Gå til innhold

Stortingsvalget 8.september 2025

Anbefalte innlegg

Skrevet
Smule8o skrev (8 timer siden):

De nye strømmålerne kom først og fremst for å prøve å styre forbruket vekk fra de tidspunkt forbruk er høyest og/eller produksjonen er lavest (som gir høyest priser). Ikke for å gjøre noe som helst dyrere. 

Det er riktig når det gjelder nettleie.

Når det gjelder strømprisene, er prissmitten fra EU et vesentlig moment. En politisk styrt utvikling som har fått uanede konsekvenser.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 hour ago, Klote said:

Det tror jeg lite på. Kvartalsvise regninger, med 3-6 ganger så høye regninger, ville ruinert de som ikke har oversikt over økonomien. Og de er det mange av. Det vet politikerne.  

Hvor ofte det faktureres og type strømmåler har ingenting med hverandre å gjøre.

Skrevet
1 hour ago, Vokteren said:

Det er riktig når det gjelder nettleie.

Når det gjelder strømprisene, er prissmitten fra EU et vesentlig moment. En politisk styrt utvikling som har fått uanede konsekvenser.

At strømprisene er utsatt for prissmitte et det ingen tvil om. Kabelen som eksporterer mest går forresten til England, som ikke er med i EU. Men det passer kanskje ikke gnålet ditt om at EU er en organisasjon som kun eksisterer for å sabotere Norge.

Men hvordan i alle dager mener du strømmålerne gjør oss mer utsatt for prissmitte?

Skrevet
Klote skrev (1 time siden):

Det tror jeg lite på. Kvartalsvise regninger, med 3-6 ganger så høye regninger, ville ruinert de som ikke har oversikt over økonomien. Og de er det mange av. Det vet politikerne.  

Er det fortsatt noen kunder som velger kvartalsvise regninger? Finnes det fortsatt selskaper som tilbyr det? Jeg trodde bransjen hadde standardisert på månedsvise regninger på grunn av at kundene massivt foretrekker det.

Skrevet
Simen1 skrev (2 timer siden):

Er det fortsatt noen kunder som velger kvartalsvise regninger? Finnes det fortsatt selskaper som tilbyr det? Jeg trodde bransjen hadde standardisert på månedsvise regninger på grunn av at kundene massivt foretrekker det.

Så var det dette med leseferdighetene da...

Skrevet
Smule8o skrev (2 timer siden):

Men hvordan i alle dager mener du strømmålerne gjør oss mer utsatt for prissmitte?

Hvor skrev jeg dette ?

Avsporingen din er lett å gjennomskue….

Skrevet
12 minutes ago, Vokteren said:

Hvor skrev jeg dette ?

Avsporingen din er lett å gjennomskue….

Det du svarte på var :

De nye strømmålerne kom først og fremst for å prøve å styre forbruket vekk fra de tidspunkt forbruk er høyest og/eller produksjonen er lavest (som gir høyest priser). Ikke for å gjøre noe som helst dyrere. 

Skrevet
Smule8o skrev (2 minutter siden):

Det du svarte på var :

Og da svarte jeg at dette er gyldig for nettleien. Netteiernes økonomi er til din informasjon strengt regulert av myndighetene.

Det er strømprisen som galopperer og som er mest avhengig av tilbud og etterspørsel på Nordpool.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...