Gå til innhold

Jeg hater den norske innvandringspolitikken!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Vokteren skrev (1 time siden):

Der dro rabler rasismekortet igjen, som en ubevisst eller bevisst ryggmargsrefleks.

Jeg «skyller» ikke på enkeltpersoner, men jeg skylder på politikken som har vært ført de siste tiårene som har vært preget av altfor mye naivitet og idealisme. Når skeptikere og realister påpeker baksiden av medaljen, går idealistene straks i skyttergraven og sementerer debatten med ufine metoder og stråmenn.

Svenske myndigheter gjorde det lenge på samme måte, med nedslående resultater.

Og innvandrere som allerede har immigrert og etablert seg på lovlig grunnlag? Om innvandringen hadde gått til 0, ville det likevel blitt klaget på innvandring. Med kort vei til å stigmatisere en hel gruppe, dvs. noen med mørke trekk man ser på gata.

De positive tingene som skjer blir ikke nevnt. Feks. fotballtrening på fredag kveld i idrettshall for å holde ungdom borte fra gata. Og å utvide tilbudet som jeg ikke kjenner i detalj, slik at ressurssvake familier alltid har et fritidstilbud for sine barn. For de som ikke er på hytta i helgene.

Ellers er det ikke én politiker som ikke er opptatt av unge kriminelle, også vår AP justisminster som har møter med Sverige for å lære av dem.

https://www.vg.no/nyheter/i/W0ovEg/stoere-frp-vil-skape-svenske-tilstander-i-norge

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vokteren skrev (2 timer siden):

Der dro rabler rasismekortet igjen, som en ubevisst eller bevisst ryggmargsrefleks.

Jeg «skyller» ikke på enkeltpersoner, men jeg skylder på politikken som har vært ført de siste tiårene som har vært preget av altfor mye naivitet og idealisme. Når skeptikere og realister påpeker baksiden av medaljen, går idealistene straks i skyttergraven og sementerer debatten med ufine metoder og stråmenn.

Helt riktig, utfordringer knyttet til innvandring blir jo snakket om blant de største mediene og partiene i Norge. Så anklager om rasisme eller høyre-ekstremisme burde forbeholdes de som faktisk kommer med det. 

• Liker 3
Skrevet
10 minutes ago, Subara said:

Med kort vei til å stigmatisere en hel gruppe, dvs. noen med mørke trekk man ser på gata.

Er det greit at fattige stigmatiseres hver gang sosiøkonomiske forhold trekkes frem som årsak til kriminalitet?

Spørsmålet er ironisk ment, men det er for å peke på at drar man frem stigmatisering hver gang visse typer årsaker nevnes, så kan man aldri diskutere disse som årsaker. Det dreper diskusjonen.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Gammel Gubbe skrev (26 minutter siden):

Er det greit at fattige stigmatiseres hver gang sosiøkonomiske forhold trekkes frem som årsak til kriminalitet?

Spørsmålet er ironisk ment, men det er for å peke på at drar man frem stigmatisering hver gang visse typer årsaker nevnes, så kan man aldri diskutere disse som årsaker. Det dreper diskusjonen.

Mye kokain på vestkanten i Oslo også. https://www.forskning.no/alkohol-og-narkotika-partner-rus/ulovlig-rusbruk-i-oslo-vest-gar-under-radaren-til-bade-foreldre-og-politi/2401544

Jeg mener at det gjøres av alle våre politikere.

Det handler også om hvilke ord man bruker. At TS har ordet hate i overskriften påvirker diskusjonen for meg. Vi bør ha kommet lenger enn at noen fortsatt snakker som gamle, fordomsfulle menn (tenker på min veldig gamle onkel). Men nå er det altså unge, oftest menn som ikke kan vise vanlig folkeskikk. Negativitet sprer seg som ild i tørt gress i sosiale medier.

Hvis man forsøker å snu på det. Hva hvis det var en selv som kom med to tomme hender til et nytt land og samtidig ble utsatt for hatkampanjer. Ville det ting blitt bedre av det?

Verden har blitt mindre enn før, folk flytter, vi reiser oftere utenlands. Globalisering har kommet for å bli.

Men slutter å skrive nå, før jeg høres like sint ut med motsatt fortegn.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
5 hours ago, Vokteren said:

Dette er pare tomt prat. Politikken som har vært før de siste årene har vært preget av umenneskelighet og en stadig mer fremmedfiendtlig holdning, selv fra normalt oppegående politiske partier. Påstand om at politikken har vært preget av "naivitet" og "idealisme" er faktisk latterlig.

• Liker 4
Skrevet
Subara skrev (2 timer siden):

Om innvandringen hadde gått til 0, ville det likevel blitt klaget på innvandring. Med kort vei til å stigmatisere en hel gruppe, dvs. noen med mørke trekk man ser på gata.

De positive tingene som skjer blir ikke nevnt. Feks. fotballtrening på fredag kveld i idrettshall for å holde ungdom borte fra gata. 

Dersom innvandringen hadde gått til 0, kunne man brukt mye mer ressurser til å integrere de som allerede er her og ikke fått stadig nye, uforutsette og kostbare utfordringer.

Fotballtrening på fredag for å holde ungdom borte fra gata kunne dermed vært utvidet til både lørdag og søndag

• Liker 2
Skrevet
rabler skrev (7 minutter siden):

Dette er pare tomt prat. Politikken som har vært før de siste årene har vært preget av umenneskelighet og en stadig mer fremmedfiendtlig holdning, selv fra normalt oppegående politiske partier. Påstand om at politikken har vært preget av "naivitet" og "idealisme" er faktisk latterlig.

Tøv.

Politikken strammes inn pga reelle årsaker og konkret statistikk.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Ehh... det er vel meir openbare grunner til at fotballtrening normalt er ein gong i uka, kanskje to. Nemlig at det er det som er ein normal, sunn mengde. Det har skrekkelig lite med innvandringspolitikk å gjere.

• Liker 3
Skrevet
On 3/20/2025 at 7:50 AM, sedsberg said:

Noe positivt er det jo oppi det hele. Ved at staten kjøper opp boliger for å bruke på flyktninger så bidrar de til at boligprisene øker markant. Dette kommer jo de fleste i Norge til gode ved at boligene deres blir mer verdt.

Og de unge kommer ikke inn i boligmarkedet med mindre de har foreldre som har arvet i mange generasjoner og kan hjelpe til.

• Liker 1
Skrevet
Boing_80 skrev (10 timer siden):

Hvorfor, hvorfor, hvorfor klarer ikke enkelte å fatte det faktum at det er ganske mange godt integrerte innvandrere i Norge? At det er noen få som driver med faenskap er vel ikke ensbetydende med mislykket integrering?

Ja vestlige innvandrere.
Migranter fra 2 og 3. verden holder fast ved sine egne verdier og regler som de setter foran norske lover.
Dét er ikke å være integrert.

• Liker 4
Skrevet
11 minutes ago, Vokteren said:

Tøv.

Politikken strammes inn pga reelle årsaker og konkret statistikk.

Dette er bare tull. Det er ingen reelle årsaker til å stramme inn Norges innvandringspolitikk. 

• Liker 2
Skrevet
Subara skrev (På 27.5.2025 den 10.46):

Har ikke Frp integrering lenger i partiprogrammet? Som jeg husker har Listhaug vært integreringsminister.

Integrering har vært forsøkt i flere tiår til enorme kostnader. Helt forgjeves.
Å bli integrert er migrantenes ansvar.

• Liker 2
Skrevet
2 minutes ago, Neptun1 said:

Ja vestlige innvandrere.
Migranter fra 2 og 3. verden holder fast ved sine egne verdier og regler som de setter foran norske lover.
Dét er ikke å være integrert.

Dette er rasistisk pisspreik uten rot i virkeligheten.

• Liker 4
Skrevet (endret)
20 minutes ago, Neptun1 said:

...

Kan du forklare korleis ein i det heila tatt skal tolke dette som anna enn reinspikka rasisme? 

Endret av Drunkenvalley
Fjernet tekst fra sitat i tilfelle sitert innhold skulle bli fjernet.
  • Liker 4
Skrevet
On 5/27/2025 at 10:46 AM, Subara said:

Har ikke Frp integrering lenger i partiprogrammet? Som jeg husker har Listhaug vært integreringsminister.

Frp er avhengig av at innvandringen går dårlig så de er ikke interessert i å løse noen problemer knyttet til innvandring. Så lenge de kan hovere og si "det var det vi sa" selv om de aldri har sagt det så er de fornøyd.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Muslimen Jonis Josef mener Norge er "ganske rasistisk".

Han har sin opprinnelse fra det "suksessfulle, fremgangsrike og tolerante" landet Somalia.
Ettersom Somalia ligger langt ned i Afrika, nesten ved ekvator så må det antas at den svært lange reisen til Norge lengst nord i Europa er gjort av medlidenhet - for å lære oss om toleranse.
https://www.nettavisen.no/kjendis/jonis-josef-norge-blir-stadig-mer-fremmedfiendtlig/s/5-95-2457627

Når han så har kommet til den slutningen at Norge er uutholdelig for muslimer og afrikanere så vil jeg anbefale somalieren å reise til mer tolerante land som f.eks. Saudi-Arabia, Iran eller Sudan. Land med kulturen og holdningene han etterlyser i Norge.
Vi er nok ikke "frelsbare". Dvs. normale mennesker (multikulturalister er i høyeste grad frelsbare for islam).

Endret av Neptun1
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
1 minute ago, Neptun1 said:

...

Ok, og? Du sitt jo her og ytrer rein rasisme her, og så prøver du samtidig å sei at hvis folk ikkje tåler det skal dei ut av landet? 😂

• Liker 3
Skrevet
Vokteren skrev (28 minutter siden):

Dersom innvandringen hadde gått til 0, kunne man brukt mye mer ressurser til å integrere de som allerede er her og ikke fått stadig nye, uforutsette og kostbare utfordringer.

Fotballtrening på fredag for å holde ungdom borte fra gata kunne dermed vært utvidet til både lørdag og søndag

Det er allerede begrensninger. 

Ja, eller andre tilbud. Jeg kjedet meg også når venner var på hytte eller bortreist i feriene, så kan godt forstå at det kan gå galt hvis man ikke har noe å fylle fritiden med. Får feil venner osv.

• Liker 2
Skrevet (endret)
Drunkenvalley skrev (37 minutter siden):

Kan du forklare korleis ein i det heila tatt skal tolke dette som anna enn reinspikka rasisme? 

I Norge er vi myndige ved fylte 18 år.
Men dette gjelder ikke muslimske kvinner i følge deres egne lover. Hun er i sin families eie.
En muslimsk kvinne kan ikke gifte seg med den hun vil - og det er regelrett forbudt i islam å gifte seg med en ikke-muslimsk mann - også i Norge.
Islam går foran norske lover - der det er konflikt.

Selvsagt helt greit for venstresiden.
Også at de må dekke seg til for at ikke "andre" menn skal se dem.

Endret av Neptun1
  • Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...