen noen av oss hadde. Det er litt betenkelig at de velger en LCD-skjerm, og samtidig øker prisen såpass kraftig, når OLED er det åpenbare valget for både batterilevetid og bildekvalitet. 

Skrevet
PÃ¥inter skrev (1 time siden):

Om du går tilbake til de tidligere videoene fra Nintendo og folk som fikk teste konsollen før lanseringen så vil du finne en stor andel kommentarer som kommenterer på det at den ikke har en OLED skjerm.

Skrevet
Iki skrev (40 minutter siden):

Om du går tilbake til de tidligere videoene fra Nintendo og folk som fikk teste konsollen før lanseringen så vil du finne en stor andel kommentarer som kommenterer på det at den ikke har en OLED skjerm.

Alltid ting å bekymre seg over. 😉

OLED displays have some notable downsides, primarily related to potential burn-in/image retention, limited brightness, and higher costcompared to other display technologies like LCDs. While these issues have improved with newer OLED models, they still exist and can be a concern for some users

• Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
32 minutes ago, PÃ¥inter said:

OLED displays have some notable downsides, primarily related to potential burn-in/image retention, limited brightness, and higher costcompared to other display technologies like LCDs. While these issues have improved with newer OLED models, they still exist and can be a concern for some users

Jeg tror ikke begrenset lysstyrke er en av grunnene. Hva er unnskyldninga til Nintendo for at den nye LCD-skjermen er 40% svakere i lysstyrke enn Switch OLED-skjermen? Jeg tror heller ikke burn-in er et stort problem når man har et batteri. 

Endret av Milarwen
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Milarwen skrev (11 minutter siden):

Hva er unnskyldninga til Nintendo for at den nye LCD-skjermen er 40% svakere i lysstyrke enn Switch OLED-skjermen?

Det er et spørsmål du nesten må stille dem, jeg for min del koser meg glugg ihjel med min Switch 2 og gleder meg til neste uke da Donkey Kong kommer, dette blir så bra.

• Hjerte 1
Skrevet
PÃ¥inter skrev (4 timer siden):

Telefoner med OLED har for tiden 2500+ nits lysstyrke... Så lysstyrken er ikke problemet.

Innbrenning på en håndholdt spille maskin kunne være et problem, men så har switch 1 oled skjerm, samt ps Vita, uten at det ble mye snakk om innbrenning der.

Skrevet
Zepticon skrev (På 7.7.2025 den 22.33):

Foretrekker å eie spille mine jeg. Ikke bare låne dem.

Det er vanskelig det uavhengig om det er digitalt eller fysisk, uansett konsoll eller PC. I dagens markedet må man nesten se på det som å kjøpe en lisens, selv om du sitter på noe fysisk i tillegg. Veldig få spill, prosentmessig, som kan fungere normalt etter at utviklerene gir opp spillet.

Med mindre "Stop Killing Games" og andre slår igjennom og faktisk gir gamere litt rettigheter igjen, men det er nok en god stund til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...