Paxville Skrevet 18. mai Skrevet 18. mai lucky666 skrev (14 minutter siden): Er det bekreftet at amd lanserer 9060xt 8gb? Tyder iallefall på det https://www.tomshardware.com/pc-components/gpus/tipster-claims-amds-rx-9060-xt-8gb-is-planned-to-launch-at-computex-dismisses-cancellation-rumors
siDDis Skrevet 21. mai Skrevet 21. mai Jeg forstår at mange har problemer med ustabilitet med 50 serien. Hos meg kræsjer det mellom alt fra første minutt og etter 3 timer. Er dette et driverproblem eller har jeg et defekt kort?
Svein M Skrevet 21. mai Skrevet 21. mai (endret) Dette er vel prisene RTX 5060 (8GB) $299 (ca 4000 kr) RTX 5060 Ti (8GB) $379 (ca 5100 kr) RTX 5060 Ti (16GB) $429 (ca 5800 kr) Forventet priser for AMD Radeon: RX 9060 XT (8GB) $299 (ca 4000 kr) RX 9060 XT (16GB) $349 (ca 4700 kr) Endret 21. mai av Svein M
ps5 Skrevet 22. mai Skrevet 22. mai Nå "flommer" demosjappa til Komplett nærmest over med 5070 / 5070ti / 5080 og tilmed 5090. Tror bruktmarkedet blir tøft for alt annet enn 5090 denne runden, og selv der må nok betydelig tap påregnes. Gikk fra umulig å få tak i til umulig å bli kvitt på ekstremt kort tid
ili Skrevet 22. mai Skrevet 22. mai On 5/21/2025 at 12:18 PM, siDDis said: Jeg forstår at mange har problemer med ustabilitet med 50 serien. Hos meg kræsjer det mellom alt fra første minutt og etter 3 timer. Er dette et driverproblem eller har jeg et defekt kort? Har ikke hørt om noen med kræsjer. Er det spesifikt spill?
lucky666 Skrevet 22. mai Skrevet 22. mai ps5 skrev (7 minutter siden): Tror bruktmarkedet blir tøft for alt annet enn 5090 denne runden, og selv der må nok betydelig tap påregnes. Fornøyd med Asus tuf 5090 til snaut 27k
ps5 Skrevet 22. mai Skrevet 22. mai On 5/21/2025 at 12:18 PM, siDDis said: Jeg forstår at mange har problemer med ustabilitet med 50 serien. Hos meg kræsjer det mellom alt fra første minutt og etter 3 timer. Er dette et driverproblem eller har jeg et defekt kort? For å gjøre en enkel sjekk av kortet, underklokk maks i eks msi afterburner. Hvis ting da er stabilt er kortet i dårlig form. Hvis samme, prøv en ren windows eller en full driver-avinstallering (finnes dedikerte verktøy for dette).
ps5 Skrevet 23. mai Skrevet 23. mai Da er årets optimist ihvertfall nominert. Forsøker å scalpe ikke mindre enn syv 5080 når man ikke engang får solgt de nye fra overfylte lagre. Tipper Komplett blir superhappy med hele 7 returer fra samme mann. https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/408225674
Donkey Kong Skrevet 23. mai Skrevet 23. mai ps5 skrev (9 minutter siden): Tipper Komplett blir superhappy med hele 7 returer fra samme mann. Hvis han forsøker å kvitte seg med kortene på Finn (mot en liten rabatt) så kan han vel ikke returnere kortene til Komplett? Uansett gledelig å se scalpere svi litt. Kan kanskje dempe trykket neste generasjon. 2
siDDis Skrevet 23. mai Skrevet 23. mai ps5 skrev (12 timer siden): For å gjøre en enkel sjekk av kortet, underklokk maks i eks msi afterburner. Hvis ting da er stabilt er kortet i dårlig form. Hvis samme, prøv en ren windows eller en full driver-avinstallering (finnes dedikerte verktøy for dette). Fant ut av det, det var en hekkans bios innstilling som jeg aldri har hørt om før. DOKP eller noe. Er helt idiotisk at sånne ting ikke er på som standard, har ikke sjangs å sette meg inn i ørten innstillinger. Det eneste jeg tuner i bios idag er power limit, da det er den enkleste form for overklokking om du har en 2kg kjøler.
Nizzen Skrevet 23. mai Skrevet 23. mai (endret) 12 hours ago, ps5 said: Da er årets optimist ihvertfall nominert. Forsøker å scalpe ikke mindre enn syv 5080 når man ikke engang får solgt de nye fra overfylte lagre. Tipper Komplett blir superhappy med hele 7 returer fra samme mann. https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/408225674 LOL Scalpere griner 🤣 Endret 23. mai av Nizzen 1 1
Gazer75 Skrevet 23. mai Skrevet 23. mai (endret) siDDis skrev (15 timer siden): Fant ut av det, det var en hekkans bios innstilling som jeg aldri har hørt om før. DOKP eller noe. Er helt idiotisk at sånne ting ikke er på som standard, har ikke sjangs å sette meg inn i ørten innstillinger. Det eneste jeg tuner i bios idag er power limit, da det er den enkleste form for overklokking om du har en 2kg kjøler. Snakkar du om DOCP? Det er Asus versjonen av XMP på AMD hovudkort for å sette RAM timings. Om det vart stabilt med å slå av dette så er det nok RAM som er problemet trur eg. Endret 23. mai av Gazer75
Svein M Skrevet 24. mai Skrevet 24. mai Gazer75 skrev (9 timer siden): Snakkar du om DOCP? Det er Asus versjonen av XMP på AMD hovudkort for å sette RAM timings. Om det vart stabilt med å slå av dette så er det nok RAM som er problemet trur eg. Han skriver vel at det ikke var på, og det kan vel forklare at minne innstillinger ikke var riktige.
Paxville Skrevet 24. mai Skrevet 24. mai (endret) Komisk at folk sitter med 5090 til salgs 4000-5000 kroner over utsalgspris, når det til og med ER på lager 🤣 Endret 24. mai av Paxville
ps5 Skrevet 24. mai Skrevet 24. mai 1 hour ago, Paxville said: Komisk at folk sitter med 5090 til salgs 4000-5000 kroner over utsalgspris, når det til og med ER på lager 🤣 Håper Komplett går lei av hoardingen og returer fra scalpere og går over til loddtrekning eller en køordning med maks 1 kort limit til 60x0 lansering, men det er vel å drømme.
siDDis Skrevet 24. mai Skrevet 24. mai Svein M skrev (8 timer siden): Han skriver vel at det ikke var på, og det kan vel forklare at minne innstillinger ikke var riktige. Riktig det var ikke på, den største forskjellen var nok at minnet gikk fra 1.15v til 1.25v. Har vært dønn stabilt nå. Har testa overklokking av RTX 5080, og det er noe helt sinnsykt jeg kan skru opp ting. Bruker MSI Afterburner og har satt core til +400 og minnet til +2400. Alt går som ei klokka, og er ca 10% raskere. Fikk 3Dmark til å fullføre med +440 core og +3000 på minnet. Men det var ikke helt stabilt. 1
Gazer75 Skrevet 24. mai Skrevet 24. mai (endret) Om ikkje DOCP var på så skal ikkje det ha noko å seie. Då er brikkene sett til standard JEDEC timings og det skal alle brikker klare uansett. XMP/EXPO er ikkje alltid garantert. Endret 24. mai av Gazer75
Pop Skrevet 10. juni Skrevet 10. juni Noen som vil anta hva dette er for noe? https://www.computersalg.no/i/24286835/asus-tuf-gaming-geforce-rtx-5070-ti-16gb-gddr7-white-oc-edition-gaming-graphics-card-pcie-5-0-hdmi-dp-2-1?utm_source=prisjaktno&utm_medium=1001-it-elektronik-komponenter-grafikkort&utm_campaign=asus&utm_content=96&pjclid=5fbdd775-a5be-483e-8c45-83aa6d4945d8_cab479959b342436 Det kan da ikke være reell pris, med tanke på at alle RTX5070 Ti ellers ligger på 10500,- og oppover? Da blir det mistanke om at dette egentlig er et annet produkt, en fake sak (kamuflert 4060 eller noe slikt). Har aldri handlet hos ComputerSalg og ble ikke helt overbevist om at jeg bør nå heller...
joandreas Skrevet 10. juni Skrevet 10. juni De negative anmeldelsene der er fått feil eller ikke levert varer for få dager siden. Så ville ikke tatt sjansen. https://no.trustpilot.com/review/www.computersalg.no
Pop Skrevet 10. juni Skrevet 10. juni Prisen er ikke reell heller ser jeg. Prøver man å legge kortet i handlekurven har man plutselig et 9060XT der i stedet. 😒
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå