Gå til innhold

Jeg hater den norske innvandringspolitikken!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis vi ikke slipper inn så mange kriminelle, så slipper vi å flykte.

Ideen at asylsøkere har høyere utdanning enn norske arbeidsledige er tvilsom, mange er analfabeter og vet ikke at kriminalitet et forbudt.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
42 minutes ago, skaftetryne32 said:

Kanskje, men tro er sånt man gjør i kjerka, og det står fremdeles ganske dårlig til med resultatene av det. Mange av de arbeidsledige er nok fast bestemt på en mye bedre jobb enn vaskehjelp, og mange andre igjen har ikke utdannelsen som trengs.

Joda, og jeg er fast bestemt på at jeg skal bli influenser - jeg har nemlig 2 følgere på Insta. Faktisk er det en nyanse i det du sier og det er at for en høyt lønnet som blir arbeidsledig er det ugunstig å ta en lavere stilling. Men slike problemer er selvkorrigerende over tid.

Manglende utdannelse er neppe noe utfordring. Sist jeg sjekka hadde vi skoler og noen få lærere. Da burde ikke dette være noe problem som stopper fremsteg.

46 minutes ago, skaftetryne32 said:

Og seriøst er du nødt til å lage sånne stråmenn ? Jeg hyler ikke, jeg er faktisk ganske restriktiv med mine utropstegn, selv om jeg skal innrømme at jeg brukte ett i går.

Så ikke jeg lagde noe stråmann.

47 minutes ago, skaftetryne32 said:

Fint det, men da må vi faktisk gjøre det også, stemme for det, ta konsekvensene av det, og det har vi altså ikke gjort, ikke ennå, og personlig håper jeg det aldri skjer, kanskje den dagen kommer da nordmenn trenger å flykte, tenkt på det ?

Bra vi er forskjellige sier dem. Den dagen vi trenger flykte har alle glemt våre gode handlinger, i frykt for egne konsekvenser. Til og med vår søta bror var ikke helt åpen for oss den gangen vi trengte det. Og for å være ærlig, jeg ville aldri flyktet. Jeg ville kjempet for landet mitt til siste ende.

• Liker 4
Skrevet
rozon skrev (17 timer siden):

Vår juridiske plikt til å motta flyktninger er selvpåført, og kan endres med et pennestrøk. Forøvrig justeres kvotene hvert år politisk, så vi har litt wiggle-room.

Du hyler om arbeidskraften vi trenger. Det er 100.400 ledige stillinger i Norge og 129.000 arbeidsledige per april 2025. Dette vil du fikse med mer innvandring? La meg låne ordene til jenta i TINE Lett Sjokolademelk: "Tror det går greit, jeg!"

Det er riktig.
Det uendelige behovet for mer arbeidskraft er politisk skapt og omfavnet av arbeidsgivere som ønsker lavere lønnskostnader og svakere arbeidslivsrettigheter.

Og hva med den store andelen uføretrygdede i arbeidsfør alder?
https://www.ssb.no/sosiale-forhold-og-kriminalitet/trygd-og-stonad/statistikk/uforetrygdede/artikler/liten-nedgang-i-andel-ufore
Av disse er mer enn 10 % under 29 år.
En uutnyttet arbeidskraft og skjult arbeidsledighet som skyldes en av verdens mest generøse trygdeordninger og en hestehandel i trepartssamarbeidet.

Skulle nesten tro at vi er en nasjon av hovedsaklig psykisk og fysisk syke mennesker med uopprettelige skader

• Liker 1
Skrevet
rozon skrev (15 timer siden):

Så ikke jeg lagde noe stråmann.

Hylte jeg noe sted ? Brukte jeg caps lock og tusen utropstegn, svaret er nei, så jeg har ikke bedrevet noe hyling, så når du sier jeg hyler hva er det da du lager ? En stråmann. 

rozon skrev (15 timer siden):

Jeg ville kjempet for landet mitt til siste ende.

kjempet til siste ende mot en naturkatastrofe ? 

images?q=tbn:ANd9GcQ4fHsSnsThSPP0aD9MHEf

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
skaftetryne32 skrev (16 timer siden):

Kanskje, men tro er sånt man gjør i kjerka, og det står fremdeles ganske dårlig til med resultatene av det. Mange av de arbeidsledige er nok fast bestemt på en mye bedre jobb enn vaskehjelp, og mange andre igjen har ikke utdannelsen som trengs.

Det er en politisk skapt virkelighet om at «ingen» gidder å jobbe som vaskehjelp.
Da går den egositiske og storsnutede heller på trygd.
Jeg kunne gjerne jobbet som vaskehjelp hvis alternativet var å leve på eksistensminimum.

• Liker 2
Skrevet
Vokteren skrev (22 minutter siden):

Det er en politisk skapt virkelighet om at «ingen» gidder å jobbe som vaskehjelp.

Ok, men det er fremdeles mangel på vaskehjelp her til lands, de fylles opp i stor grad av innvandrere, så det er vel en politisk skapt virkelighet da om du sier det, men jeg ser ikke hvordan det forandrer på noe som helst. 

Vokteren skrev (23 minutter siden):

Jeg kunne gjerne jobbet som vaskehjelp hvis alternativet var å leve på eksistensminimum.

Det er nok de aller fleste enige om, det er mye bedre enn å gå på trygd, personlig har jeg ikke opplevd de på trygd som spesielt egoistiske eller storsnutede, heller tvert i mot. 

Et av de største problemene vi har her til land er heller egoistiske og storsnutede arbeidsgivere, det er et problem for mange at deres faktiske arbeidsevne blir ignorert grunnet uheldig trynefaktor, er det noen det bør settes langt høyere krav til så er det arbeidsgivere.  

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, skaftetryne32 said:

kjempet til siste ende mot en naturkatastrofe ?

Er vi i barnehagen?

Det er nok de aller fleste enige om, det er mye bedre enn å gå på trygd, personlig har jeg ikke opplevd de på trygd som spesielt egoistiske eller storsnutede, heller tvert i mot.

Trygd og eksistensminimum er ikke det samme. 

Et av de største problemene vi har her til land er heller egoistiske og storsnutede arbeidsgivere, det er et problem for mange at deres faktiske arbeidsevne blir ignorert grunnet uheldig trynefaktor, er det noen det bør settes langt høyere krav til så er det arbeidsgivere. 

Bevis? Eller sitter du bare der å dikter og filosoferer?

• Liker 1
Skrevet
rozon skrev (43 minutter siden):

Er vi i barnehagen?

Det er mer enn krig å terror som kan skape flyktninger, og du må tåle en gif når du selv lager stråmenn om at jeg hyler, så ja, vi er i barnehagen, og du sitter der rett ved siden av meg.

Skal vi bli enige om å holde oss utelukkende til saken, og unngå enhver form form for sarkasme, feilslutninger og personangrep så er jeg veldig kul med akkurat det, men den avtalen kan ikke være gjeldende for bare en av oss.  

rozon skrev (47 minutter siden):

Trygd og eksistensminimum er ikke det samme. 

I et land som Norge er det omtrent det nærmeste vi kommer. 

rozon skrev (47 minutter siden):

Bevis? Eller sitter du bare der å dikter og filosoferer?

Ja det gjør jeg, men jeg svarte jo på dikting, filosofi og generell synsing uten noen form for bevisføring også, hvorfor er det bare meg du spør om bevis ? 

• Liker 2
Skrevet
6 minutes ago, skaftetryne32 said:

Ja det gjør jeg, men jeg svarte jo på dikting, filosofi og generell synsing uten noen form for bevisføring også, hvorfor er det bare meg du spør om bevis ? 

Fordi du skriver "Et av de største problemene vi har her til land", og dette forstås som om dette er opplest og vedtatt faktum. Da er det vel naturlig å kunne be om bevis på den påstanden? 

Men greit du tydeliggjør at det bare var fantasi du kom med.

• Liker 2
Skrevet
rozon skrev (2 minutter siden):

Fordi du skriver "Et av de største problemene vi har her til land", og dette forstås som om dette er opplest og vedtatt faktum. Da er det vel naturlig å kunne be om bevis på den påstanden? 

Men er det bare din side som får lov til å dikte å fantasere, hvorfor det ? 

• Innsiktsfullt 2
Skrevet (endret)

Alt pratet om at innvandring eller muslimer som en del høyrevridder mener skal erstatte den norske befolkningen og at Norge blir til islamsk stat er egentlig bare fantasiprat Se på England eller Frankrike. De har større andel av muslimer enn oss, men de er fortsatt et sekulær samfunn. Og selv om det fødes flere med innvandrerbakgrunn betyr ikke at alle er programmert til å bli jihadister. Hadde det vært tilfellet, så hadde vi hatt en verdenskrig mot 1.5 milliarder muslimer nå. Bare vås denne tråden. 

Endret av ForTheImperium
  • Innsiktsfullt 3
Skrevet
rozon skrev (4 minutter siden):

Men du forstår det at folk med diverse funksjonsnedsettelser faktisk har større problemer med å få jobb, du tror vel ikke at det faktisk er en fantasi ? Ofte skyldes det jo gjerne uvitenhet fra arbeidsgiver sin side, eller en eller annen form for fordommer en har pådratt seg, manglende tilrettelegging er også ofte et problem, men det er jo faktisk ikke en fantasi, de med fysiske og psykiske problemer har ofte langt større problem med å få jobb, det er derfor vi trenger tiltak for å hjelpe de med de problemene å få seg en jobb.  

https://www.utdanningsnytt.no/arbeidsliv-arbeidsmiljo-forste-steg/mange-med-funksjonsnedsettelse-som-ikke-er-i-arbeid-kan-tenke-seg-a-jobbe/432047

https://karrierestart.no/jus-og-rettigheter/663-ansetter-ikke-personer-med-funksjonshemninger

https://www.oslomet.no/forskning/forskningsnyheter/fra-problem-til-ressurs-i-arbeidslivet

https://www.oslomet.no/om/nyheter/kai-kronikken/rullestolbrukere-diskrimineres

• Innsiktsfullt 3
Skrevet

Men du forstår det at folk med diverse funksjonsnedsettelser faktisk har større problemer med å få jobb, du tror vel ikke at det faktisk er en fantasi ?

Ingen problem med å forstå det.

Ofte skyldes det jo gjerne uvitenhet fra arbeidsgiver sin side, eller en eller annen form for fordommer en har pådratt seg, manglende tilrettelegging er også ofte et problem, men det er jo faktisk ikke en fantasi, de med fysiske og psykiske problemer har ofte langt større problem med å få jobb, det er derfor vi trenger tiltak for å hjelpe de med de problemene å få seg en jobb.

Her er jeg uenig. Du kan ikke laste arbeidsgiver for lyter ansatte har. Eksempelvis Peders Sykkelverksted har ansatt en i rullestol og må ta kostnaden av ramper og tilrettelegging mot Jens Sykkelshop som ikke har en slik ansatt. Disse kan jo da ikke konkurrere på pris i samme marked lengre. 

Så tiltakene må komme fra felleskassen, ikke fra arbeidsgiver. 

Hvis vi bringer eksemplet da ett steg videre, og etter at Peders har fått gjennomført endringene så får den ansatte jobb hos Jens. Er det da samfunnet sin oppgave å subsidiere jobbskiftene til "den med problemet"? Alltid? For evig?

Så kommer spørsmålet om lytene man har tilsvarer at man er helt arbeidsudyktig. Vet det er en lastebilsjåfør som er lam i beina, men likevel gjør en jobb som lastebilsjåfør. Til sammenligning har jeg en kompis som har vondt i knærne etter en idrettskade - og er 100% arbeidsufør. Det skal ikke være sånn.

• Liker 1
Skrevet
rozon skrev (13 minutter siden):

Du kan ikke laste arbeidsgiver for lyter ansatte har. Eksempelvis Peders Sykkelverksted har ansatt en i rullestol og må ta kostnaden av ramper og tilrettelegging mot Jens Sykkelshop som ikke har en slik ansatt. Disse kan jo da ikke konkurrere på pris i samme marked lengre. 

Jo jeg kan faktisk det ikke for lytene, men for at de forskjellsbehandler, men det er klart det hadde hadde hjulpet enormt om det ble regulert litt bedre sånn at de som faktisk gjorde det fikk den støtten som trengs, det er greit å nevne at de på trygdeytelser er en utgift, men hvor er de gode forslagene til å få ned de utgiftene ? Og de utgiftene for en rullestolrampe er små i det lange løp, samtidig som mange sykkelverksted faktisk allerede har rampe, folk triller inn syklene sine 😉

rozon skrev (23 minutter siden):

Så tiltakene må komme fra felleskassen, ikke fra arbeidsgiver. 

Selvfølgelig, men arbeidsgiver må faktisk ha ballene til å gi jobben også. 

rozon skrev (21 minutter siden):

Er det da samfunnet sin oppgave å subsidiere jobbskiftene til "den med problemet"? Alltid? For evig?

Det store spørsmålet blir, hva koster mest ? Å subsidiere en jobb, eller ett liv som ufør ? Jeg tipper vi tjener mest, og bruker minst ved å subsidiere den jobben.  

rozon skrev (25 minutter siden):

Så kommer spørsmålet om lytene man har tilsvarer at man er helt arbeidsudyktig. Vet det er en lastebilsjåfør som er lam i beina, men likevel gjør en jobb som lastebilsjåfør.

Og det krever selvfølgelig, hjelpemidler, og muligens en relativt motivert arbeidsgiver, jeg vil tro i bedrifter der de har hatt ulykker, der f.eks noen er blitt lam fra livet og ned, da har man  nok litt mer støtte, er man født lam fra livet og ned, ja da må man i større grad kjempe seg opp. 

rozon skrev (51 minutter siden):

Til sammenligning har jeg en kompis som har vondt i knærne etter en idrettskade - og er 100% arbeidsufør. Det skal ikke være sånn.

Vel det er dessverre mange med sånne lyter som søker tusenvis av jobber, men ikke får dem, selv om de har nok arbeidsevne, og det mener jeg er et problem, for de folka har en tendens til ende opp med uføretrygd med tid og stunder.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

https://www.document.no/2025/06/18/portugal-strammer-inn-reglene-for-immigrasjon/

Sitat

Portugal planlegger å stramme inn vilkårene for immigrasjon. 17. juni annonserte statsminister Luís Montenegro og hans sentrumsregjering en rekke revisjoner av lovgivningen: Regjeringen vil kreve at utenlandske borgere på forhånd søker arbeidsvisum. Ordningen med at man kunne komme inn på turistvisum for så å søke om opphold, skal bort.  Kontroll ved grensepassering skal trappes opp.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)

Et ikke det i strid med de viktige, internasjonale avtalene som alle portugisere er kjempefornøyd med, og Portugal er avhengig av? 

Skal Norge kompensere ved å gjøre mer, som med HAMAS -støtten?

Endret av Mannen med ljåen
Skrevet
Vokteren skrev (På 16.6.2025 den 6.10):

Det er minst like provoserende at styrende politikere lar dette skje uten å ta ondet ved roten.
De tilhørende synlige og usynlige kostnadene må dekkes av deg og meg i form av høyere offentlige utgifter til politi osv. De største kostnadene er likevel de menneskelige i form av utrygghet og ødelagt livskvalitet for uskyldige ofre.

Ved å gjemme seg bak gjeldende kriminelle lavalder og våre internasjonale «forpliktelser»,  mister de enhver troverdighet i problemstillingen. Ghettofisering, kriminalitet, utenforskap og mistenksomhet er tydeligvis en pris vi må betale fordi noen pressgrupper ønsker stor innvandring og fri flyt.

Sentrale Oslo-politikere viser frem krokodilletårene og fremstår som overrasket:

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/reagerer-pa-tv-2-avsloring-gjor-innmari-vondt/17830587/

Overrasket når problemene har fått lov til å vokse i mange år ???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...