Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Beste recliner?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg skal snart bytte ut møblemanget i stua, mest pga av at jeg sliter litt med ryggen og ikke sitter så godt i den soffaen jeg har nå. Jeg vil da bytte ut den soffaen jeg har nå med minst 2 reclinere og en 2 eller 3 seter. Men det er reclineren som er viktigst i oppstett her. Så hvilken recliner er den beste syns dere? Pris er ikke så veldig viktig, det som er stikkordene her er holdbarhet og komfort. Disse skal jo brukes en del og vil gjerne at de holder en del år. Klart, best kvalitet til best pris er jo ikke dumt det heller. Sett at noen har elektriske reclinere, fordeler/bakdeler med det?

Endret av strike_
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg anbefaler disse:
https://www.skeidar.no/alle-produkter/alle-stoler/lenestoler/royal-recliner/
Jeg har selv 3 stk i mannehula her og de er absolutt fantastiske for folk med dårlig rygg, noe jeg har selv.
Jeg hadde en god kompis på besøk her for noen år siden, han prøvesatt en sånn her og bestilte umiddelbart 4 stykker, han har to i stua og to på hytta. Fyren fylte akkurat 80 år og er en som har slitt med smerter i rygg og hofter / knær, men med denne stolen er det ikke noe problem å sette seg eller å komme opp igjen! Jeg har hatt mine en del år, de brukes hver dag selvsagt og fremstår fortsatt som nye til tross for bruken!
Dette er mine foretrukne kino / musikk-stoler da de regnes som en del av hjemmekinoen og den midterste av de står i sweetspot mellom 15 høyttalere😊🔊

Endret av Woff
Skrevet
strike_ skrev (2 timer siden):

noen har elektriske reclinere

Vil vel være greit hvis det er behov for hjelp, men det betyr jo at det er en kabel som du må ta hensyn til.
De jeg anbefalte krever at du har brukbare lår-muskler da de må benyttes for å presse ned fothvileren og tilbake for å låse denne. For å løse ut fothviler så er det en liten spak nede i stolen på høyre side og den krever ikke noe kraft for å utløses / brukes. 
(Så lite svar at jeg tok med dette for å få tråden litt opp igjen..)

Skrevet
2 hours ago, Woff said:

Jeg anbefaler disse:
https://www.skeidar.no/alle-produkter/alle-stoler/lenestoler/royal-recliner/
Jeg har selv 3 stk i mannehula her og de er absolutt fantastiske for folk med dårlig rygg, noe jeg har selv.
Jeg hadde en god kompis på besøk her for noen år siden, han prøvesatt en sånn her og bestilte umiddelbart 4 stykker, han har to i stua og to på hytta. Fyren fylte akkurat 80 år og er en som har slitt med smerter i rygg og hofter / knær, men med denne stolen er det ikke noe problem å sette seg eller å komme opp igjen! Jeg har hatt mine en del år, de brukes hver dag selvsagt og fremstår fortsatt som nye til tross for bruken!
Dette er mine foretrukne kino / musikk-stoler da de regnes som en del av hjemmekinoen og den midterste av de står i sweetspot mellom 15 høyttalere😊🔊

Takker for tips! Den der var jo "forholdsvis billig" også (i forhold til en del andre hvertfall. Dog ikke så fan av hud og skinn. Men hud/skinn er kanskje mer holdbart i forhold til tekstil? Lettere å rengjøre skinn/hud da.

12 minutes ago, Woff said:

Vil vel være greit hvis det er behov for hjelp

Har vel i grunn ikke særlig behov for hjelp sånn sett. Kabel er vel ikke noe prolem, men det er vel kanskje som du sier, mest for de som har behov for hjelp. For andre blir det kanskje mer en gimmick. Det drar vel opp prisen også. 

Andre med erfaringer som har tips også? Hadde vært fint med noen stykk å sammenligne med. :) 

• Hjerte 1
Skrevet
strike_ skrev (22 minutter siden):

"forholdsvis billig"

Pris er absolutt snill, skinn er fornuftig med tanke på varighet og bedre enn tekstil til denne bruken!

