Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har blitt kunde i den nye Kredittbanken eid av Eika og Sparebank1? Ser de har 5% på høyrentekonto 👍 

https://kredittbanken.no/

Ingen app, bare via nettleser. Fungerer den greit via mobil eller er det litt tungvint? 

Overføring bare til egen konto i annen bank, erfaringer med det? Tar overføringen et døgn, eller går det lenger tid? 

Når det gjelder sparing så har jeg det siste året brukt Bulder Bank og er egentlig ganske fornøyd med de. 4,5% der på høyrente. 

Videoannonse
Annonse
Gjest 1c0f8...ce6
Skrevet

Nei, jeg holder meg til Avida med 5,06% med full frihet.

Anonymous poster hash: 1c0f8...ce6

Skrevet
Gjest 1c0f8...ce6 skrev (På 2.4.2025 den 21.51):

Nei, jeg holder meg til Avida med 5,06% med full frihet.

Anonymous poster hash: 1c0f8...ce6

Nei takk! Må bruke kid nr, ikke norsk bankgaranti...

Skrevet
Travellingman skrev (17 timer siden):

Banken er medlem av bankenes sikringsfond. Har du sett/lest noe sted at det ikke gjelder for innskudd til kontoer med KID-nr? Er da flere banker som bruker lignende løsning.

Skrevet
Cascada81 skrev (29 minutter siden):

Banken er medlem av bankenes sikringsfond. Har du sett/lest noe sted at det ikke gjelder for innskudd til kontoer med KID-nr? Er da flere banker som bruker lignende løsning.

Svensk bank dette, lavere garanti da. Jeg liker ikke dette med kid-nr....

Skrevet (endret)
Cascada81 skrev (3 timer siden):

Nei, det er de ikke. https://www.bankenessikringsfond.no/om-oss/medlemmer/?query=avida

Travellingman skrev (3 timer siden):

Svensk bank dette, lavere garanti da. Jeg liker ikke dette med kid-nr....

Nordea er finsk. Bank Norwegian er svensk. Danske Bank er dansk. Jeg kunne fortsatt en god stund. De er alle medlemmer av det norske banksikringsfondet, i tillegg til hjemlandene (og diverse andre land). Det er noen utenlandske banker som opererer i Norge som bare er medlem i hjemlandets sikringsfond, og mange utenlandske banker som er med i det norske i tillegg. Men Avida er ikke blant dem. 

Endret av Herr Brun
Nordea er selvfølgelig finsk, ikke svensk
Skrevet
Cascada81 skrev (48 minutter siden):

Tråden omhandler Kredittbanken, og de er medlemmer av bankenes sikringsfond. Jeg svarte på et innlegg hvor det ble påstått en kobling mellom bruk av KID-nummer og manglende innskuddsgaranti. 

Jeg har ikke hevdet at det var en kobling, i så fall har du misforstått mitt innlegg.

Skrevet
Travellingman skrev (På 8.4.2025 den 14.06):

Jeg har overhode ingen planer om å ha mer enn 950 000 NOK på en sparekonto uansett. Det er grensen på sparekonto hos Avida og den svenske garantisummen er langt høyere enn det. 5,06 % alt for lav avkastning på pengene til å ha så mye eller mere i banken.

Skjønner ellers ikke hvorfor du er skeptisk til Kidnr? Det er jo som å betale en hvilken som helst annen regning.

Skrevet
Cascada81 skrev (17 timer siden):

Tråden omhandler Kredittbanken, og de er medlemmer av bankenes sikringsfond. Jeg svarte på et innlegg hvor det ble påstått en kobling mellom bruk av KID-nummer og manglende innskuddsgaranti. 

Tåden omhandler kredittbanken, innlegget du faktisk svarte på handlet om Avida. Innlegget kom med to forskjellige grunner til å si nei til Avida, det er ingen indikasjon på at noen (andre enn din stråmann) mener bruk av KID og manglende innskuddsgaranti henger sammen. 

Skrevet
obygda skrev (På 9.4.2025 den 6.18):

Innskuddsgarantien er begrenset

Avida har tak for innskudd på 950 000 NOK, som er godt under den svenske innskuddsgarantien. Det er vel ekstremt få som har behov for å ha mere på en bankkonto. Og de få det gjelder kan jo dele opp pengene på flere banker. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...