Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Diskutere Femcels

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gjenopptok kontakt med en venninne som påminte meg om en tråd jeg lagde da jeg var på Kvinneguiden.
Jeg synes den tråden gikk relativt greit, men som vi alle vet; det er her på Diskusjon du finner de rolige og rasjonelle.
Jeg synes 'femcels' er fascinerende og like mye creepy, da vi aldri prater om dem.
Tilsynelatende vis, er dette fenomenet i oppover bakke nå, da flere og flere kvinner melder skuffelse over dagens dating (USA).

Jeg gir mikrofonen over til dere ved å avslutte med de 2 kritiske forskjellene på en incel vs femcel, og med en video.
Del deres spørsmål, erfaring og tanker etterpå.
---------------------------------------------------------
INCEL: Enn mann som er ufrivillig jomfru OG (ikke bare det alene) hater og klandrer damer for det.
De følger Black Pill ideologien, og de har et fatalistisk syn på dating og forhold. Noen incels blir voldelige forbrytere.

FEMCEL: Ufrivillig jomfruer eller ufrivillig single. Om sistnevnte; de er alene som oftest pga av en bitter og hatefull personlighet
som resultat av overfladisk sex (bruk-og-kast), så vel som at de ikke er seksuelt tiltrekkende.
Sistnevnte er selvsagt grunnen til at de fokuserer på looksmaxxing, istedet for å bli voldelig utagerende som incels.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg finner det... finurlig at femcel forsøkes kobles vekk fra sølibat-begrepet, og plutselig skal omfatte de som ligger - men er single.

Alle som er på sjekkern er jo ufrivillig single, det blir vel drøyt å kalle dem "femcel" bare fordi de sveiper på Hinge på jakt etter en partner.

Det er en grunn til at Incel-begrepet en gang i tiden var kjønnsnøytralt og i dag utelukkende brukes på menn - nemlig at problematikken i liten grad gjelder kvinner. Ufrivillig singelhet er dog noe som rammer begge kjønn. Så igjen: litt sært å lage et eget kvinnebegrep for dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...