• Liker 1
Skrevet
3 hours ago, Woff said:

Appropo hjemmekino og at jeg nevnte at den du linket til var "forholdsvis billig" så var jeg inne å så på denne:  https://avshop.no/product/dreamscreen-cineseat-promotor-v4-motorisert-recliner-3-seter-leather-sort/ 
Litt i dyreste laget og trenger bare 2 enkle i grunn. De selger ikke enkle som kan brukes alene, bare for tilegg til 3 seter. Men jeg har de i bakhodet. 

Skrevet
strike_ skrev (4 timer siden):

Pris er ikke så veldig viktig

DET tviler jeg ikke på med forslaget ditt! (Du må spare inn MANGE kinoturer med det valget der!) 🤑

Skrevet
3 minutes ago, Woff said:

(Du må spare inn MANGE kinoturer med det valget der!) 🤑

Haha.. 😛 Vel, det blir nok bare en drøm.. Jeg har heldigvis litt impulskontroll så den tanken i bakodet forsvinner nok bare lenger og lenger bak. 😛

• Hjerte 1
Skrevet

Problemet med så og si alle lenestoler i dag er at de er så smale. 
Jeg liker å ligge sidelengs, noe jeg kunne i min gamle lenestol. 

Så jeg kjøpte sjeselong, som jeg sovner i og får en god natt søvn. 

Skrevet (endret)
3 hours ago, Dubious said:

Problemet med så og si alle lenestoler i dag er at de er så smale. 
Jeg liker å ligge sidelengs, noe jeg kunne i min gamle lenestol. 

Så jeg kjøpte sjeselong, som jeg sovner i og får en god natt søvn. 

Jeg har sjesalong på den sofaen jeg har nå. Problemet er at jeg ikke får nok støtte til rygg og nakke. Nakkestøtte er det ikke i det hele tatt, så jeg har brukt sofa putene mot veggen til å støtte nakke. Samme med rygg har jeg flere sofa puter til å støtte opp. Problemet er at sofaputene er jo blitt deformert etter mange år.

Derfor tenkte jeg gå for recliner, der man får skikkelig støtte for både nakke og rygg. Det har også slått meg at mange modeller er smale. Så jeg har sett litt på såkalte hjemmekino reclinere som ofte er en del bredere. Etter å ha lurket litt rundt på nett tror jeg at jeg kommer til å bestille fra utlandet. Mest sannsynlig fra USA, eller kanskje kina. Dollaren er på vei ned så det skader ikke.

Fant denne siden som har en mengde med hjemmekino reclinere, blandt annet denne: https://www.theaterseatstore.com/octane-vega-lhr-max-black På noen modeller kan man bestille enkeltvis, noe man kan på denne. Man kan også justere "lumbar" og nakke på de mange av modellene. Det er også fri frakt om man bestiller minst 2. Litt kjipt at tilbudet sikkert går ut før jeg får feriepengene mine så jeg sitter å tenker på hvordan jeg kan få frigjort litt kaptital sånn at jeg får med meg tilbudet. Må lurke litt mer rundt før jeg bestemmer meg. Det er jo sånn fancy blått led lys på denne modellen jeg har sett på fra USA, noe jeg absloutt ikke trenger. Har sett noen syns det lyser alt for sterkt og har montert de baklengs for å dempe lyset.

Endret av strike_
Skrevet

Jeg har stressless Tokyo, både som lenestol i stuen men også som kontorstol. Utrolig digg å sitte i å kan legge de godt bak når en ønsker en blund:p 

skeidar har salg på en del stressless om dagen.

• Liker 1
Skrevet
10 minutes ago, Salvesen. said:

Jeg har stressless Tokyo, både som lenestol i stuen men også som kontorstol. Utrolig digg å sitte i å kan legge de godt bak når en ønsker en blund:p 

skeidar har salg på en del stressless om dagen.

Takk for tips, Setter pris på alle erfaringer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...