Aetius Skrevet 5. mai Skrevet 5. mai (endret) 35 minutes ago, sedsberg said: Delvis. På siste versjon nå så må du enten åpne kommandolinjen og skrive inn noen kommandoer eller modifisere noe på installasjonsmediet. Man kan ikke lengre bare velge "jeg har ikke internett" eller lignende. Man må til med "modding". Kommandolinje-bruk er da ikke "modding". Men vi er egentlig enige her, det burde vært langt enklere, og det virker ikke som om MS bryr seg så mye om kundene sine lenger. Endret 5. mai av Aetius
leifeinar Skrevet 5. mai Skrevet 5. mai Javisst skrev (11 timer siden): Alt på Ultra vel og merke (Som jeg nekter å fire på). Det må du bare fortsette med hvis du vil ha lav fps 😊 De fleste spill har noen instillinger som kun belaster fps uten visuell effekt. Mange spill har dedikerte YouTube videoer som tar for seg dette. Da blir en 30fps dipp fort en 50 fps dipp.
sedsberg Skrevet 5. mai Skrevet 5. mai 10 minutes ago, Aetius said: Kommandolinje-bruk er da ikke "modding". Men vi er egentliog enige her, det burde vært langt enklere, og det virker ikke som om MS bryr seg så mye om kundene sine lenger. Derfor jeg skrev det i hermetegn. Det er uansett ikke rett frem lengre slik det var før. Valget er ikke skjult. Det er borte. Man må inn med kommandoer for å få det frem igjen, og det er ikke innlysende for folk flest. Man må vite om det. MS vil tvinge på oss online-konto, og det stopper nok ikke her. Før eller siden må man nok ha online-konto for å fortsette å bruke windows uansett.
Aetius Skrevet 5. mai Skrevet 5. mai 20 minutes ago, sedsberg said: Derfor jeg skrev det i hermetegn. Det er uansett ikke rett frem lengre slik det var før. Valget er ikke skjult. Det er borte. Man må inn med kommandoer for å få det frem igjen, og det er ikke innlysende for folk flest. Man må vite om det. MS vil tvinge på oss online-konto, og det stopper nok ikke her. Før eller siden må man nok ha online-konto for å fortsette å bruke windows uansett. Ja, man må kunne knepet, noe som er grunnen til at jeg i sin tid skrev denne arytikkelen: https://www.digi.no/artikler/guide-slik-setter-du-opp-windows-11-uten-microsoft-konto/522756 Dessverre noe utdatert nå, men jeg jobber ikke i Digi lenger, så jeg får ikke oppdatert den.
sedsberg Skrevet 5. mai Skrevet 5. mai (endret) Ja, ryktene sier at BYPASSNRO-scriptet skal fjernes. Har sett noen skriver at man kan bruke start ms-cxh:localonly i stedet i kommandolinja men det fungerte ikke hos meg. Edit: Men dette blir jo delvis off-topic. Endret 5. mai av sedsberg
ps5 Skrevet 5. mai Skrevet 5. mai 2 minutes ago, sedsberg said: Edit: Men dette blir jo delvis off-topic. Understatement of the year?
Svein M Skrevet 5. mai Skrevet 5. mai (endret) Spill er som oftest laget for Windows, så jeg har dessverre litt dårlig tro på å bruke Linux til spill. Jeg tror det er lurt å ha både bra CPU og skjermkort. Jeg tror nesten å oppgradere CPU er viktigere enn skjermkortet, men dette er forskjellig fra spill til spill. Her er en fps kalkulator (jeg vet ikke hvor rett det er, men det ser ut til at Horizon Zero Dawn spillet er krevende for CPU): https://pc-builds.com/fps-calculator/result/0O012l/2b/horizon-zero-dawn/2560x1440/ edit: Tipper en må ned i Medium setting med RTX 2080. Endret 5. mai av Svein M
Svein M Skrevet 5. mai Skrevet 5. mai For valg av CPU, så tenker jeg at disse er ganske bra: Ryzen 5 9600X eller Ryzen 7 9700X. https://www.tomshardware.com/reviews/cpu-hierarchy,4312.html https://www.tomshardware.com/reviews/gpu-hierarchy,4388.html
Javisst Skrevet 5. mai Forfatter Skrevet 5. mai Denne tråden engasjerte visst mer enn jeg hadde forutsett... 😅 Men da hører jeg på dere og dropper oppgradering. Da blir det nybygg i stedet. leifeinar skrev (10 timer siden): De fleste spill har noen instillinger som kun belaster fps uten visuell effekt. Mange spill har dedikerte YouTube videoer som tar for seg dette. Da blir en 30fps dipp fort en 50 fps dipp. Takk for tips. Da skal jeg sjekke opp i dette. Svein M skrev (5 timer siden): Spill er som oftest laget for Windows, så jeg har dessverre litt dårlig tro på å bruke Linux til spill. Ja, jeg er litt skeptisk selv, men hadde vært moro å teste! Svein M skrev (4 timer siden): For valg av CPU, så tenker jeg at disse er ganske bra: Ryzen 5 9600X eller Ryzen 7 9700X. Jepp! Jeg planlegger 9600X-basert oppsett. Jeg trenger ikke allverdens med kraft, og i5'en har vært perfekt til mitt bruk. Jeg tror dette kan bli bra, og når M9 kommer så blir det tipp topp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå