Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

En time med bil verkstedene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åpningstidene til nesten alle bil verkstedene er mandag til fredag mellom kl. 08.00 og 16.00. Det er ikke mulig å snakke med dem om kvelden når vi stort sett har fri fra jobb. Verkstedene er stengt på lørdager og søndager. Å bestille time hos bil verkstedet er like vanskelig som å bestille time hos fastleger i Norge. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har brukt å bestille time via nettet eller epost. En kan gjerne levere bilen før åpningstid. 

Kundemottaket har ofte åpent 7 - 17. 

Har ikke opplevd det som spesielt vanskelig?

Skrevet

Det er null problemer hos de aller fleste og ta en kjapp telefon i arbeidstiden til slike ting, ellers så har man gjerne en halv time med pause på dagtid det går ann å ta kontakt.

Det fungerer også å sende epost for timebestilling hos de fleste verkstedene jeg har brukt.

Skrevet (endret)

Det er sånn samfunnet er. Og folk på verkstedet tenker helt sikkert at de ha åpent 08-16 fordi de ansatte har barn i barnehage og/eller skole som ofte må leveres og hentes mellom 07 og 17, selv om de kanskje personlig skulle ha jobbet 10-18.

Men mange verksteder har i alle fall innleveringsmuligheter utenfor åpningstid. Da trenger du kanskje bare litt fri den ene dagen for å hente bilen.

Edit: Noen veldig lokale verksteder er gjerne også mer fleksible. 

Endret av panzerwolf
Skrevet

Hvis du jobber 8-16 kan du ringe dem i pausen din. Alle verkstedene vi har brukt tilbyr levering og henting av bil utenfor åpningstiden. Vi leverer bilen kvelden i forveien, og henter den om ettermiddagen når den er ferdig. 

Timebestilling kan du som regel gjøre på nett. 

Det hadde av og til vært praktisk om verkstedene holdt åpent litt utover kvelden, men jeg syns de har løst det ganske greit likevel. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...