Gå til innhold

The Witcher IV utvikles først og fremst for konsoll


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med tanke på tidligere Witcher og Cyberpunk så kan det kanskje være et smartere valg.

Nå som konsollene er såpass kraftige, og så like pc hardware, så skulle man tro det går bedre med skalering oppover også.

Så lenge de holder seg unna problemet med å låse mekanikker til fps.

Skrevet

Greia er vel helst at spillutvikling er vanskelig og krevende uansett hvordan man ender opp med å gjøre det.

Konsollene til Sony og MS har blitt teknisk temmelig brukbare over tid. Konsoller har også mer "rett på jernet" tilgang til utviklerne. Det var for eks dette som gjorde at RAGE på Xbox 360 så ut som et full HD spill der alle de andre så ut som 720p på lavere framerate.

Skjønner dog at det er greit å begynne på svakeste hardware og bygge det først heller enn å prøve og downscale en PC-versjon ned til en konsoll.

Poenget er at mer optimalisert kode som allerede er laget for x64 er lettere å utvikle for, da en allerede har gjort optimaliseringsjobben.

Jeg ser helt klart rasjonale i dette, og tror nok de får effekt ut av dette, men sannsynligvis litt mindre enn dem håper på.

Spørsmålet er vel også om dette hadde passet bedre tidligere. Cyberpunk 2077 burde aldri være planlagt for første Xbox One og PS4. Minimum Xbox One X og kanskje PS4 Pro hvis de hadde ønsket litt ekstra utfordring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...