:utakt Skrevet 4. februar Skrevet 4. februar Lurer på hva "sjåføren" får betalt her? En grei årslønn for å følge med på en selvkjørende doning, klar til å gripe inn hvis det trengs? Åtte timer hver dag. Det høres utrolig kjedelig ut! 😅
Gjest I1RRS7FlJH Skrevet 4. februar Skrevet 4. februar (endret) Orion666 skrev (34 minutter siden): Resultatene av utprøvingen vil uansett snakke for seg. Det er ingen som forsøker å feie dette under teppet. Ruter VIL ha oppmerksomhet om dette, og da må de tåle kritisk søkelys. Slikt er skjerpende. Du har nå tre innlegg med stort sett kverulering og ikke på ett eneste tidspunkt er du i nærheten av det som jeg håpte på å diskutere, nemlig hvor lurt man synes dette prosjektet er. Av det jeg kan se så kan det fort koste Ruter 50 millioner(i tillegg til ca 100 millioner i offentlig støtte). Jeg synes det er uvettig. Har du noen mening eller vil du bare fortsette å kose deg med kverulering? Endret 4. februar av uname -i
VifteKopp Skrevet 4. februar Skrevet 4. februar Kakkelfant skrev (21 minutter siden): De klarer knapt nok å få den bemannede kollektiv transporten til å gå, så dette må jo bare bli suksess Hm? Stort sett alle trikker, baner og busser går som de skal i Oslo. 1
Orion666 Skrevet 4. februar Skrevet 4. februar uname -i skrev (58 minutter siden): Du har nå tre innlegg med stort sett kverulering og ikke på ett eneste tidspunkt er du i nærheten av det som jeg håpte på å diskutere, nemlig hvor lurt man synes dette prosjektet er. Av det jeg kan se så kan det fort koste Ruter 50 millioner(i tillegg til ca 100 millioner i offentlig støtte). Jeg synes det er uvettig. Har du noen mening eller vil du bare fortsette å kose deg med kverulering? Dersom du ønsker en saklig og god diskusjon, er det lurt å ta utgangspunkt i fakta. Du starter med negativ spekulasjon og informasjon som spenner fra spekulasjon til direkte feil. Jeg forsøker bare å hjelpe deg.
fredrik2 Skrevet 4. februar Skrevet 4. februar 8 minutes ago, Orion666 said: Dersom du ønsker en saklig og god diskusjon, er det lurt å ta utgangspunkt i fakta. Du starter med negativ spekulasjon og informasjon som spenner fra spekulasjon til direkte feil. Jeg forsøker bare å hjelpe deg. Lästa igenom dina inlägg i tråden. Det enda som kan anses handla om fakta är denna "Oslo Kommune er ikke fungerende eier. Oslo kommune er eier, sammen med Akershus fylkeskommune." Ser inget som tyder på att du önsker en god og saklig diskussion.
Rune_says Skrevet 4. februar Skrevet 4. februar 50 kroner per tur for voksne, det bør jo utkonkurrere taxiene som stort sett starter på en liten hundrelapp. Men hvordan kan Ruter gjøre dette økonomisk lønnsomt ?
Curuion Skrevet 5. februar Skrevet 5. februar 1 hour ago, Rune_says said: 50 kroner per tur for voksne, det bør jo utkonkurrere taxiene som stort sett starter på en liten hundrelapp. Men hvordan kan Ruter gjøre dette økonomisk lønnsomt ? I starten handler det mest om data innsamling og få mest mulig kunder. Prisene blir nok justert etterhvert.
Gjest I1RRS7FlJH Skrevet 5. februar Skrevet 5. februar Rune_says skrev (2 timer siden): 50 kroner per tur for voksne, det bør jo utkonkurrere taxiene som stort sett starter på en liten hundrelapp. Men hvordan kan Ruter gjøre dette økonomisk lønnsomt ? I følge Aftenposten så vil dette koste 150 millioner over 4 år hvorav en tredjedel dekkes av Ruter og resten av diverse støtteordninger. Det er hvertfall det som er budsjettert. Min spådom er at etter 4 år og 150 mill så vil vi sitte igjen med det samme som i dag, nemlig en dyr og klønete taxi-tjeneste som fremdeles krever at en fyr med full lønn sitter i førersetet.
Rune_says Skrevet 5. februar Skrevet 5. februar uname -i skrev (5 timer siden): I følge Aftenposten så vil dette koste 150 millioner over 4 år hvorav en tredjedel dekkes av Ruter og resten av diverse støtteordninger. ... Du snakker, underskuddsprosjekt fra dag 1 altså... sponset av bomringen og skattepenger... 1
fredrik2 Skrevet 5. februar Skrevet 5. februar 8 hours ago, Rune_says said: 50 kroner per tur for voksne, det bør jo utkonkurrere taxiene som stort sett starter på en liten hundrelapp. Men hvordan kan Ruter gjøre dette økonomisk lønnsomt ? 50 kr turen tror jag var ett annat projekt der de har vanliga bilar. Stod vel i artikeln att de självkjörande först skulle vara gratis. Finns självklart ingen ekonomi i att ha en person köra folk för 50 kr turen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå