Gå til innhold

Hvilke partier burde forbys?

Hvilke partier burde forbys?  

31 stemmer

1. 1. 1. Kommunister

• Ja, forby
      10
    • Nei, ikke forby
      21
  2. 2. 2. Fascister

• Ja, forby
      14
    • Nei, ikke forby
      17
  3. 3. 3. Sosialister

• Ja, forby
      6
    • Nei, ikke forby
      25
  4. 4. 4. Nasjonalister

• Ja, forby
      7
    • Nei, ikke forby
      24
  5. 5. 5. Islamister

• Ja, forby
      17
    • Nei, ikke forby
      14
  6. 6. 6. Partier som begrenser hva du kan gjøre med din kropp

• Ja, forby
      12
    • Nei, ikke forby
      19
  7. 7. 7. Partier som utsetter sitt folk for økt risiko for vold og voldtekt

• Ja, forby
      15
    • Nei, ikke forby
      16
  8. 8. 8. Partier som gjør neste generasjon til gjeldsslaver(belåner landet, mye og over lang tid)

• Ja, forby
      15
    • Nei, ikke forby
      16
  9. 9. 9. Partier som undergraver ytringsfriheten og/eller assosiasjons-friheten

• Ja, forby
      19
    • Nei, ikke forby
      12
  10. 10. 10. Partier som ønsker å gi vekk landet, helt eller delvis

• Ja, forby
      15
    • Nei, ikke forby
      16
  11. 11. 11. Partier som forbyr meningsmotstandere, eller uttalt ønsker det.

• Ja, forby
      15
    • Nei, ikke forby
      16

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
On 6/29/2025 at 3:34 PM, Boing_80 said:

Spørreskjemaet ditt er veldig skjevt. Det er overvekt av "venstreside" og lite fra (ytre) høyresiden. Du legger jo opp til et "ønsket" resultat.

Syns du disse horrible beskrivelsene passer til venstresiden? Interessant.
Jeg kommer faktisk ikke på så mye fælt høyresiden står for, kanskje du kan hjelpe meg.

Det er også interessant at mange vil forby fascister, men ikke så mange vil forby kommunister, kommunister har ett langt styggere rulleblad, men det er vel dagens kule styggedom, litt som nazismen var for 90 år siden. resultatene så langt tyder på at flertallet her er venstrevridd, og da er de neste punktene mye mer interessante.

Veldig interessant at så mange vil forby sine egne partier, partier som utsetter folket for økt risiko for vold og voldtekt, der har du nesten alle norske stortingspartier-partier, kanskje foruten FRP, eller i minst grad FRP, som sannsynligvis ville stanset all innvandring fra land med kriminell over-representasjon, om de fikk majoritet.
Partier som gir vekk landet, der har du vel alle EØS/EU partier, definitivt alle partier som gir ut statsborgerskap utenom den normale arverekken.
Ytringsfrihet... Hatprat-paragrafen 185 er en kraftig innskrenking, hvem stemte for den?
https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/hatparagrafen-bor-vrakes/o/5-95-870439

Endret av Nasjonalisten
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Nasjonalisten skrev (4 timer siden):

Det er også interessant at mange vil forby fascister, men ikke så mange vil forby kommunister, kommunister har ett langt styggere rulleblad, men det er vel dagens kule styggedom, litt som nazismen var for 90 år siden. resultatene så langt tyder på at flertallet her er venstrevridd, og da er de neste punktene mye mer interessante.

Kommunisme har enda ikke lykkes å bli innført i noe land. Les deg gjerne opp på hva Kommunisme er. (Nei, jeg er ikke for kommunisme). 

Veldig interessant at så mange vil forby sine egne partier, partier som utsetter folket for økt risiko for vold og voldtekt, der har du nesten alle norske stortingspartier-partier, kanskje foruten FRP, eller i minst grad FRP, som sannsynligvis ville stanset all innvandring fra land med kriminell over-representasjon, om de fikk majoritet.

Det du holder på med her er så utrolig feigt.  Vold og voldtekt foregår som regel mellom folk som kjenner hverandre fra før, og som er omtrent lik i alder,  og som har lik etnisitet. Det er ikke en økt risiko for hele befolkningen i den grad du ønsker å fremstille det som. 

Partier som gir vekk landet, der har du vel alle EØS/EU partier, definitivt alle partier som gir ut statsborgerskap utenom den normale arverekken.

Å gi bort landet - for en latterlig uttalelse. Man gir ikke bort et land ved å inngå samarbeid med andre land. Ei heller av å dele ut statsborgerskap. (Jeg er forsåvidt enlg med deg i at det er for lett å få statsborgerskap). 

Ytringsfrihet... Hatprat-paragrafen 185 er en kraftig innskrenking, hvem stemte for den?

Jeg skjønner godt at du ikke setter pris på hatpratparagrafen. 

Endret av leticia
  • Liker 3
Skrevet
31 minutes ago, leticia said:

Jeg har aldri, jeg gjentar, aldri blitt utsatt for noe som helst av en innvandrer fra et muslimsk land... 

Det henger sammen med at Norge er skånet for mye av hva som skjer i Europa for øyeblikket, og at vi tar integrering på alvor.

F.eks I Paris er tilstanden helt horribel.

Det er ikke bare snakk om direkte overgrep. Det finnes unge jenter der har valgt en ferietur til Paris, som heller vil være på hotelrommet og gråte av traumatiske opplevelser, enn å være ute blandt folk der igjen. En populær streamer kvinne ble utsatt for kjeft og vold der også nylig, live. En del menn fra andre kulturer hater lettere eller bare normalt kledte kvinner rundt om i Europa for tiden, og de uttrykker seg sterkt ifra om det. Mange kvinner i Europa får ikke fred og ro i offentligheten for tiden.

Dette er veldig alvorlig.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
Selfuniverse skrev (31 minutter siden):

Det henger sammen med at Norge er skånet for mye av hva som skjer i Europa for øyeblikket, og at vi tar integrering på alvor.

F.eks I Paris er tilstanden helt horribel.

Det er ikke bare snakk om direkte overgrep. Det finnes unge jenter der har valgt en ferietur til Paris, som heller vil være på hotelrommet og gråte av traumatiske opplevelser, enn å være ute blandt folk der igjen. En populær streamer kvinne ble utsatt for kjeft og vold der også nylig, live. En del menn fra andre kulturer hater lettere eller bare normalt kledte kvinner rundt om i Europa for tiden, og de uttrykker seg sterkt ifra om det. Mange kvinner i Europa får ikke fred og ro i offentligheten for tiden.

Dette er veldig alvorlig.

Arh - du kommenterte rett før /  etter jeg tok bort den delen. Men jeg kan gjerne kommentere det du skriver likevel. 

Jeg er enig i at kvinnehat er alvorlig, uansett hvem som står bak det.

Jeg tilbringer selv endel tid i spesielt Frankrike,  og har aldri sett antydning til noe slikt av muslimske menn. Det kan hende jeg ikke er i riktig aldersgruppe, eller på de arenaene hvor slikt skjer (som f.eks konserter).Jeg reiser stort sett alene og er litt over middels pen (om slikt skal ha noe å si). 

Jeg har fått oppmerksomhet altså, men ikke slik at det har gått over i negativitet, og stort sett av franske (Ikke muslimske menn). 

Endret av leticia
  • Liker 3
Skrevet (endret)
6 hours ago, leticia said:

Kommunisme har enda ikke lykkes å bli innført i noe land. Les deg gjerne opp på hva Kommunisme er. (Nei, jeg er ikke for kommunisme). 

Det du holder på med her er så utrolig feigt.  Vold og voldtekt foregår som regel mellom folk som kjenner hverandre fra før, og som er omtrent lik i alder,  og som har lik etnisitet. Det er ikke en økt risiko for hele befolkningen i den grad du ønsker å fremstille det som. 

Å gi bort landet - for en latterlig uttalelse. Man gir ikke bort et land ved å inngå samarbeid med andre land. Ei heller av å dele ut statsborgerskap. (Jeg er forsåvidt enlg med deg i at det er for lett å få statsborgerskap). 

1. det evige ''DET var ikke ekte kommunisme''..... da vil jeg virkerlig ikke ha kommunisme, når bare FORSØKET på å inføre det resulterer i titals millioner døde. 

2. Høres litt ut som du sier: ''Det er greit, de dreper og voldtar bare andre brune folk''. Det er uansett en absurd og usann påstand, Europeiske og Norske jenter blir gjengvoldtatt regelmessig nå.
Påvirker ikke svenske tilstander svensker? Nå påvirker til og med svenske tilstander Norge over grensen, for ikke å nevne norske tilstander av samme art....

3. Statsborgerskap er åpenbart eierskap til landet Norge. Det er ingen andre som eier Norge, og har makt i Norge, enn presist de som har statsborgerskap. At du ikke liker at det omtales slik & at jeg poserer det som forræderi, det er bare din mening.

Endret av Nasjonalisten
Skrevet (endret)
Nasjonalisten skrev (21 timer siden):

Syns du disse horrible beskrivelsene passer til venstresiden? Interessant.
Jeg kommer faktisk ikke på så mye fælt høyresiden står for, kanskje du kan hjelpe meg.

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/hatparagrafen-bor-vrakes/o/5-95-870439

Jeg leste påstandene og tolket de slik jeg forstod det som var innholdet i punktene. For meg var det tydelig svart-hvitt fremstilling med overvekt av negative faktorer i retning venstresiden. 

Du har ikke tenkt at punktene dine var for polaristerte og at majoriteten av svarene blir deretter? Det blir som å velge mellom to onder og ende opp med å velge det minst onde.

Men jeg tror også at det skyldes at folk flest er ganske klare over nyansene i politikkens verden (spesielt den norske).

Endret av Boing_80
  • Liker 4
Skrevet (endret)
Nasjonalisten skrev (17 timer siden):

1. det evige ''DET var ikke ekte kommunisme''..... da vil jeg virkerlig ikke ha kommunisme, når bare FORSØKET på å inføre det resulterer i titals millioner døde. 

2. Høres litt ut som du sier: ''Det er greit, de dreper og voldtar bare andre brune folk''. Det er uansett en absurd og usann påstand, Europeiske og Norske jenter blir gjengvoldtatt regelmessig nå.
Påvirker ikke svenske tilstander svensker? Nå påvirker til og med svenske tilstander Norge over grensen, for ikke å nevne norske tilstander av samme art....

3. Statsborgerskap er åpenbart eierskap til landet Norge. Det er ingen andre som eier Norge, og har makt i Norge, enn presist de som har statsborgerskap. At du ikke liker at det omtales slik & at jeg poserer det som forræderi, det er bare din mening.

1. Det du reagerer mot er diktatorer, ikke kommunisme. Jeg vil heller ikke ha kommunisme, ei heller bruke stemmen min på Rødt, som (såvidt meg bekjent) er det eneste partiet i Norgé som har kommunisme i sitt partiprogram.  

2. Du hører sikkert det du vil høre da. De fleste voldtekter i Norge begås på fest https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/flest-voldtekter-skjer-pa-fest-dette-skal-regjeringen-gjore-for-a-hindre-det/10502688/

Det er noe tragisøtt over det hele når konservative menn plutselig får en omtanke for muslimske kvinner i forbindelse med innvandring, når de (slik jeg ser det) i utgangspunktet selv har et bedervet kvinnesyn. Det er bekymringsverdig med gjengvoldtekter, det er jeg enig i, men de utgjør en så liten andel av totale voldtekter at vi må passe på å putte halen på grisen på riktig sted. 

Du fremstiller handlinger som noen få personer i en gruppe (her innvandrere) utfører, som om hele gruppa er et problem. Hvordan ville du likt å reise til et annet land, og folk ville sett på deg som en terrorfare pga 22. Juli bare fordi du er norsk? 

3. Et statsborgerskap er ingen eierandel i landet, men en tilhørighet til landet.  Kjøper man seg en eiendom derimot, så kan man si at man eier en liten del av Norge. 

Endret av leticia
  • Liker 3
Skrevet
9 hours ago, leticia said:

Det er noe tragisøtt over det hele når konservative menn plutselig får en omtanke for muslimske kvinner i forbindelse med innvandring, når de (slik jeg ser det) i utgangspunktet selv har et bedervet kvinnesyn. Det er bekymringsverdig med gjengvoldtekter, det er jeg enig i, men de utgjør en så liten andel av totale voldtekter at vi må passe på å putte halen på grisen på riktig sted. 

Du fremstiller handlinger som noen få personer i en gruppe (her innvandrere) utfører, som om hele gruppa er et problem. Hvordan ville du likt å reise til et annet land, og folk ville sett på deg som en terrorfare pga 22. Juli bare fordi du er norsk? 

3. Et statsborgerskap er ingen eierandel i landet, men en tilhørighet til landet.  Kjøper man seg en eiendom derimot, så kan man si at man eier en liten del av Norge. 

1. Ville du heller blitt tatt mot din vilje av date/fest-bekjent eller av kjæreste 10 ganger, eller 1 gang av fremmede som bruker kvister og kniv inni rompehullet og/eller vaginaen din. Hva med 100:1? 1000:1?
Jeg hadde valgt 1000 fremfor 1, jeg hadde etter all sannsynlighet drept meg selv etter en blodig grov gjengvoldtekt, som mange jenter har gjort.
Typer voldtekt kan være så forskjellig som en klapp i ansiktet og ett skudd i hodet, det tror jeg du forstår utmerket godt.
''vanlig'' voldtekt kan ikke sammenliknes med overfallsvoldtekt & gjengvoldtekt, og det er disse 2 som utføres primært av innvandrere, det er derfor det er mulig at Oslo sine tall for dette ett år var 100% innvandrere.

2. Det ville ikke gitt mening, da det skjedde i Norge, men selvfølgelig forstår jeg misstanke eller innvandringsstopp fra Norge om individer fra Norge begår 2-10 ganger så mye kriminalitet.

3. nesten alt i Norge er offentlig eid, skog, eiendom, infrastruktur, verdiful næring, verdiful nærings grunn(herav grunnrenteskatt) og privat eiendom kan rekvireres til offentlig nytte og bruk, makten over det apparatet, og andel av det felles eierskapet er statsborgerskap. Velgermakt og muligheten til politikermakt er alt.
Man gir Norge altså vekk både i eierskap, og man gir vekk styringsmakten over landet.
Det er faktisk bare absurd å påstå at statsborgerskap ikke er eierskap, nå er du bare kontrær fordi du ikke liker det ubehagelige faktum at man gir vekk Norge ved å gi vekk statsborgerskap. Jeg regner med at du vil motsi deg at man heller ikke gir vekk styringen av Norge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...