Spillredaksjonen Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden The Witcher IV utvikles først og fremst for konsoll – Vi gjør alltid PC først og så prøver å skalere ned, men vi har hatt så mange problemer. Les hele saken på Gamer.no»
Iki Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden Med tanke på tidligere Witcher og Cyberpunk så kan det kanskje være et smartere valg. Nå som konsollene er såpass kraftige, og så like pc hardware, så skulle man tro det går bedre med skalering oppover også. Så lenge de holder seg unna problemet med å låse mekanikker til fps.
vidor Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden Greia er vel helst at spillutvikling er vanskelig og krevende uansett hvordan man ender opp med å gjøre det. Konsollene til Sony og MS har blitt teknisk temmelig brukbare over tid. Konsoller har også mer "rett på jernet" tilgang til utviklerne. Det var for eks dette som gjorde at RAGE på Xbox 360 så ut som et full HD spill der alle de andre så ut som 720p på lavere framerate. Skjønner dog at det er greit å begynne på svakeste hardware og bygge det først heller enn å prøve og downscale en PC-versjon ned til en konsoll. Poenget er at mer optimalisert kode som allerede er laget for x64 er lettere å utvikle for, da en allerede har gjort optimaliseringsjobben. Jeg ser helt klart rasjonale i dette, og tror nok de får effekt ut av dette, men sannsynligvis litt mindre enn dem håper på. Spørsmålet er vel også om dette hadde passet bedre tidligere. Cyberpunk 2077 burde aldri være planlagt for første Xbox One og PS4. Minimum Xbox One X og kanskje PS4 Pro hvis de hadde ønsket litt ekstra utfordring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå